Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Barks/Jippes hakkespetter..

edited September 2008 in Donaldisme

Etpar enkle spørsmål:

Er alle Hakkespett-historiene Barks skrev manus til, og Jippes re-tegnet nå utgitt på norsk? Eller mangler det noen ennå?

Og, er alle disse historiene med i Carl Barks samlede verker på norsk?

Iså fall, er Kay Wright og Tony Strobl's versjoner av disse historiene også med der?

Og, er det noen plass jeg finner en komplett liste over alle disse hakkespett-historiene?

«1

Comments

• edited November -1

Advanced search i Inducks er flotte greier.

whitesand skreiv:

Er alle Hakkespett-historiene Barks skrev manus til, og Jippes re-tegnet nå utgitt på norsk? Eller mangler det noen ennå?

I følge Inducks mangler ingen, bortsatt fra en variant av den med søppeldragen, med en annen slutt. Liste.

Og, er det noen plass jeg finner en komplett liste over alle disse hakkespett-historiene?

Her.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Og, er alle disse historiene med i Carl Barks samlede verker på norsk?

Iså fall, er Kay Wright og Tony Strobl's versjoner av disse historiene også med der?

Alle historiene er med i CBSV, i nytegnede versjoner. Ihvertfall får vi gå ut fra det, bind 30 har som kjent ikke kommet ennå. De gamle versjonene med Wright og Strobl er ikke med, de er knapt nok nevnt.

Forøvrig ble dette temaet diskutert her for en tid tilbake.

• edited November -1

Takker for svar fra trønderne, dere tar hakkespettene på alvor, skjønner jeg :-D

Da har jeg litt å gå ut ifra til mitt lille prosjekt..

• edited November -1

whitesand skreiv:

Takker for svar fra trønderne, dere tar hakkespettene på alvor, skjønner B- :-D

Og jeg takker deg for denne sammenkoblingen mellom trøndere og hakkespettene. For da har Jørn og jeg noe nytt å forske på neste gang jeg besøker han i trønderland :)

• edited November -1

whitesand skreiv:

Takker for svar fra trønderne, dere tar hakkespettene på alvor, skjønner B- :-D

Og jeg går ut fra at du er klar over Barks/Jippes-historien i ukens Donald...? :)

• edited November -1

Joda, den er lest allerede.:-)

• edited November -1

Hakkespett-historien i ukens Donald Duck er altså enda en tidligere upublisert Barks/Jippes-historie...
    Siden jeg regner disse for å være det beste som finnes av nyere serier i dagens Donald-blader er det underlig at forlaget ikke prioriterer å nevne en slik begivenhet på forsiden engang.

• edited November -1

Var en liten runde innom Outland på østbanen lørdag, og kom over denne her
    En svært så positiv overraskelse..

• edited November -1

gilbert green skreiv:

Hakkespett-historien i ukens Donald Duck er altså enda en tidligere upublisert Barks/Jippes-historie... Siden jeg regner disse for å være det beste som finnes av nyere serier i dagens Donald-blader er det underlig at forlaget ikke prioriterer å nevne en slik begivenhet på forsiden engang.

Bedre blir det i grunnen heller ikke av at Einar fremdeles ikke har indeksert bladet, men vi får velge å tro at han har en god grunn til dette.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Bedre blir det i grunnen heller ikke av at Einar fremdeles ikke har indeksert bladet, men vi får velge å tro at han har en god grunn til dette.

Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Sigvald.
    Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Chuck Norris.

Det finst roughly seks milliarder menneske som ikkje har indeksert dette bladet, så kvifor la det gå ut over Einar?

• edited November -1

whitesand skreiv:

Vet noen om det går an å abonnere på denne serien via Outland, slik tilfellet er med de "vanlige" bladene fra Gemstone? (Ja, jeg kunne spurt dem, selv, men...) Hadde vært et fint tilskudd til CBLiC.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Sigvald.
    Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Chuck Norris.

Du har åpenbart misforstått dette. Einar er hovedansvarlig for driften av norske INDUCKS, slik jeg er for norske OUTDUCKS som jeg løpende oppdaterer med scans av forsidene til alle de utgivelsene jeg abonnerer på/kjøper fast.

• edited November -1

Og kva så? INDUCKS er då eit frivillig ikkjekommersielt prosjekt, og då er det vel opp til Einar når han ønskjer å indeksere eit blad, alternativt om han ønskjer å la vere? Har forstått det slik at Einar jobber ein del med INDUCKS ja, men eg har òg forstått det sånn at Einar ikkje får ei krone i lønn for dette arbeidet.

• edited November -1

Dette er kanskje litt off-topic, men begrepet «hovedansvarlig» stammer vel fra den tiden da det bare var én person som kunne redigere hver fil i Inducks. Denne personen hadde da ansvar for at informasjonen han eller andre fant, ble lagt inn i filen. Etter hvert har det blitt vanligere å åpne opp filer for andre indeksere. Jeg gjorde dette med den norske filen i mai 2006, og nå kan alle Inducks-medlemmer, inkludert tre nordmenn (Eirik, Frank og meg), oppdatere den fritt.

Fordi hvem som helst kan sørge for at hvilken som helst fil er oppdatert, trenger vi ingen «hovedansvarlig» på samme måte lenger. Likevel får vi også mange bidrag utenfra, og derfor er det fint å ha en eller flere kontaktpersoner som kan passe på at disse bidragene blir lagt inn. For den norske filen er nok dette Eirik og meg, og hvis du legger inn en COAzilla-feilmelding som gjelder en norsk utgivelse, blir denne sendt til oss to.

På denne måten har vi et ansvar for at informasjonen vi får tilsendt blir lagt inn i Inducks, men dette ansvaret strekker seg ikke til å hente informasjonen selv, og har heller aldri gjort det. Dette gjør vi bare fordi vi synes det er gøy.

Håper dette oppklarte noe. Hvis ikke, kan jeg i det minste nevne at DD 38/08 er oppe.

• edited November -1

Det morsomme er jo at det faktisk er Chuck Norris som har indeksert dette bladet...

• edited November -1

Haha! Genialt.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Var innom og kjøpte den i dag. Takk for tipset!

• edited November -1

whitesand skreiv:

Outland i Stavanger hadde den ikke inne, men har nå bestilt den for meg. Derimot hadde de "The Barks/Rosa Collection 3" med klassikerne "The Golden Helmet" (Barks) og "The Lost Charts of Columbus" (Rosa), så jeg slapp heldigvis å gå tomhendt derfra.

• edited November -1

The Barks/Rosa Collection #3 og #4 skal bestilles rett fra USA, da jeg ikke så de der. #1 og #2 hadde de på Tronsmo i sommer da jeg var der.
    Håper at Gemstone vil gi ut alle hakkespett-historiene i denne Donald Duck family-serien etterhvert, slik at jeg får de komplett også på amerikansk.

• edited November -1

Hva er egentlig forskjellen på disse to historiene? Er det ikke den samme?

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+JW+++23-01
    http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2005-051

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?