Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Raptus 2010

24

Comments

• edited November -1

No har Arild Midthun dukka opp på gjestelista.

Norges Donald-tegner, Arild Midthun komer [sic] også til Bergen igjen, denne gang for å feire at han er med i "Hall of Fame"-serien.

Non-Disney: Astrid Hansen har òg dukka opp på gjestelista. Det kan jo bli interessant.

• edited November -1

Dersom Sjofel er representativt for arbeidet hennes kan dette absolutt bli spennende ja!

• edited November -1

Den nymotens siden Fejsbukk rapporterer at følgende gjester er klare:

Flu Hartberg (Odd, Fagprat m.m.)
    Simafi (Garmonbozia)
    Simon Loche; FRA (Alika, Robin Hood m.m.)
    Arild Midthun (Donald Duck & Co)
    Øyvind Johansen (STOP. REC. FFWD)
    Don Rosa; USA (Onkel Skrue)
    Øystein Runde (Olav Sleggja, De 4 store)
    Geir Moen (De 4 store)
    Tayyar Ozkan; TYR (Caveman m.m.)
    Børge Lund (Lunsj)
    Lise Myhre (Nemi)
    Nevin Martell; USA (forfatter av boka "Looking for Calvin & Hobbes)
    Frode Grytten (festivalåpner)
    Astrid Hansen (serier i "Nemi" og "Tuss og Troll" m.m.)
    Charley Christensen; SWE (Arne And)
    Eirik Andreas Vik (Arild)
    Kim Holm (div. serier)
    Torbjørn Lien (Kollektivet)
    Lars Lauvik (EON, Wildlife, Oppgulp)
    Mike Collins; UK (Varg Veum, Doctor Who m.m.)

Dette blir nok stas selvom Raptusledelsen har gjort en stor bommert med den nye plasseringen av festivalen. Sist jeg var der bodde Horny Jorny og jeg på Citybox og hadde da ca 100 meter å gå til Grieghallen. Nå er denne distansen blitt 4 ganger så lang. Som om ikke det er nok av svette nerder på Raptus fra før.

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Den nymotens siden Fejsbukk rapporterer at følgende gjester er klare:
    .

Fjesboka kan vel ikke defineres som nymoten? En herverende debattant (som du sikkert har lånt begrepet nymotens fra) har til og med en egen fan-side på fjesboka :-)

• edited November -1

Tintern skreiv:

Fjesboka kan vel ikke defineres som nymoten?

Så lenge det ikke fantes da jeg diet er det nymotens.
    (Takk for tips om gruppe forresten :))

• edited November -1

Best Western Hordaheimen er festivalhotell, og om ein nevner at ein skal til Raptus når ein bestiller får ein ganske heftige rabattar. Rommet eg bestilte fekk eg 40% billigare enn prisen som er oppgitt på nett!

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Simafi (Garmonbozia)

Håper hun smiler litt mer i Bergen enn hun gjorde da jeg prøvde å sjarmere henne under OCX i mai.

Simon Loche; FRA (Alika, Robin Hood m.m.)

...du mener vel her den velkjente bergenske artisten Sondre Lerche?

Dette blir nok stas selvom Raptusledelsen har gjort en stor bommert med den nye plasseringen av festivalen. Sist jeg var der bodde Horny Jorny og jeg på Citybox og hadde da ca 100 meter å gå til Grieghallen. Nå er denne distansen blitt 4 ganger så lang. Som om ikke det er nok av svette nerder på Raptus fra før.

Hva? Betyr dette at vi ikke kan gjenta suksessen fra sist gang der vi spionerte på Olaf, Arne og resten av gjengen som samlet seg utenfor Grieghallen etter stengetid og som vi mannet oss skikkelig opp for å gå "tilfeldigvis" bort til på en naturlig måte for at de skulle bli vennene våre? Det er rett og slett suspekt! Hvordan skal vi i år spionere på AC, Sigvald og Don Rosa lenge nok til at vi kan manne oss opp for å gå bort til de å hilse pent?

