Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Wanted!

edited June 2007 in Donaldisme

I henhold til den nyeste Donald Pocketen vil det i neste uke utkomme en ny tema-mammutbok denne gang med fokus på Western. Tittelen er "Wanted!". Selv synes jeg at "Wanted dead or alive" hadde vært en bedre tittel. Det er mer autentisk, dessuten refererer det også en til en klassisk Bon Jovi hit fra 1986.

«1

Comments

• edited November -1

Jeg er enig, Sigvald.

"Wanted" høres dirkete uproft ut, og tittelen lurer nok ikke like mange, i motsetning til det Bon Jovi-tittelen ville gjort...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

I henhold til den nyeste Donald Pocketen vil det i neste uke utkomme en ny tema-mammutbok denne gang med fokus på Western. Tittelen er "Wanted!"

Nei, sjå på coveret til boka. Tittelen er rett og slett Donald Duck - Western

• edited November -1

Oi, denne virker interresant.
    Jeg er veldig stor fan av klassiske western-filmer og da virker denne boka som et must

• edited November -1

Denne skal skaffes!

...en vakker dag.

• edited November -1

...så hva er innholdet? Mye opptrykk?

• edited November -1

Adamant,

Sigvald skreiv:

I henhold til den nyeste Donald Pocketen vil det i neste uke utkomme ...

Så det er vel for tidleg å uttale seg bombastisk om noko som helst -- men eg blir svært overraska om det ikkje blir ein kraftig andel opptrykk, ja.

• edited November -1

ups

• edited November -1

Den må kjøpes, og spares til ferien! :)

EDIT: Boken heter da slettes ikke "Wanted!", men "Western".

• edited November -1

Adamant skreiv:

Frå kolofonen: Deler av innholdet er tidligere publisert i: Onkel Skrue 8/81, 17/81, 2/82, 22/83, 3/90, 8/93. Skrue Pocket 21/87, 88/98. Donald Pocket 5/70, 42/81, 48/82, 68/86

Sjølv om ein ikkje er vant til å sjå nummer på Skrue Pocket / Donald Pocket i kombinasjon med årstal på den måten, bør dette vera forståeleg likevel. Virker dette som mange opptrykk, kjem det òg fram av kolofonen at boka inneheld nye historier, då det òg står informasjon her om kven oversetjaren av nye seriar er.

Nøyaktig kva historier det er som står i boka har eg ikkje sett meg inn i, då eg sparer boka til ein flytur.

Og ja, tittelen på boka er rett og slett «Western». På coveret og på bokryggen står det «Donald Duck» med mindre bokstavar framfor ordet, medan på side 1 står det rett og slett berre «Western».

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Tittelen på boka er rett og slett «Western». På coveret og på bokryggen står det «Donald Duck» med mindre bokstavar framfor ordet, medan på side 1 står det rett og slett berre «Western».

Riktig. Det var nok bare jeg som ble en smule forvirretav reklamen for denne boken i DP 323.

På baksiden står det bl.a.: "Der hver skyter har større ordforråd enn sin herre og pistodueller er den vanligste form for dialog." Dette må være feil. I det ville vesten ble det da først og fremst benyttet revolvere ikke pistoler. Hva sier dere - burde ikke slike fakta være korrekte i slike utgivelser?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hva sier dere - burde ikke slike fakta være korrekte i slike utgivelser?

Burde ikke fakta være korrekte i alle utgivelser?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

pistodueller er den vanligste form for dialog

Tja, jeg synes pistodueller høres ganske artig ut, jeg... :-)

• edited November -1

En revolver er uansett en pistol.

• edited November -1

Personlig synes jeg å bruke ordet "seksløper" ville vært mer på sin plass...

• edited November -1

Så lenge vi slipper disse skumle pekefingerduellene vi fikk i enkelte sensurerte pockethistorier i gamledager så er jeg fornøyd. :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

På baksiden står det bl.a.: "Der hver skyter har større ordforråd enn sin herre og pistodueller er den vanligste form for dialog." Dette må være feil. I det ville vesten ble det da først og fremst benyttet revolvere ikke pistoler. Hva sier dere - burde ikke slike fakta være korrekte i slike utgivelser?

Fra Wikipedia: Pistol er et fellesnavn for enhåndsopererte skytevåpen. Våpen som går under denne betegnelsen er revolvere, semi-automatiske pistoler, helautomatiske pistoler, og enkeltskudds pistoler

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Sigvald skreiv:

Fra Wikipedia: Pistol er et fellesnavn for enhåndsopererte skytevåpen. Våpen som går under denne betegnelsen er revolvere, semi-automatiske pistoler, helautomatiske pistoler, og enkeltskudds pistoler

Du skal ikke tro på allt du leser på Wikiepdia. :)

Enig i at revolver går under fellesbetegnelsen "pistol" :)

• edited November -1

Adamant skreiv:

Det ser ut som det er tre tidlegare uutgjevne historier og ein uutgjeven einsidar i boka. (I tillegg kan eg opplyse om at det er trykt opp att ei historie frå ein jubileums-/temapocket frå 1999. Håpar ikkje dette skjer fleire gonger.)

• SvKSvK
    edited November -1

Jeg tror faktisk at det allerede har skjedd en gang før, uten at jeg husker konkret hvilket tilfelle.

• edited November -1

Eg har lest på baksida av "Western" og der ser eg at det står: "Sett deg i salen og ri inn i solnedgangen med 556 westernsider og en colt i hendene" men i min bok er det bare 450 sider med omslaget. Er det bare i min bok eller er alle bøkane sånn?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?