Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Don Rosa Library og andre bibliotek

18911131418

Comments

• edited November -1

Håper virkelig at jeg får mitt før jul, fant ingenting i postkassen i dag heller :(
    Til dere som har mottat bøkene, fikk de plass i postkassen eller måtte de hentes hos posten? Og ang. betaling, følger det med faktura eller må en betale for å få utlevert bøkene (oppkrav)?

• edited November -1

Jeg måtte hente bøkene hos posten. :-)

• edited November -1

Hermano skreiv:

Har også mottatt mitt sett og er veldig fornøyd! Kjempefornøyd med verk nr 275.

har du spart lenge til dette verket?

JoAre skreiv:

Håper virkelig at jeg får mitt før jul, fant ingenting i postkassen i dag heller :(

Jeg føler med deg og unner deg virkelig å motta pakken før jul.

Til dere som har mottat bøkene, fikk de plass i postkassen eller måtte de hentes hos posten? Og ang. betaling, følger det med faktura eller må en betale for å få utlevert bøkene (oppkrav)?

Pakken må selvsagt hentes på Posten (har du ikke CBSV fra før?). Og som vanlig når man abonnerer fra Egmont følger det en giro med i pakken.

• reyrey
    edited November -1

Det er da ingen selvfølge at pakken må hentes på Posten. Jeg har CBSV og fikk alle levert hjem til meg.

Ellers venter jeg fortsatt i spenning på pakken med DRSV.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

JoAre skreiv:

Jeg føler med deg og unner deg virkelig å motta pakken før jul.
    Takker :)

Pakken må selvsagt hentes på Posten (har du ikke CBSV fra før?). Og som vanlig når man abonnerer fra Egmont følger det en giro med i pakken. }}

Nei har desverre ikke Carl Barks samlede verker. Var bare 13 da Egmont begynte å reklamere for verket, og siden mor sa nei ble det ikke noe. Men har et håp om å få spart meg opp til et i løpet av første halv del av 2012 :).
    Kunne egentlig tenke meg til at det fulgte med giro, men måtte bare forsikre meg :P

• edited November -1

rey skreiv:

Det er da ingen selvfølge at pakken må hentes på Posten. Jeg har CBSV og fikk alle levert hjem til meg.

Ellers venter jeg fortsatt i spenning på pakken med DRSV.

Kanskje det har noe med hvor stor postkassen en har, og hvor en bor? Ikke vet jeg, men fint for deg i hvertfall :). Selv må jeg vel trimme ned til Posten da :P

• edited November -1

Da er verket også ankommet Trondheim. Jeg sparer verket til jul, men jeg har bladd så smått i bøkene og la merke til et par ting:

Ekstrasiden (innledningssiden til del 2) fra "Tilbake til Xanadu" er ikke gjengitt i originaltegning, men kun som faksimile fra et amerikansk blad. Finnes ikke originalfilmen av denne siden? Jeg håper virkelig at vi får recap-sider og ekstrasider i fra originalplansjer der dette er mulig.

En del av historiene, særlig fra første bind, er noe kornete og uskarp i streken. Er det mulig at Egmont, i stedet for å scanne trykkfilmer i høy kvalitet har oppskalert filmer beregnet på vanlig bladformat eller brukt til Hall of Fame? Særlig øynene til endene ser uskarpe ut. Er det flere som sitter med samme inntrykk som meg, eller kan det være originaltegningene som har vært slik vi ser dem gjengitt i boken?

Bortsett fra dette ser det ut som et interessant verk. Mange smakebiter fra Don Rosas tid før han begynte som Disney-tegner, og en spennende biografi. Dessverre er biografien bare illustrert med brokker av illustrasjoner fra før Solens sønn. Det ville vært mer spennende å lese større bruddstykker i sammenheng enn å se noen få tegninger herfra og derfra

• edited November -1

Sheik Rattle´n´roll skreiv:

Ekstrasiden (innledningssiden til del 2) fra "Tilbake til Xanadu" er ikke gjengitt i originaltegning, men kun som faksimile fra et amerikansk blad. Finnes ikke originalfilmen av denne siden?

