Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald og hodeskallemålinger

edited February 2010 in Donaldisme

Hei alle Donaldister!

Jeg er på leting etter en historie i Donald der de reiser på en ekspedisjon til en sydhavsøy (tror jeg) og treffer innfødte. Jeg mener å huske at de så gjorde hodeskallemålinger. Dette er et personlig minne som jeg gjerne vil ha bekreftet og eventuelt få en henvisning på.

Er det noen som kjenner igjen historien og eventuelt kan hjelpe meg? :-)

Comments

• edited November -1

Vet du når er den fra, og hvem som har laget den?

• edited November -1

Jeg innbiller meg at den er fra 60-tallet, senest tidlig 70-tall.

• edited November -1

er ikke det en carl barks hvor de først måler Donalds hode men er for lite for så å måle antons hode som passer til en krone de har pga en kul ole ga hved hjelp av en sprettert ? tror det også hvar snakk om at de infødte misslikte hellikoptere pga likhet med en eller annen styg gud. hvet ikke om det er denne du ser etter men håper jeg var til hjelp.

• ACAC
    edited November -1

Er det denne historie du tænker på: http://coa.inducks.org/story.php?c=W+DD+++46-02

• edited November -1

er det meg du spør er svaret ja.

• edited November -1

Hodeskallemålingar høyrast jo veldig kjent ut, då, men ...

I den historia det er linka til her var det vel ikkje direkte snakk om hovudskallemålingar, det var vel heller snakk om at Anton hadde ein kul i hovudet som gjorde at ei krone passa han? Og det var midt i regnskogen i Sør-Amerika og ikkje på ei sydhavsøy.

(Men elles ei veldig anbefalt historie, altså, eg trur berre ikkje det er den du leiter etter.)

• edited November -1

Hei Olaf,

Nei jeg tror ikke det var den. Helt konkret mener jeg å huske at Donald & co står med tradisjonelt utstyr for å måle hodeskallene (et bueformet stålverktøy) på noen innfødte. Har ikke tilgang til særlig mange gamle Donald lenger så jeg fortsetter å plage der eksperter her.

Rune

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?