Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Disney kjøper Marvel

edited August 2009 in Donaldisme

Mere her !!!

Da kan det virkelig se ut som Disney kan få ett seriøst og annerkjent distribusjonsledd, og forlag som kan tegneserier i hjemlandet.

Comments

• edited November -1

Dette høres skummelt ut. Jo flere sjefer, jo mere søl. Men Marvel er vel ikke noe distribusjonsledd?

• edited November -1

NA 24 omtaler det her. Kan styre meg litt for tanken om "egne attraksjoner basert på Marvel-universet i Disneyland-parkene verden over".

• SvKSvK
    edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Men Marvel er vel ikke noe distribusjonsledd?

Nei. Men kanskje de kan utnytte opparbeidede distribusjonskanaler hos Marvel til andre ting også? Egenltig bare en tilfeldig tanke fra meg, vet jo ingenting om dette egentlig.

Dette kan jo rent seriemessig i hvert fall gi muligheter for noen interessante crossovers i spesielle anledninger, men spørsmålet er om det skjer. Jeg tror vel ikke det egentlig, da det kan oppfattes som å ødelegge Marvel-merkevaren (så vel som Disney sin), og mesteparten av fansen vil nok reagere negativt.

• edited November -1

Michael Barrier hadde følgende kommentar på sin side i går:

I Probably Should Say Something...
    ...about Disney's acquisition of Marvel Entertainment, as reported today in the New York Times and elsewhere on the Web, but I don't know what it would be. Reading about this union of two enormous media companies, I felt as if I'd been hiking through the jungle and suddenly come upon two very large warthogs making love. Best to avert one's eyes and beat a hasty retreat.

• SvKSvK
    edited November -1

For øvrig vil det bli interessant å se hvordan dette løses i INDUCKS.

• edited November -1

SvK skreiv:

For øvrig vil det bli interessant å se hvordan dette løses i INDUCKS.

Eg trur ikkje Marvel-teikneseriar vil kome til å verte indekserte der.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Jeg er enig med deg i at slikt ikke hører hjemme der, men når andre like fjerne serier som Whitch er med i INDUCKS, så kan det bli vanskelig å argumentere troverdig mot et slikt Marvel-inntog.

Forøvrig kan jeg, for dem som ikke er svært bevandret i engelsk, legge til at warthogs betyr villsvin. (Hog er en bestemt type gris/svin) - jfr. Barks-figuren "Porker Hog".

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Eirikb skreiv:

Jeg er enig med deg i at slikt ikke hører hjemme der, men når andre like fjerne serier som Whitch er med i INDUCKS, så kan det bli vanskelig å argumentere troverdig mot et slikt Marvel-inntog.

Forøvrig kan jeg, for dem som ikke er svært bevandret i engelsk, legge til at warthogs betyr villsvin. (Hog er en bestemt type gris/svin) - jfr. Barks-figuren "Porker Hog".

For dem som tydeligvis heller ikke er svært bevandret i engelsk kan jeg spesifisere at 'warthog' betyr vortesvin - og 'hog' er en råne, altså en mannlig gris.

• edited November -1

Selv om Disney-konsernet blir de formelle eierne av Marvel-selskapet, betyr vel ikke det automatisk at Marvel-tegneserier er å regne som Disney-tegneserier? Og selv om Disney blir nye eiere, betyr vel ikke det at de har tenkt å la Marvel-navnet dø ut? Marvel kommer nok til å fortsette som et eget, ganske uavhengig forlag, og jeg tror ikke at Disney kommer til å blande seg altfor mye inn i driften. Derfor mener jeg at Marvel-tegneserier ikke hører hjemme i Inducks.

At W.I.T.C.H. (skapt av Disney i Italia) hører hjemme i Inducks (som indekserer alle Disney-tegneserier) bør det vel ikke være tvil om. Serien er jo en Disney-serie!

• edited November -1

Spider-Mickey er allerede i farta ! Se:

http://www.cartoonbrew.com/disney/artists-bless-the-disney-marvel-marriage.html

Jeg har også hørt rykter om at han har fått en viktig rolle i Spider-Man 4 !

• SvKSvK
    edited November -1

Jeg er med på argumentasjonen og tankegangen til folk her inne vedrørende INDUCKS. Det som likevel får meg til å spørre, er det faktum at det allerede er indeksert en del ting der hvor linken til Disney virker å være på samme nivå.

Et eksempel:
    http://coa.inducks.org/issue.php?c=us%2fMCMT+1

Eller tar jeg feil nå?

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Men Marvel er vel ikke noe distribusjonsledd?

Kanskje uklart formulert fra min side.

Marvel er ett forlag, men de må da hatt kontakt med (brukt) ett distribusjonsledd som virkelig kan tegneserier siden de har klart så til de grader å få seriene sine ut til hele folket. Burde være mulig å bruke samme ""apparatet"" til å distribuere ender også ?

Kanskje Disney har innsett at de ikke har kompetanse på tegneserierforlag og det som hører med der (distribusjon) lengre. Kanskje det er det de prøver å kjøpe i tillegg til noen rare figurer uten matrosdress ?

• edited November -1

Marvel bruker Diamond Comic Distributors til å distributere sine blader. Gemstone Publishing er et datterselskap av Diamond, så jeg vil anta at de også brukte Diamond til å distributere sine serier.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

....Kanskje Disney har innsett at de ikke har kompetanse på tegneserierforlag og det som hører med der (distribusjon) lengre. Kanskje det er det de prøver å kjøpe i tillegg til noen rare figurer uten matrosdress ?

Nei, tegneserier var utbrett i USA for over 30 år siden, men etter 70-tallet er det bare noen få som kjøper og eventuelt leser tegneserier i USA, og tegneserier selges nesten bare i spesialbutikker for tegneserier (comic shops). Jeg tror ikke Disney tenker på tegneserier i det hele tatt, de er kun opptatt av film.

Chrisron skreiv:

Marvel bruker Diamond Comic Distributors til å distributere sine blader. Gemstone Publishing er et datterselskap av Diamond, så jeg vil anta at de også brukte Diamond til å distributere sine serier.

Du har helt rett. Diamond har vel nå så å si monopol på distribusjon av tegneserier. I 1994 kjøpte Marvel distribusjonselksapet Heroes World og prøvde å distribuere sine egne blader og laget egne (rigide) regler for tegneseriebutikkene. Dette medførte en masse ekstrajobb og utgifter for tegneseriebutikkene og endte med at mange tegneseriebutiker rett og slett gikk konkurs. Også alle andre tegneseriedistributører gikk konkurs og kun Diamond overlevde. Etter dette har alle tegneseriebutikker , og tegneserieforlag (også Marvel, Gemstone og Boom) i USA vært avhengige av Diamond.

Bokhandlere har nok egne avtaler direkte med forlag, men det er kun noen få bestselgere i bokform som går til bokhandel. Jeg regner med at også nettbutikker har egne avtaler med forlagene med det vet jeg ikke så mye om.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?