Godt mulig. Ser ikke ut som det er noen andre som har utgitt den på ordnetlig vis heller. Orginaltegninger fra den tiden ble ofte returnert til tegner og så solgt, så det spørs hvor flinke redaksjonen den gangen var til å arkivere ting.

Da denne ekstrasiden ble utgitt i USA var det Disney selv som stod for utgiving av bladet. Og ut fra informasjonen i bladet kan det se ut som de hadde kontor i Burbank, der hovedarkivet til Disney også befinner seg. Etter dette er det flere andre som har hatt lisens til å utgi Disney-blader i USA, så det finnes ingen redaksjon å sende forspørsel til.

For å spore opp denne siden ville jeg:
    -hørt om Dinsey Archive i Burbank har arkivet fra tiden bladet ble utgitt derifra
    -kontaktet daværende redaktør Bob Foster, og hørt om han hadde noen tips
    -kontaktet fargeleggeren Cris Palomino, kanskje han fortsatt har en digital kopi
    -funnet ut om Don Rosa har solgt den, og om han vet hvem kjøper var (sikkert videresolgt flere ganger)

Regner med Egmont ikke har ubegrensede midler til detektivarbeid bare for en ekstraside.

• edited November -1

Da er verk nummer 2500 annkommet Sandnessjøen :D
    Må si jeg er meget imponert, bare kasseten i seg selv er jo nesten verdt pengene :P Gjorde seg i alle fall meget godt som pynt :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hermano skreiv:

Har også mottatt mitt sett og er veldig fornøyd! Kjempefornøyd med verk nr 275.

Siden forrige jul.

• edited November -1

Hermano skreiv:

Sigvald skreiv:

Siden forrige jul.

Det er bra jobbet! Dette er et bokverk du vil kunne ha glede av resten av livet. Også økonomisk sett er det grei investering. Det er med andre ord meget vel anvente penger :-)

• edited November -1

Okei. I noen sider i bind 2 av det nye Don Rosa samlede så har jeg fått enkelte gule flekker. Det er liksom et gult skjær. Veldig irriterende. Hva gjør jeg? Gratis bind eller erstatning?

• edited November -1

Gratis bind får du neppe. Men det er verdt et forsøk å få den byttet/erstattet.

• edited November -1

De tre første bøkene starter med en illustrasjon som har tallene 1, 2 og 3 i seg. Noen som vet om dette er nytegnede illustrasjoner for disse bøkene, eller har de vært brukt før?

• ACAC
    edited November -1

De er nytegnede - og der er duck-dedikationer i dem.

• edited November -1

Virker som om Don Rosa samlede verker er utsolgt, synd. :/

• edited November -1

Donaldsamler skreiv:

På www.donrosa.nxtfiles.com kan du skrive deg opp på venteliste, så du kan overta noen andres sett.

• edited November -1

Hermano skreiv:

Donaldsamler skreiv:

På www.donrosa.nxtfiles.com kan du skrive deg opp på venteliste, så du kan overta noen andres sett.

Jeg ble av en eller annen grunn ført opp med to abonnementer, så jeg har sagt opp det ene og sendt bøkene i retur. Da er det i hvert fall ett sett som er blitt ledig.

• edited November -1

Nå skriver vi snart februar 2012 uten at en eneste av DRSV utgavene er indeksert i INDUCKS. Kanskje en seriøs og dyktig INDUCKSør som Einar Myre, Eirik Birkeland, Frank Aasgård eller Tommy Kvarsvik kan redegjøre for hva som skjer i forhold til dette? Er det en eller annen form for aksjon/streik blant dere INDUCKSører - eller er det bare en generell krise i forhold til rekruttering av nye INDUCKSører?

• edited November -1

Inducks er et hobbyprosjekt, der alle indekserer så mye de vil og kan. Det finnes flere mulige grunner til at folk ikke vil eller kan indeksere en bestemt utgivelse; i mitt tilfelle er det så enkelt at jeg ikke abonnerer på serien, og det kan hende dette gjelder andre også. Derfor tar vi gjerne imot hjelp, så hvis du eller andre har mulighet til å bidra, uansett om det gjelder DRSV eller andre utgivelser, er vi takknemlige for dette.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?