Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

AOL er ustabil

edited May 2007 in Donaldisme

Vi har nå fått på plass Lyse (internet,etc. via fiberkabel). Til tross for dette er det tidvis betydelige problemer når jeg besøker AOL. Ting kan derfor tyde på at det er problemer med den serveren hvor AOL er lokalisert. Håper dere (Olaf og Tommy) kan se nærmere på dette og arbeide for at AOL skal ha minst like bra funksjonalitet/serverforhold som det DDF(r) har :-)

«13

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Vi har nå fått på plass Lyse (internet,etc. via fiberkabel). Til tross for dette er det tidvis betydelige problemer når jeg besøker AOL. Ting kan derfor tyde på at det er problemer med den serveren hvor AOL er lokalisert. Håper dere (Olaf og Tommy) kan se nærmere på dette og arbeide for at AOL skal ha minst like bra funksjonalitet/serverforhold som det DDF(r) har :-)

Jeg er inne på AOL mange ganger daglig, og har ikke opplevt problemer av noe slag.

• edited November -1

Jeg har heller ikke noen problemer.

• edited November -1

Det er vel ikke ustabilitet de fleste brukere sliter med :)

Men jeg merker til tider litt trægere respons når jeg skriver innlegg enn når jeg leser ting her. Kan det være noe med databaseskrivingen ??

• edited November -1

Jeg har problemer med å komme meg inn på forumet TIL ENHVER TID

• edited November -1

Jeg har slett ingen problemer med å logge meg inn på AOL. Men jeg finner det atskillig vanskeligere å logge meg ut. Det fins alltid så mye interessant å lese her. :-)

• edited November -1

Haha, godt sagt.

• edited November -1

prøv en annen nettleser.

• edited November -1

176-761 skreiv:

prøv en annen nettleser.

Det er vel Olafs plikt å sørge for at også alle vi som bruker MS Internet Explorer får fullt utbytte av AOL? MS Internet Explorer er tross alt dominerende i markedet... ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er vel Olafs plikt ...

Nei. Det er ikkje Olafs plikt å sørge for å halde Andeby Online oppe i det heile tatt. Vil du at eg skal stenge Andeby Online i nokre veker berre for å bevise det?

Andeby Online eksisterer utelukkande basert på frivillig initiativ. INGEN har plikt til noko som helst i samband med dette.

Det er ikkje ei plikt å halde Andeby Online i live. Det er noko eg gjer for moro skuld innimellom det faktiske livet mitt (det utanfor matrisen). Den dagen det blir ei plikt å drive Andeby Online, lover eg at eg kjem til å seie frå meg den plikta.

Når det er sagt: At du ikkje kjem inn på sida skuldast sjølvsagt ikkje nettlesaren. La merke til at vi hadde litt uforutsett nedetid på tysdag då det skjedde ting med serveren, men det blei så fort fiksa igjen at det ikkje burde vera eit stort problem for nokon. Elles har eg ikkje lagt merke til noko nedetid her i det heile tatt.

Og elles aner eg ikkje kva det eigentleg er du ber om at eg skal sjå vidare på og jobbe med her. Som eg trur at eg har nevnt tidlegare: Det er profesjonelle som er fokuserte på at dette webhotellet skal verke som det skal, og eg har ikkje peiling på korleis dei faktisk gjer det, men eg har full tillit til at dei kan jobben sin.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Det er vel Olafs plikt ...

Nei. Det er ikkje Olafs plikt å sørge for å halde Andeby Online oppe i det heile tatt. Vil du at eg skal stenge Andeby Online i nokre veker berre for å bevise det?

Sorry, dårlig ordvalg fra min side :-)

Når det er sagt: At du ikkje kjem inn på sida skuldast sjølvsagt ikkje nettlesaren. La merke til at vi hadde litt uforutsett nedetid på tysdag då det skjedde ting med serveren, men det blei så fort fiksa igjen at det ikkje burde vera eit stort problem for nokon. Elles har eg ikkje lagt merke til noko nedetid her i det heile tatt.

