Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Nye bokserier?

edited February 2010 in Donaldisme

Nå som Carl Barks Samlede verker er over, og både Hall of Fame og De komplette årganger etter ryktene nærmer seg slutten, er det da noen nye bokserier på trappene?
Donald Pocket-luksusutgaven er jo påbegynt relativt nylig, men det kommer vel en eller annen serie til snart?

Noen som har hørt noen rykter?

Comments

• edited November -1

Luksusutgaven blei vel avslutta etter bok 8?

• edited November -1

Om det er lov å drømme litt, kunne jeg godt tenkt meg at andre serieskapere også ble presentert komplett og kronologisk - i billigformat. Romano Scarpas samlede er et verk jeg ville vært interessert i å kjøpe, så lenge det ikke ble altfor dyrt. Hadde et slikt verk kommet i paperback og samme format som for eksempel "De glade 80-årene"-bøkene kom i, ville jeg nok slått til. Siden mesteparten av historiene hans er i tre-linjers-format, kunne en muligens også hatt vanlig pocketformat (og bøkene kunne hatt samme sidetall som temapocketene/mammutbøkene), men det er greit å ha litt større, spesielt når en kommer til 4-linjers-historiene. Også en del andre Donald-serieskapere ville jeg gjerne hatt komplett - Van Horn, Gottfredson, Murry ... Men som sagt - nå drømmer jeg.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Luksusutgaven blei vel avslutta etter bok 8?

Det kan godt hende. Er ikke helt oppdatert der. I så fall er det vel enda mer på tide med en ny bokserie. Scarpa ble nevnt. Det får meg til å tenke på at det er fortsatt relativt mange italienske serier som aldri har vært utgitt her i landet. Scarpa har for eksempel nesten 200 historier som aldri har vært utgitt i Norge. Giorgio Cavazzano og Giovan Carpi nærmere 150 hver.

Egentlig hadde det vært kult med en serie som fokuserte på "Ikke tidligere utgitt i Norge"-materiale fra alle slags tegnere.

• edited November -1

Hadde definitivt kjøpt Sarpas samlede, men er enig med Tommy at en billigutgave ville vært å foretrekke siden vi snakker om temmelig mange bøker for å samle alt. Og skulle de komme ut i hardcover så kunne de utgi dem som de julepocketene som kommer hvert år. Jeg tror Donald Pocket Luksusutgaven ville solgt mye bedre hvis de ga de ut slik til 99-150 kroner pr stk. enn litt større format til 350kr pr. stk.

• edited November -1

Jeg ønsker meg en offisiell Gottfredson bokserie med de lange historiene...

• edited November -1

Liker veldig godt Van Horn, så kunne lnsket meg det. Eller Midthun :D

• edited November -1

Eg hadde gitt mykje for ein serie som samla alt som er laga av Mikke Krim.

• edited November -1

Floyd Gottfredson og Romana Scarpa er de desidert beste Mikke-tegnerne, så begge er "long overdue" for skikkelige samleserier her til lands. Synes faktisk "Floyd Gottfredsons Samlede Verker" (i hvert fall alle seriene fra 30- og tidlig 40-tall som Gottfredson selv var plottansvarlig for, og gjerne frem til tidlig 50-tall) hadde vært den naturlige veien å gå etter Carl Barks... Gottfredson er jo tross alt en av de to beste serietegnerne som noensinne har jobbet med Disney-serier. I mine øyne altså.

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Floyd Gottfredson og Romana Scarpa er de desidert beste Mikke-tegnerne, så begge er "long overdue" for skikkelige samleserier her til lands.

Jeg for min del har lenge ment at Paul Murry fortjener en samleserie. Jeg savner også en HOF-bok tilegnet en annen stor (og meget undervurdret) Mikke-tegner: Joseph Tello Gonzales.

Venner av meg har dessuten uttalt at Scarpas 3-tier serier gir for lite valutta for pengene i dyrere bokserier. Jeg er således enig med vedkommende som enten her eller i DDF(r)-forumet, foreslo at Scapas verk burde samles i en serie av samme kvalitet som "De glade 80-årene" eller Jubileumspocketene.

• edited November -1

Ingenting er vel galt med Murry, men Mesterius syns sikkert de to andre er bedre ;-) Personlig setter jeg Gottfredson høyest. Scarpa er dyktig, men har ikke lest så mye av Mikke-seriene hans. Murry er også veldig dyktig, men har av en eller annen grunn ikke vært overbegeistret for stilen hans. Men en god serieskaper? Yes indeed :-)

Scarpa, Gottfredson og van Hørn høres veldig fristende ut. Marco Rota komplett hadde også vært lekkert.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Venner av meg har dessuten uttalt at Scarpas 3-tier serier gir for lite valutta for pengene i dyrere bokserier. Jeg er således enig med vedkommende som enten her eller i DDF(r)-forumet, foreslo at Scapas verk burde samles i en serie av samme kvalitet som "De glade 80-årene" eller Jubileumspocketene.

Hva er korrelasjonen mellom antall ruter på en side og papirkvaliteten som den siden trykkes på? Jeg ser det ikke, kan du eller dine venner opplyse meg litt ?

• edited November -1

Det Sigvald tenker på er vel heller papirstørrelsen;) Siden Scarpas seriesider stort sett (i hvert fall frem til han begynte å jobbe for den skandinaviske Donald-redaksjonen på 90-tallet) består av 3 rader med ruter istedenfor 4, kunne det gitt mer valuta for pengene å samle serietegnere med 4 ruterader pr. side i større bøker, og la Scarpas "3-tiere" forbli i pocketbokformat. Jeg er personlig uenig i at det ikke er verdt det å samle Scarpas serier i et skikkelig format - sikkert mest fordi jeg synes de beste seriene hans er så bra tegnet:) For meg gjorde bare Hall of Fame-formatet at Scarpas tegninger kom enda mer til sin rett.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg hadde gitt mykje for ein serie som samla alt som er laga av Mikke Krim.

Samme her! Mine absolutte favoritt Mikke-historier. Fikk dessverre aldri samlet alle bladene.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?