Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

JEG-bøker..verdi ?

edited July 2007 in Donaldisme

Hei.
Jeg lurer på om noen tør anslå en circa-verdi på noen bøker ?
Vet at det er HELT uoffisielt, og uten garanti for at det er den faktiske prisen.
Jeg vet også at Tilstanden er bedømt utifra mitt ståsted og ikke kan garanteres uten at en dyktig person foretar en vurdering.
Det er spesielt Jeg, Donald Duck førsteutgaven jeg er interessert i en verdi på.

Jeg Super Donald 4.utg NM 1990
Jeg Donald Duck ?1utg. VG/FN 1971-74
Jeg Mikke Mus 2utg. VF- 1978(navn inni perm)
Ole Dole Doffen 1utg. GD- 1980(navn inni + tapet)
Onkel Skrue og Lykkeskillingen 1utg. VF+ 1989(navn inni)
Den store skattejakten 1utg. VF 1990
M.Mus Gode, gamle årganger 1930-34 1utg. VF- 1986(navn inni)
Mikke Mus=MORO 1utg. VF- 1988(navn inni)
Jul hos Donald Duck & Co 1utg. VG/FN 1987(tusjmerker)

Eirik

Comments

• edited November -1

Ingen som har Indexen eller prislister og kan sjekke hva disse kan være verdt ?

• edited November -1

Disse bøkene går på QXL for en 2-300 kr pr. stk. Men porto kommer jo i tillegg.

• edited November -1

Ok, takker.. Sjekket akkurat nå.. Søren, å se ting jeg ikke har, vekker samleren i meg.. Får lyst til å kjøpe alle.. Men det blir ikke aktuelt.
    Selger heller de jeg har..

• edited November -1

Bruktforretningene i Oslo tar mellom 300 og 500 kroner for disse bøkene, avhengig av opplag og kvalitet.

• edited November -1

EirikGT skreiv:

Søren, å se ting jeg ikke har, vekker samleren i meg.. Får lyst til å kjøpe alle..

Tellmeabou'it. Mine kjempebøker har jeg på grunn av en samlecraze som startet da jeg fikk kjøpt fire kjempebøker for 600 kr. Deretter kjøpte jeg opp alle jeg så. Nå om dagen synes jeg det bare er bøkene med Gottfredson-stoff som er verdt å ha, for formatet, fargeleggingen og de omorganiserte historiene er noe uheldig. "Jeg, Super-Donald" syns jeg er artig, særlig på grunn av navnet.

• edited November -1

Fikk også samleren over meg, og klarte ikke slutte før jeg hadde alle engelske kjempebøker i hus. Spesielt husker jeg at den engelske Ole,Dole,Doffen-boka var vanskelig å få til en rimelig pris.
    På qxl har jeg sett Jeg, Donald Duck gå fra 500 til 1000 - avhengig av kvalitet på boka. De eldste av de andre går for rundt 300, mens de nyeste selges for 150-200. For virkelig gode eksemplarer kan nok prisen på disse også øke, spesielt for bøkene utgitt på 70-tallet.

Hva en komplett samling skulle koste er jeg usikker på, men summerer man kommer man vel ca. rundt 6-7000 for de 20 bøkene?

• edited November -1

MatsGull skreiv:

. "Jeg, Super-Donald" syns jeg er artig, særlig på grunn av navnet.

"Hva? Er det DU som er Super-Donald, Donald?"

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?