Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Gamle sommerspill

edited June 2007 in Donaldisme

Viser til diskusjon i DDF(r)-forumet:
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=2353
Forleden kjøpte jeg årgangene 1973-1976 av norske DD&Co. Disse bladene inneholder bl.a. diverse sommerspill som ble trykket bakerst i bladet - innkludert utbrettsiden.

Disse spillene er ikke registrert i INDUCKS. Noe som vet mer om det? Einar?

Noen som vet når den typen spill første gang dukket opp i DD&Co og siste gang det skjedde?

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Disse spillene er ikke registrert i INDUCKS. Noe som vet mer om det? Einar?

Grunnen til det er vel fyrst og fremst at vi ikkje har noko informasjon om dei. Dersom du eller andre kan bidra med det, hadde det vore fint. Grunnen til at vi ikkje har informasjon om dei, er at eg, og så vidt eg veit, Einar ikkje har så mange blad frå denne perioden.

• edited November -1

Det kan nok stemme at jeg ikke har disse bladene, men en enda større grunn til at spillene ikke er indeksert er sannsynligvis at vi har prioritert selve tegneseriene. Det er først for de siste årene at vi har lagt til spill, artikler og oppgaver, og da først og fremst hvis vi har, eller tror vi kan komme til å få, informasjon om kode eller serieskapere. Det er nok også derfor vi knapt har indeksert noen oppgaver før rundt 1995, da de begynte å skrive historiekoden på flere av oppgavene. Og det er også derfor vi ikke indekserer hver eneste illustrasjon i alle Latterkrampe- og Miks & tips-sidene som har kommet i Donald-bladene, så lenge vi da ikke vet historiekodene. Derfor kan det hende at det er en del tegninger, særlig i eldre utgivelser, som vi burde ha indeksert, men som vi likevel ikke har lagt til ennå.

Når det er sagt, så indekserer vi hvert år stadig mer av innholdet i bladene, og hvis noen bidrar med mer informasjon om disse spillene burde det ikke være et stort problem for oss å legge dem til.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?