Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

«Den minste tegneserien i verden»

edited May 2007 in Donaldisme

Saman med DD&Co nr. 7 frå 1999 kom det eir bilag med namnet «Den minste tegneserien i verden». Sidan eg ikkje har bilaget vart eg litt nysgjerrig. Kor stor er teikneserien? Går det an å lese teikneseriane i han? Er det nokon som veit om det finst ein rekord på verdas minste teikneserie, og i tilfelle kven som har denne rekorden og kor stort heftet er?

I tillegg lurer eg på om det er nokon her som har både dette heftet og ein scanner. Inducks manglar nemleg ein scan av framsida på heftet. Scanen kan sendast til ebi[krøllalfa]inducks[punktum]org. Helst i stor oppløysing.

Comments

• edited November -1

Jeg har den!

...et eller annet sted... Vil tippe den er rundt 5 cm høy... og ja, det går ann å lese teksten i heftet. Men det forutsetter et relativt godt syn.

*Fortsetter å lete*

• edited November -1

Fulgte det ikkje med eit forstørringsglas? Eg meinar i alle fall det. Mitt står heime på guterommet i same Donaldperm som hovudbladet.

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Fulgte det ikkje med eit forstørringsglas? Eg meinar i alle fall det.

Jo, jeg husker også at det gjorde det.

• ACAC
    edited November -1

Det var lidt en sjov sag - for bladet blev jo tydeligvis lavet for at lave en Guinness-rekord, og bladet var da også med den danske rekordbog det år - men på samme side var der omtalt en anden lille tegneserie - som var mindre... Øh... What?

• edited November -1

Har ikke selv det lille blad (såvidt jeg husker), men for nogle år siden udgav det danske Free Comics deres bud på verdens mindste tegneseriehæfte (som også hed Free comics). Bladet er ca. 1,5 cm bred, og 2,5 cm høj. Ved ikke om det er på grund af mine unge øjne, eller ... men jeg kan godt læse hvad der står i det, så teksten er dog ikke helt lille.

• edited November -1

Jeg har det. Tviler på at det er verdens minste tegneserie...

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Fulgte det ikkje med eit forstørringsglas? Eg meinar i alle fall det.

Jo, jeg husker også at det gjorde det.

Det kan nok stemme, for jeg mener å huske at jeg leste bladet med forstørrelsesglass. Men så må jeg også lese Sætre-bladene med forstørrelsesglass... Vel, det vil si jeg burde strengt tatt lese dem med forstørrelsesglass. :-)

• edited November -1

Tegneseriens eksakte mål er 57x41 mm, enten den nå er minst i verden eller ikke.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

I tillegg lurer eg på om det er nokon her som har både dette heftet og ein scanner. Inducks manglar nemleg ein scan av framsida på heftet. Scanen kan sendast til ebi[krøllalfa]inducks[punktum]org. Helst i stor oppløysing.

Jeg ser at inducks ikke har fått opp noe bilde ennå, så jeg kan sende deg en scan.

Et bidrag til diskusjonen også - heftet hevder ikke å være den minste tegneserien i verden, men den minste Disney-tegneserien i verden. Disney- står i mikroskrift, så ved første øyekast kan den minne om en fluelort.

• edited November -1

Kan det hvere på størrelse med Donald-kjeks-tegneseriene? Så det i butikken.

Lettere sagt, jeg lurer veldig på hvor liten denne mikro-tegneserien er. :D

• edited November -1

V-vidvei skreiv:

Lettere sagt, jeg lurer veldig på hvor liten denne mikro-tegneserien er. :D

Lars Martin skreiv:

Tegneseriens eksakte mål er 57x41 mm

• edited November -1

Wow! Er den leslig?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?