Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks' Samlede Verker på engelsk i November

edited March 2008 in Donaldisme

Da var den endelig på vei. Serien vil bestå av 10 bok-bokser som hver vil inneholde bøker på rundt 1000 sider sammenlagt, og hver boks vil koste 150$ (rundt 800 kr). Første boks kommer 5. November 2008. Kan ikke si jeg er noen kjempefan av coveret, skulle heller sett noe lignende av det Egmont valgte, men dette skulle likevel være fantastiske nyheter for alle oss som vil ha Barks på originalspråket

http://www.amazon.com/Carl-Barks-Collection-Set-1/dp/1603600639/

Comments

• edited November -1

Jøss, den kom fort etter at CBSV er i mål på denne side av atlanteren.

At tegneseriene er på originalspråket med mesteren sin håndekst er det vel ingen tvil om, men er ekstrainnholdet i denne serien akkurat det samme som i vår CBSV ??

Noen som vil gjette.

• edited November -1

Adamant skreiv:

Da var den endelig på vei. Serien vil bestå av 10 bøker på rundt 1000 sider hver

Er du sikker på at det ikke er tale om 10 bokser med 3 bøker i hver? Amerikanerne er kjent for å være en smule overfladiske i forhold til bruk av sidetall. Noen ganger bruker de ikke dette i det hele tatt, og andre ganger fortsetter sidenummereringen fra en bok til en annen (jfr. CBL).

• edited November -1

Hm, ja, nå som du nevner det ser jeg at denne første "volume"-en er referert til som et "boxed set" i beskrivelsen. Nøyaktig hvor mange bøker det er i hvert sett står derimot ikke oppført. Jeg oppdaterte førsteposten med en mer nøyaktig beskrivelse. Sidetallet for første boks er oppgitt til 960 sider (men sidetall oppgitt for bøker som ikke er sluppet ennå skal man som kjent ta med en klype salt), men ettersom jeg tviler på at boksene vil inneholde nøyaktig like mange sider hver, valgte jeg å runde av.

Når det gjelder ekstrainnhold vet jeg ikke hva de norske utgivelsene inneholder, men det er oppgitt at dette engelske settet vil blant annet inneholde " fascinating new editorials by lifetime Barks scholar Geoffrey Blum". Var disse i "vår" versjon også?

• edited November -1

Med dagens dollarkurs, vil man komme ut med en pris som er ca 60% av prisen for CBSV. Ca. 800.- per boks x10=8000.-, mot CBSV Ca. 1500.- perboks x10.

Eller?

• edited November -1

Er det noen som sitter på noe mer informasjon om denne serien? Jeg finner ingenting på websidene til Gemstone.

Jeg antar at den vil være i farger slik som CBSV. I så fall vil den være den første samlingen som er på originalspråket, i hardcover og fargelagt -- akkurat slik jeg synes en Barks-samling bør være. Jeg gleder meg til november! :-D

• edited November -1

Spennende nyheter selv om det vel ikke var overaskende?

Det jeg lurer på er om disse vil komme i et begrenset opplag eller om det vil trykkes titusenvis for å dekke behovet på begge sider av Atlanteren. Det ser i stor grad ut som en kopi av vårt CBSV, noe jeg synes er litt synd ettersom noe av den unikheten med CBSV da forsvinner: Hvorfor skulle jeg kjøpe CBSV når jeg kan få alt på originalspråket for halv pris?

Et annet spørsmål er over hvor lang tid de vil strekke utgivelsen av alle boksene. Vil det også for denne serien bli spredd ut over 3 år før alle 10 boksene er publisert?

Ser forøvrig at også HoF sitt første volum av Don Rosa gis ut på engelsk... Regner med at dette er en del av en større avtale mellom Egmont og Gemstone?

• edited November -1

royend skreiv:

Det ser i stor grad ut som en kopi av vårt CBSV, noe jeg synes er litt synd ettersom noe av den unikheten med CBSV da forsvinner [...] Ser forøvrig at også HoF sitt første volum av Don Rosa gis ut på engelsk... Regner med at dette er en del av en større avtale mellom Egmont og Gemstone?

David Gerstein skriver i DCF-forumet: "The cover pictures at this point, by the way, are just quick "Americanizations" of similar volumes already published by Egmont. Our final editions may look very different (and may not be identical to Egmont's equivalents inside, either)."

• edited November -1

Vi får ihvertfall håpe at de ikke blir identiske kopier av våre utgivelser.

• edited November -1

Audun- skreiv:

Vi får ihvertfall håpe at de ikke blir identiske kopier av våre utgivelser.

Hvorfor ikke? Jeg for min del håper at dette blir en fullstendig identisk utgave. Dermed vil det ikke finnes en eneste grunn, bortsett fra språket, til at jeg skulle anskaffe meg dette bokverket på engelsk - eller begynne å angre på at jeg kjøpte det på norsk.

• edited November -1

Adamant skreiv:

Da var den endelig på vei.

Kanskje ??

Denne linken er nå død og jeg finner ikke noe info om denne utgivelsen noen plasser, utsatt eller utgått på dato ?? Noen som vet noe ?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Adamant skreiv:

Denne linken er nå død og jeg finner ikke noe info om denne utgivelsen noen plasser, utsatt eller utgått på dato ?? Noen som vet noe ?

Amazon har trukket startet og stoppet forhåndssalget av dette produktet minst et par ganger i løpet av det siste halve året. Det samme har de gjort for Gottfredsons samlede verk (jeg tror jeg hatt fått e-post et par ganger om at produktets tilgjengelighet har endret seg).

Jeg antar at grunnen er at Amazon reviderer sine sider med oppdatert informasjon eller at den informasjon de har fått fra Gemstone ikke har vært endelig ettersom det er tale om utgivelser som ligger flere måneder frem i tid. Jeg sjekket i dag og fant ut at heller ikke Gottfredsons samlede verker ligger ute på Amazon lenger

• edited November -1

Her er den.

• edited November -1

Det er i så fall litt rart at amazon i england (amazon.co.uk) tilbyr den, mens amazon.com ikke gjør det

• edited November -1

donaldist skreiv:

Det er i så fall litt rart at amazon i england (amazon.co.uk) tilbyr den, mens amazon.com ikke gjør det

Ja, det er ikke pålitelig i det hele tatt. Så lenge boken kun finnes hos Amazon (co.uk, .com, whatever) og ikke kan bekreftes fra annet hold, f.eks. Gemstone, så bør nok dette tas med en stor klype salt. Hvilket vil si at man også bør være forberedt på at denne utgivelsen ikke blir noe av.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?