NB: da jeg skulle "førehandsvise" dette innlegget oppdaget jeg at spor fra det gamle designet hang igjen. Kan Einar, Tommy, Pryds eller noen andre fikse dette omgående? Dere vil selvsagt ikke motta noe som helst form for økonomisk støtte for å gjøre dette, men det er bare rett og slett viktig at donaldister tar frem dugnadsånden noen ganger. Selv har jeg gjort mitt ved å rapportere dette og ønsker dermed økonomisk kompensasjon.

• edited November -1

Programmet er ute på Raptus.no. Don har foredrag fredag klokka 16 og sundag klokka 12 (sundag om Andeby, fredag om amerikanske seriar frå 40-50-talet), Arild laurdag klokka 12 (om Hall of Fame). Alle tre i største sal. Med forbehold om endringar, står det.

• edited November -1

Og for et program da gitt! Her går det slag i slag med må-se programposter hele helga. Blir vel kun et par timer midt på lørdagen hvor jeg får tid til å sose rundt på standene. Attpåtil er det noen foredrag jeg gjerne skulle ha sett som går samtidig. Her blir det nok store stridigheter, både med meg og med Jørn om hva vi skal prioritere :)

Skal du ha noe med Digitale serier: Nettserier.no-posten å gjøre, Laffen?

PS: Hard Rock Quiz høres spennende ut!

• edited November -1

For et program, virkelig synd jeg ikke kan komme.

Men neste år skal jeg dit, banna bein.

• edited November -1

Broren min skal konfirmere seg samtidig som Don Rosa skal holde foredrag (søndagen) ... Konfirmasjon eller Don Rosa? Konfirmasjon eller Don Rosa?? ...

• edited November -1

Paddekaka skreiv:

Broren min skal konfirmere seg samtidig som Don Rosa skal holde foredrag (søndagen) ... Konfirmasjon eller Don Rosa? Konfirmasjon eller Don Rosa?? ...

Det er vel litt for sent nå, men broren din burde ha utsatt konfirmasjonen :)
    Selv var jeg i konfirmasjon forrige helg, og skal i en annen konfirmasjon helgen etter Raptus. Dette skal taimes og tilrettelegges til minste detalj :)

• edited November -1

Paddekaka skreiv:

Broren min skal konfirmere seg samtidig som Don Rosa skal holde foredrag (søndagen)

Huff der var du svært uheldig, det vanligste tidspunkt for konfirmasjoner er jo i mai.

• ACAC
    edited November -1

Glæder mig til at se mange af jer herindefra til Raptus - Donaldistene/Kvakk/AC og Sigvald har en stand.

For øvrigt blev jeg konfirmeret i april 1993 - så den holder ikke i byretten, din teori, Sigvald :-)

• edited November -1

Tivolisalen klokken 14 og 15 på søndag hadde vært plassen og vært, gitt at en var i Bergen :(

• edited November -1

Paddekaka skreiv:

Du kan eventuelt få med deg begge deler ved at du er tilstede i begynnelsen/slutten av konfirmasjonen (slikt varer ofte mange timer) og også får med deg Rosas foredrag. Dette avhenger selvsagt av at du:
    a) Har klare tidspunkter å forholde deg til slik at du kan planlegge skikkelig.
    b) får ordnet med nødvendig transport til/fra.
    c) ikke bor for langt unna Raptus-lokalene.

• edited November -1

Paddekaka skreiv:

Don Rosa. Kanskje du får en ekstra signert gave til broren din?

• edited November -1

Husker da Andebyonline feiret 5 års jubilum under Raptus og jeg hadde bakt sjokoladekake pyntet med logoen til AOL. Fikk ikke smake den selv fordi vi var i konfirmasjon på Gjøvik! Men vi kommer på lørdag i hvert fall.

• edited November -1

Elise skreiv:

Husker da Andebyonline feiret 5 års jubilum under Raptus og jeg hadde bakt sjokoladekake pyntet med logoen til AOL. Fikk ikke smake den selv fordi vi var i konfirmasjon på Gjøvik! Men vi kommer på lørdag i hvert fall.

Med kake? :D

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?