Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hvilket blad?

edited July 2007 in Donaldisme

Konemor leter etter sin yndlingshistorie med Donald. Det er snakk om den historien hvor Donald jobber på brusfabrikk og presterer å lage oversvømmelse i Andeby. Hvilket blad er denne historien fra? Jeg mener å huske den er fra begynnelsen av 1980-tallet.

Hele samlingen min fra 1960-1990 ligger i syrefrie plastlommer, og jeg vil nødig åpne hver eneste lomme for å finne historien...

Noen som kan hjelpe?

Comments

• edited November -1

Kan det være "Brusomanen" du tenker på? Oversvømmelsen er riktignok en del av Donalds drøm, men ellers passer beskrivelsen.

Denne historien kom for første gang i Norge i DD&Co 36/85, og har senere også kommet i nr. 41/2000 og i Brancas Hall of Fame-bok.
    http://coa.inducks.org/s.php?c=D++7734

• edited November -1

Flott. Det var midt i blinken. Nå ble madammen glad. Takk for hjelpen!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?