Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Totalt Useriøs Quiz

edited February 2010 in Donaldisme

Makan til større useriøsitet enn dette skal en lete lenge etter. Kan noen™ ta ansvar å tipse redaktørene ?

«1

Comments

• edited November -1

Denne er enda verre...

• edited November -1

Like graverende skrivefeil der ja, anmeld begge to

• edited November -1

Svartepetter:

Reinsdyr
    Flodhest
    Hund

...

• edited November -1

Ja, Petter Smart er selvsagt ingen kylling, siden han er en voksen oppfinner og ikke et barn. Men hva slags fugl er han egentlig?

• edited November -1

En albino kråke ... eller måke

• edited November -1

Han er da kylling (eller hane om du vil)

• ACAC
    edited November -1

Tak for linksene, men nogen (TM) har vist ikke set denne tråd endnu?

se evt. www.donaldisme.dk og Rappet nr. 3 og 15 ang spørgsmålet om hvilken fugl Petter Smart er.

• ACAC
    edited November -1

Odgor skreiv:

Svartepetter:
    Reinsdyr
    Flodhest
    Hund
    ...

Ja, han er en kat - siden 1925 har han været en kat - hvorfor skulle han i øvrigt ellers have Mikke som værste fjende - enhver ved jo at Mikke er en mus og katten en dens værste fjende.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Makan til større useriøsitet enn dette skal en lete lenge etter. Kan noen™ ta ansvar å tipse redaktørene ?

Nå har vel Olaf ved flere anledninger uttalt at han ikke akter å saksøke på vegne av AOLs lesere og jeg tviler på han gjør unntak her. Kanskje AC og Tommy kan saksøke på vegne av DDF(r) og Kvakk! sine lesere?

• edited November -1

Eller kanskje Mikro Mads og Farlige Fiffus kan gjøre det siden de er ett av de rette svarene i denne såkalte Quizen.

Jeg synes virkelig quiz-folket kunne ordnet opp i dette. Det virker jo som om hele dette nymotens såkalte quiz begrepet er totalt useriøst, og hva slags navn er nå QUIZ på denne hobbyen, spar vårs !

• edited November -1

Jørn McDuck skreiv:

MikroMidas skreiv:

Nå har vel Olaf ved flere anledninger uttalt at han ikke akter å saksøke på vegne av AOLs lesere og jeg tviler på han gjør unntak her.

Jeg tror MikroMidas er ironisk???

• edited November -1

Audun skreiv:

Jeg tror MikroMidas er ironisk???

... og når sa Jørn McDuck sist noko som var seriøst meint?

• edited November -1

Hvor fremgår det at Mikkes første jobb var rørlegger?
    Og hvem i all verden er Øyvind oppfinner? (Ørnulf Ørn i forkledning?)
    Huff, dette var hårreisende dårlig.

• edited November -1

NikZer skreiv:

Går ut frå at det er snakk om denne. Har aldri lest historia sjølv, men har sett ho referert til i to andre historier. Men å kalle dette Mikkes første jobb er kanskje å ta i litt.

• edited November -1

Jeg tog den første testen å konstaterte att jeg ikkje leste nog Disney - men i den "svåre" testen var jeg "Donaldist" (jeg svarte feil (ret) bevidst i spørsmål om Svarte Petter å Petter Smart!)

• edited November -1

Men en ret useriøs quiz !!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

NikZer skreiv:

Går ut frå at det er snakk om denne. Har aldri lest historia sjølv, men har sett ho referert til i to andre historier. Men å kalle dette Mikkes første jobb er kanskje å ta i litt.

Spesielt siden historien åpner med at Mikke kommer hjem fra sin forrige jobb som hvalfanger.

• edited November -1

Aftenposten vet at det er mange voksne Donald-lesere i Norge, det er derfor de gang på gang linker til Donald-quizer fra forsida, men som regel er disse quizene hundre prosent tullete. Det er vel neppe noe man kan saksøke dem for (selv om det ville blitt tidenes morsomste rettssak), løsningen er vel å sende inn en ordentlig quiz selv.

Aftenposten har jo det siste tiåret gått fra å være en av de avisene med størst tyngde og integritet, til å bli en suppe av middelmådig brukergenerert materiale. Snart er nitti prosent av Aftenpostens innhold sendt inn av leserne – en utvikling som definitivt gir oss mer å klage på, men som samtidig legitimerer den gamle floskelen ”gjør det bedre selv”.

• edited November -1

Om mulig, ennå mere useriøs siden ingen spørsmål dreier seg om Don rosa sine mange oppfølgere.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?