Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Medlemmer i Kristiansand

ACAC
edited January 2010 in Donaldisme

Hej folkens
I denne uge er jeg i Kristiansand to gange - den 7. januar fra 15.30 til 19.50 og den 11. januar 13.42 til 16.30 - dersom en eller flere af jer skulle være interesseret i at møde denne AC, som min ven Sigvald nævner fra tid til anden - så er det bare at sige til. Jeg kan give jer mit mobil-nr. via pm.

«1

Comments

• edited November -1

Olaf?? Mestermøte???

• edited November -1

AC skreiv:

Hej folkens
    I denne uge er jeg i Kristiansand to gange - den 7. januar fra 15.30 til 19.50 og den 11. januar 13.42 til 16.30 - dersom en eller flere af jer skulle være interesseret i at møde denne AC, som min ven Sigvald nævner fra tid til anden - så er det bare at sige til. Jeg kan give jer mit mobil-nr. via pm.

Fra 13.42? Ikke 13.42.30?

• edited November -1

Hei AC!
    Jeg bor like ved Kristiansand og kunne tenke meg å treffe deg litt. Har litt opplegg med ungene den 7., men kan sikkert få til noe. Den 11. har jeg ikke oversikt over, mulig jeg jobber da. Vidar

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Olaf?? Mestermøte???

Nei, årets store nordiske/internasjonale donaldistiske toppmøte er planlagt til Raptusfestivalen (AC - Don Rosa - Olaf).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Olaf?? Mestermøte???

Nei, årets store nordiske/internasjonale donaldistiske toppmøte er planlagt til Raptusfestivalen (AC - Don Rosa - Olaf).

Så du har altså ikke tenkt deg dit? Antar at Olaf kan gi oss mer info om dette toppmøte, slik at den gemene hop også kan få følelsen av å "være med"

• edited November -1

Eg aner ikkje kva han snakkar om, Drikaton. Eg har planer om å seie hei til AC på Raptus i år, men har ikkje høyrd snakk om eller tenkt meg på noko "toppmøte". Og at Don skal dit tar eg med ei klype salt til gjestelista er offentleggjort -- uansett har eg ingen planer om å møte Don. Så dette "toppmøtet" må nesten Sigvald informere om sjølv.

Men ingenting av dette skjer i Kristiansand i januar, så beklager avsporinga, AC.

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Sigvald skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Olaf?? Mestermøte???

Så du har altså ikke tenkt deg dit?

Jo, det har jeg, men jeg så ingen grunn til å nevne meg selv i denne sammenhengen.

Antar at Olaf kan gi oss mer info om dette toppmøte, slik at den gemene hop også kan få følelsen av å "være med"

Det er vel før nevnt i DDF(r)-forumet.

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg aner ikkje kva han snakkar om, Drikaton. Eg har planer om å seie hei til AC på Raptus i år, men har ikkje høyrd snakk om eller tenkt meg på noko "toppmøte". Og at Don skal dit tar eg med ei klype salt til gjestelista er offentleggjort -- uansett har eg ingen planer om å møte Don.

Ligger det noe annet i dette enn at du evt. ønsker å unngå alle køer o.l. i tilknytning til Don?

• edited November -1

Det er lenge sidan eg dro til Raptus på grunn av gjestelista. Eg drar til Raptus av to grunnar -- å møte vener, og å sitja på stand. Har Don eit interessant foredrag (noko eg tviler på med tanke på at han ikkje har laga seriar på kor mange år? (men har han eit foredrag om korleis det er å måtte leggja opp som serieskapar på grunn av sjukdom kan det vera eit veldig interessant tema)) kan det godt hende at eg prøver å få det med meg. Men eg har aldri vore ein autografsamlar, så eg ser ingen grunn til å stille meg i signeringskø, nei.

Uansett reknar eg framleis dette som ein hypotetisk situasjon inntil ein veit 100 % sikkert at Don skal til Raptus.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Drikaton skreiv:

Sigvald skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Olaf?? Mestermøte???

Så du har altså ikke tenkt deg dit?

Jo, det har jeg, men jeg så ingen grunn til å nevne meg selv i denne sammenhengen.

Det burde du jo, i og med at du fremstår som arrangør for dette toppmøte, som jeg nå ser at Olav har avkreftet at han planlegger med. Men hvem vet, folk med samme interesse har en tendens til å møtes og snakkes, selv om man ikke kaller det mester/topp-møte, og lager planer for det.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Olaf?? Mestermøte???

Stopp pressen, mestermøte avlyst, jeg kommer :)

• edited November -1

Gnastyface skreiv:

Hei AC!
    Jeg bor like ved Kristiansand og kunne tenke meg å treffe deg litt. Har litt opplegg med ungene den 7., men kan sikkert få til noe.

Til orientering. Det er fortiden tendenser til snøstorm i Nord-Jylland:
    AC kan derfor dessverre ikke helt utelukke at dette kan medføre en eller annen form for forsinkelser e.l. i forbindelse med turen i morgen. Han håper dog at alt går bra.

Edit:
    Fergen mellom Hirtshals og Kristiansand er i dag anslagsvis 30 min. forsinket.

Drikaton skreiv:

Det burde du jo, i og med at du fremstår som arrangør for dette toppmøte

Hvor i all verden har du det fra? Saken er ikke mer dramatisk enn at AC har tenkt seg til Raptus 2010 (forutsatt at Don Rosa kommer som planlagt) og Olaf har svart at dersom så skjer så treffes de der. De to har som kjent aldri truffet hverandre før, bl.a. fordi de aldri har vært på Raptus-festivalen samtidig. Ettersom jeg synes det er positivt at det nå kan se ut til at de to endelig får anledning til å treffes valgte jeg å hente frem et lite supperlativ - toppmøte - et uttrykk som alle som husker den kalde krigen har et forhold til. Hvem husker ikke optimismen som fulgte med toppmøtene mellom f.eks. Reagan og Gorbatsjov?

