Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Idrettsmenn i Andeby

edited August 2007 in Donaldisme

Som dere vet brukes navn i DD&Co som har forbilder i virkeligheten. "Hjalmar Knuppen", en blanding av Hjalmar Andersen og Knut Kupper´n Johansen i DD&Co 51/63, er et eksempel på dette. Kjenner dere til andre idrettsmenn som har blitt karrikert på denne måten?

«1

Comments

• edited November -1

"Jan Åge Fjørdoft"

Jeg tror jeg vet om et par tre stykker til, men jeg husker ikke nå...

• edited November -1

Morsomt! Husker du hvor Jan Åge Fjørdoft var nevnt?

• edited November -1

erikh skreiv:

Morsomt! Husker du hvor Jan Åge Fjørdoft var nevnt?

Ja, det var en historie kalt"Lykkebringeren", utgtt i Donald Pocket 257.

• edited November -1

Ole Gunnar Solfjær er en fin en. Han ble kun nevnt i Andebyposten, så vidt jeg veit.

• edited November -1

Hvar det ikke en som het David Kvekkham?
    Tror jeg husker ham fra Andebyposten...

• edited November -1

Ok! Og i DD&Co nr. 24/1985 finnes en statue av den sure tennisspilleren John Kvakkenroe

• edited November -1

Meiner at Donald Pocket 88 har ei rekke namn på fotballspelarar som ikkje berre baserer seg på verkelege fotballspelarar, men som ER verkelege fotballspelarar, når Mikke og Langbein drar i tidsmaskin til fotball-VM-finalen i 1970.

Ein hvilken som helst fotball-spesial-pocket bør vel forsåvidt innehalde ei rekke slike namn?

• edited November -1

Så litt i den siste Fotball-pocketen (Den runde) og fant bl.a. disse:
    Panter Hagen, odd Gunnar Solberg, Daffy Heggstad, Jon Karlsen, Steffen Ducksen, Luraldo, Erik Thorsen, Fniise og foøvrig kommentatoren Arne Skeime.

• edited November -1

Ja, det må vel ha vært haugevis opp gjennom alle disse årene, både fotball- og andre idrettsnavn.

Har Donaldinho noen gang vært brukt?

• edited November -1

Ruben V. skreiv:

Har Donaldinho noen gang vært brukt?

Ronaldinho ble ikke berømt før VM 2002, så hvis Donaldinho skulle vært brukt, må det ha vært en nyere historie...

Donaldo derimot, kan jeg huska å ha lest!

• edited November -1

OK, hva med Donaldoni? (Fotballinteresserte vil kjenne til Roberto Donadoni, tidligere italiensk landslagsspiller og nåværende manager.)

• edited November -1

Donadoni var en god spiller...
    Vant Champions League hele tre ganger (!) med AC Milan, og vant Serie A 6 ganger.
    Han var også innon lag som NY Metrostars og Atalanta (hvor han startet sin karriere).
    Den avsluttet han i Saudi-Arabiske Al-Ittihad.

Etter det har han skuffet som trener i Genoa og Lecco, men klarte å ende på 9. plass med et lag som Livorno!

Nå er han trener på det italienske landslaget og han har store sko å fyller etter at Lippi førte laget til VM-seier i 2006.

Donaldoni derimot synes jeg å huske...

Noen som husker hvilket navn som skulle etterligne Beckham's?

• edited November -1

Azzout skreiv:

Kvekkham.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Azzout skreiv:

Kvekkham.

Ja, det var en av de, men har ikke navn som Duckham, Kvakkham og Kvikkham blitt brukt?

• edited November -1

Husker godt en historie hvor Donald og Anton drev med langrenn. Anton gikk på Rikeruds sitt skimerke, og Skrue hyret inn Donald for å markedsføre sitt merke.

Av konkurentene i løypa kunne vi se Oddvar Rå og Mikkel Plassbakken.

Charon,

• edited November -1

Charon skreiv:

Husker godt en historie hvor Donald og Anton drev med langrenn. Anton gikk på Rikeruds sitt skimerke, og Skrue hyret inn Donald for å markedsføre sitt merke.

Av konkurentene i løypa kunne vi se Oddvar Rå og Mikkel Plassbakken.

Ingen referanser til Ove Aunli og Lars Erik Eriksen som også gikk på stafettlaget som tok gull i 1982? Og ingen referanse til Alexandr Savjalov som Brå gikk mot da han brakk staven?

• edited November -1

HA HA! Oddvar Rå!! Den var , unnskyld uttrykket, dødsrå! Du vet ikke hvor den historien kan finnes, vel?

• edited November -1

Bladde gjennom fotballpocketen Donald Duck på banen igjen og fant Kvekkham, Donaldo, Nils Gårpå Veggen (trener) og Maggio. Og noen gamle spillere som het Pepe, Ipanema, Joaõ og Van den Ivoldsk, usikker på hvor mange av dem som er oppkalt etter noen. Og en TV-reporter som het Maren-Karine Tellefsen og så ut som hun kom mer fra italiensk tv-kultur enn norsk. Og en barndomsvenn av Donald som het Emil "Brillo".

• edited November -1

Jeg tror første gang det ble vist til en norsk idrettsutøver må ha vært så tidlig som i DD&Co nr. 4/51, der Mikke og Langbein skal gå på sløyter på "Sonjas kunstis skøytebane". Det må da ha vært Sonja Henie oversetter Helene C-. Kløvstad hadde i tankene?

• edited November -1

erikh skreiv:

Jeg tror første gang det ble vist til en norsk idrettsutøver må ha vært så tidlig som i DD&Co nr. 4/51, der Mikke og Langbein skal gå på sløyter på "Sonjas kunstis skøytebane". Det må da ha vært Sonja Henie oversetter Helene C-. Kløvstad hadde i tankene?

Ja, den nåværende dronningen var ikke kjendis på den tiden.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?