Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

100 rygger - et bilde

edited January 2008 in Donaldisme

Med DP 330 har bildet som begynte på ryggen til DP 231 nådd 100 DP-rygger. Noen som vet når bildet er ferdig???

Comments

• edited November -1

Ifølgje side 255 i siste Donald Pocket og eg innbiller meg at det same står på side 255 i svært mange av dei foregåande pocketbøkene òg, står det at illustrasjonen er uendelig lang. Så vi kan vel ikkje forvente at den stopper i nær framtid akkurat.

Eller, for å seie det på ein annan måte: Eg trur ikkje at dette er eitt bilete som blei teikna for hundre pocketbøker sidan. Innbiller meg heller at dei teiknar på stadig nye ting etterkvart som tida går. At få av figurane er i direkte kontakt med kvarandre og at bakgrunnane har ein tendens til å gli over i nye bakgrunnar støtter opp under den teorien.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ifølgje side 255 i siste Donald Pocket og eg innbiller meg at det same står på side 255 i svært mange av dei foregåande pocketbøkene òg, står det at illustrasjonen er uendelig lang. Så vi kan vel ikkje forvente at den stopper i nær framtid akkurat.

Eller, for å seie det på ein annan måte: Eg trur ikkje at dette er eitt bilete som blei teikna for hundre pocketbøker sidan. Innbiller meg heller at dei teiknar på stadig nye ting etterkvart som tida går. At få av figurane er i direkte kontakt med kvarandre og at bakgrunnane har ein tendens til å gli over i nye bakgrunnar støtter opp under den teorien.

Samler ikke selv på de nyere pocketene, men er det noen av figurene som har vært avbildet flere ganger på de siste 100 DP?

• edited November -1

Azzout skreiv:

Samler ikke selv på de nyere pocketene, men er det noen av figurene som har vært avbildet flere ganger på de siste 100 DP?

Ja, både Skrue, Magica og nevøer har vært flere ganger, og også Donald (i og med at (spoiler!) det er Donald er som er Fantonald!)

• edited November -1

Azzout skreiv:
    {{ Samler ikke selv på de nyere pocketene, men er det noen av figurene som har vært avbildet flere ganger på de siste 100 DP?

Ja, både Skrue, Magica og nevøer har vært flere ganger, og faktisk tre ganger Donald (i og med at (spoiler!) det er Donald er som er Fantonald!)

• edited November -1

Og enno ikkje ei einaste mus.

• edited November -1

Og enno ikkje ei einaste mus.

Akkurat det er ikke så rart ettersom bildet viser andeuniverset og ikke museuniverset.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Akkurat det er ikke så ratt ettersom bildet viser andeuniverset og ikke museuniverset.

Kilde?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Akkurat det er ikke så ratt ettersom bildet viser andeuniverset og ikke museuniverset.

Huff, jeg føler meg litt dum nå. Jeg må innrømme at jeg også bare tenkte på andeuniverset, og ikke helt skjønte hva Olaf mente med mus. "Tenker han for eksempel på Gus og Jack?" lurte jeg på. Tenkte ikke på de litt større musene...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kilde?

Du kan ta en titt her:
    Disney Comics Characters
    og se hvor figurene i det aktuelle bildet er oppført.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Du kan ta en titt her:
    Disney Comics Characters
    og se hvor figurene i det aktuelle bildet er oppført.

... DET er eg sjølvsagt klar over. Eg funderte vel heller meir på kva som var di kjelde for at denne universinndelinga gjelder for ryggane av Donald Pocket. Det finst ei rekke av gode både-ender-og-mus-historier i Donald Pocket oppgjennom tidene, og i Donald Pocket-samanheng må jo t.d. Mikke seiast å vera ein langt viktigare figur enn t.d. Dolly eller Snipp og Snapp. Så personleg ser eg absolutt ingen grunn til at Mikke og Langbein ikkje kunne dukke opp på ein pocketbokrygg snart. Men sidan dei starta med ryggmotiv i nr. 100, har det enno ikkje dukka opp eit museansikt på ein einaste rygg.

• edited November -1

Men sidan dei starta med ryggmotiv i nr. 100, har det enno ikkje dukka opp eit museansikt på ein einaste rygg.

På nyutgivelsene av de gamle bøkene, jo. De nyere utgavene av Donald Pocket 51-60 har Mikke-motiv på ryggen.

• edited November -1

Akk. Og så jeg som hadde håpet at de skulle begynne på noe nytt etter nummer 100. Jeg har faktisk absolutt alle sammen i denne serien så langt, men nå i det siste har jeg gått litt lei av å kjøpe absolutt alle sammen bare for å få komplett serie. Det hadde vært mye mer behagelig å kunne kjøpe en når det passer meg. Vurderer å stoppe snart.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?