Man kan vel lett tenke seg til at Tommy og Ole kan være interesserte i bilder av møtet mellom AC og Olaf til henholdsvis Kvakk! og Rappet? Og dersom også Don Rosa er med på bildet er det vel ingen grunn til å tro at det vil svekke redaktørenes interesse for saken?

• ACAC
    edited November -1

Jeg vil være Gorbatsjov! Det er nemlig mig som er AC! :-D

Sigvald, jeg har ærligt talt tænkt mig at komme til Raptus 2010 om så Don kommer eller ej - for længe siden jeg har været der sidst, og jeg har vældig lyst til at tage afsted. Netop også for at have en stand - kunne tænke mig en fælles donaldist-stand om der er interesse for dette.

• edited November -1

Hva er det som er så spesielt med akkurat AC og Olaf? Hva er forbindelsen mellom disse to? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

• edited November -1

AC skreiv:

Jeg vil være Gorbatsjov! Det er nemlig mig som er AC! :-D

Jeg tror nok at mange her vil se det motsatt - du sitter i en valgt åremålstilling i DDF(r), mens Olaf sitter i en permanent stilling i AOL ;-)

Tommy skreiv:

Hva er det som er så spesielt med akkurat AC og Olaf? Hva er forbindelsen mellom disse to? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Begge sitter i ledende posisjoner innen sine respektive lands donaldistiske miljøer.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Begge sitter i ledende posisjoner innen sine respektive lands donaldistiske miljøer.

Ikkje eg.

(Du tenker kanskje på Jan P. Krogh? Eg veit ikkje kvar du har høyrd det ryktet, men Krogh og eg er ikkje same person!)

PS - AC kan godt vera Gorbatsjov for min del, men eg vil ikkje vera Reagan. Kan eg vera Jonas Gahr Støre?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

(Du tenker kanskje på Jan P. Krogh? Eg veit ikkje kvar du har høyrd det ryktet, men Krogh og eg er ikkje same person!)

Nei, jeg tenker ikke på Jan P. Krogh. Din ledende posisjon består i at du driver AOL - hvor nesten all norsk donaldistisk nett-debatt foregår. AOL-forumet er den norske parallellen til det danske DDF(r)-forumet. Andre sentrale norske donaldister som Jan P. Krogh, Erik Høthe, osv. gjør generelt litt mindre av seg.

PS - AC kan godt vera Gorbatsjov for min del, men eg vil ikkje vera Reagan.

Reagan regnes som en av de aller mest populære amerikanske presidentene gjennom tidene, men det er vel typisk skandinavisk å undervurdere ham? Før WW2 var det sikkert også mange norske fredsforkjempere som foretrakk Chamberlain fremfor churchill også.

Men før vi blir altfor OT: når jeg refererte til den kalde krigen var det kun for å vise hvor jeg har uttrykket toppmøte fra - ikke for å tildele deg og AC fremmede roller.

• edited November -1

Skal du argumentere for ditt eget syn, bør du i det minste undersøke påstandene dine på forhånd. En person som mente at trær står for en større andel av skadelige klimagasser enn biler -. slik Old McRonald uttalte i 1981 - går det ikke an å ta seriøst. En politisk klovn! Jeg anbefaler en sitatbok kalt "There He Goes Again: Ronald Reagans Reign OF Error" for de som lurer på hva han egentlig mente.

Og Churchill var relativt ukjent for de fleste nordmenn frem til han fikk regjeringsansvaret. Hadde han ikke fått det, hadde han blitt husket som en mislykket politiker - hvis han hadde blitt husket i det hele tatt.

• ACAC
    edited November -1

Tror desværre jeg må vedblive at være Gorbatsjov og derfor gå i vinterhi. har mere sympati for nuværende for ham med glasnost og perestrojka end jeg har for reagon - men det kan han historien måske ændre.

Pga vejret i Danmark er jeg bange for at min tur over må aflyses - det må blive en anden gang i kristiansand.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

AOL - hvor nesten all norsk donaldistisk nett-debatt foregår.

Feil. Det er langt meir donaldistisk nett-debatt på Donald.no.

Men før vi blir altfor OT: når jeg refererte til den kalde krigen var det kun for å vise hvor jeg har uttrykket toppmøte fra - ikke for å tildele deg og AC fremmede roller.

Det blir likevel absurd å samanlikna eit planlagt og organisert møte mellom leiarane av verdas to mektigaste land med at eg og AC, to donaldistar (før du leser vidare: ta ti sekunder til å tenkja gjennom kor langt nede ein «donaldist» befinner seg på den sosiale rangstigen og i den internasjonale maktbalansen), han fordi han leiar sitt lands donaldistforeining og eg fordi eg driver ei nettside, tilfeldigvis skal befinne oss på same festival ei helg og det er ein liten sjanse for at vi kanskje møtast i ein korridor og dersom det skjer seier hei til kvarandre.

Eit «toppmøte» burde vera noko litt større enn det.

• edited November -1

før du leser vidare: ta ti sekunder til å tenkja gjennom kor langt nede ein «donaldist» befinner seg på den sosiale rangstigen og i den internasjonale maktbalansen

:-D :-D :-V

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?