Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

50 år med dansk produktion af Disney-serier

edited December 2009 in Donaldisme

I år er det 50 år siden Gutenberghus begyndte at producere sine egne tegneserier med Disney-figurer.
Nu kan du købe bogen "Egmont & Co.", redigeret af Niels Houlberg Hansen, som handler om 50 år med dansk produktion af Disney-serier.
Foruden Niels, fortæller en række tidligere og nuværende medarbejdere og freelancere fra Gutenberghus/Egmont om deres arbejde gennem tiderne - fra den første begyndelse og helt frem til i dag.

Læs mere om bogen her

Comments

• edited November -1

Takk for tipset! Boka er bestilt.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Takk for tipset! Boka er bestilt.

Jeg har også bestilt, men merk at den er en privat-produksjon i regi av Niels og Ole. Ikke bare Egmont, men til og med DDF(r) er holdt helt utenfor. AC kan sikkert redegjøre hvorfor den ikke ble utgitt som en DDF(r)-særutgivelse? Dette betyr også at det er Niels og Ole Tommy må kontakte dersom han/Kelpie ønsker å utgi boken på norsk.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg har også bestilt, men merk at den er en privat-produksjon i regi av Niels og Ole.

Har lagt merke til det. Kva så?

Ikke bare Egmont, men til og med DDF(r) er holdt helt utenfor.

Det blir vel den logiske konsekvensen av setninga over, ja. Og kva så?

AC kan sikkert redegjøre hvorfor den ikke ble utgitt som en DDF(r)-særutgivelse?

Kvifor det? Det er vel ikkje akkurat uvanleg at ei bok ikkje blir utgitt som DDF(r)-særutgiving? Vil tru at dei fleste danske bøker blir gitt ut av heilt andre enn DDF(r).

Kan du eller Jan P. Krogh reiegjera for kvifor ditt Don Rosa-indeks ikkje blei utgitt som ei Donaldistene-særutgiving? Då eg og Tommy gav ut Plystrende lopper og svirrende fluer i 2006 blei heller ikkje denne utgitt som ei Donaldistene-særutgiving -- ikkje fordi vi har eit bittert hatforhold til Donaldistene eller fordi Jan P. Krogh ikkje var interessert, men fordi vi aldri i det heile tatt såg nokon grunn til å vurdere å gjera dette gjennom Donaldistene. I dette tilfellet blei denne boka utgitt av Damcon.

Spelar det i det heile tatt ei rolle? Eg er interessert i innhaldet i boka. Det er meg knekkande likegyldig kven utgivar er.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

[...] merk at den er en privat-produksjon i regi av Niels og Ole. Ikke bare Egmont, men til og med DDF(r) er holdt helt utenfor.

Det er korrekt.
    Så der er ingen grund til at afkræve AC en forklaring på noget han ikke har haft noget at gøre med.

• edited November -1

oledamgaard skreiv:

I år er det 50 år siden Gutenberghus begyndte at producere sine egne tegneserier med Disney-figurer.
    Nu kan du købe bogen "Egmont & Co.", redigeret af Niels Houlberg Hansen, som handler om 50 år med dansk produktion af Disney-serier.
    Foruden Niels, fortæller en række tidligere og nuværende medarbejdere og freelancere fra Gutenberghus/Egmont om deres arbejde gennem tiderne - fra den første begyndelse og helt frem til i dag.

Læs mere om bogen her

Ole!

Linken er død og boka utsolgt?
    Eller er det håp`?

• edited November -1

Farlige Fiffus skreiv:

Eller er det håp`?

Kontaktinfo til Ole Damgaard ligg her. :-)

• edited November -1

Farlige Fiffus skreiv:

Eller er det håp`?

Boken är utsåld, enligt förlagets websida:
    http://comicbooks.dk/

• edited November -1

germund skreiv:

Farlige Fiffus skreiv:

Eller er det håp`?

Boken är utsåld, enligt förlagets websida:
    http://comicbooks.dk/

Germund! (a.k.a. Silvergren?)

Takk for info!

Satser på bruktmarkedet!

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Farlige Fiffus skreiv:

Eller er det håp`?

Kontaktinfo til Ole Damgaard ligg her. :-)

Eirik!

Takk, har tatt kontakt med OD og regner med at han har holdt av et eks til meg :-)

• edited November -1

Annars kan du ju kolla med Niels om han har något exemplar över.

Farlige Fiffus skreiv:

Germund! (a.k.a. Silvergren?)

Japp, för många år sedan, tills min gren av familjen bestämde sig för att ta tillbaks det gamla familjenamnet Wowern.

• edited November -1

Vurderer å bestille den.

• Jeg overvejer et genoptryk af bogen.
  • Og hov, det gamle link virkede ikke. Det gør det nu. Men nej, bogen er for tiden udsolgt og kan ikke købes hos mig.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?