Det er ikke nedetid jeg snakker om, men generelle problemer. F.eks. hender det ofte at det "låser seg" når jeg sender inn et innlegg. Det er som regel langt mer effektivt å avslutte Internet Explorer og så åpne Internet Explorer og så gå tilbake til AOL enn å vente på at AOL selv ordner dette. Svært ofte er det også håpløst tregt å gå tilbake til "forumoversikten". Er det andre her som opplever slikt tro?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Svært ofte er det også håpløst tregt å gå tilbake til "forumoversikten". Er det andre her som opplever slikt tro?

Ja, eg også opplever at det går litt tid å kome tilbake til forumoversikta, men eg veit ikkje om det er noko Olaf kan gjere noko med.

• edited November -1

Jeg har opplevd svært få problemer med AOL. Jeg har brukt to versjoner av IE og Firefox og en versjon av Opera. Jeg har brukt både Windows og Linux. Og jeg har jevnlig brukt opptil fire forskjellige internettilkoblinger, deriblant Lyse. Alt på AOL, og jeg opplever AOL som en svært stabil side. Derimot har jeg opplevd at nettserier.no har gått tregt, i likhet med andre. Jeg skal ikke utelukke at det går litt tregt å laste forumoversikten, men det er ikke noe som er plagsomt. Men siden denne tregheten er noe som oppleves på to av Olaf sine sider kan det jo hende at, som MikroMidas er inne på, en del av koden til sidene/funksjonene ikke er effektiv nok (muligens i forhold til den tilgjengelige serverkapasitet?). Det er noe som det kanskje kan gjøres noe med. Men jeg opplever som sagt at AOL, og også nettserier.no, er svært stabile sider, så jeg for min del er fornøyd med kodingen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Svært ofte er det også håpløst tregt å gå tilbake til "forumoversikten". Er det andre her som opplever slikt tro?

Samme problemet har jeg veldig ofte...
    Eller.... Stort sett hele tiden...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ja, dette ble et problem etter omleggingen til mySQL.
    For de som kjenner til prosessene rundt dette, så tar dette mye lengre tid enn å skrive/lese til en text-fil. Men det er mye sikrere. Nå risikerer vi ikke at mange innlegg forsvinner, som jo var et problem tidligere. Så da er det vel verdt å være litt tålmodige.

• edited November -1

Har ærleg talt ikkje merka eit problem med dette sjølv. Men dersom dette faktisk er eit problem, og Diff har rett i at dette kom ved omleggjinga til MySQL, forklarer jo det det meste. Og isåfall må du berre finne deg i at det berre er sånn, Sigvald.

Diff skreiv:

For de som kjenner til prosessene rundt dette, så tar dette mye lengre tid enn å skrive/lese til en text-fil. Men det er mye sikrere.

OG det er mye enklare å søke i, som var grunnen til at eg la om til MySQL i det heile tatt. Folk ville ha ein søkefunksjon, folk fekk ein søkefunksjon. Sjølvsagt fører dette til at ein del av dei same menneska byrjar å klage over at andre ting lider av dette -- folk har ein tendens til å ha lyst på absolutt alt. Heldigvis byrjar eg så smått å lære no at det er heilt umogleg å gjera alle brukarane fornøgde samtidig, difor skal eg heller ikkje prøve på det.

Så: Eg har som sagt framleis ikkje merka dette problemet folk sikter til her -- men det skuldast utelukkande at forumet blei lagt om til eit anna databasesystem for at vi skulle få ein søkefunksjon her. Så det må de berre finne dykk i.

• edited November -1

enig med Olaf her, selv om det er vanskelig å finne seg i at forumet laster EKSTREMT tregt...

• edited November -1

Azzout: Du står heilt fritt til å forsvinne herfrå for godt og finne deg eit anna forum. Er det uhaldbart her, er det då ingen som tvinger deg til å følgja med her heller.

• edited November -1

Azzout: Du står heilt fritt til å forsvinne herfrå for godt og finne deg eit anna forum. Er det uhaldbart her, er det då ingen som tvinger deg til å følgja med her heller.

Å forsvinne herfra forgodt er et helt uholdbart alternativ. Dette med tregheten er noe som skifter fra tid til annen og som faktisk er mulig å leve med, selv om et er meget irriterrende. Jeg har det ikke travelt og har tid til å vente.

En flott side du har, Olaf!

Uansett så har jeg begynt å bli aktiv på DDF(r) og håper at flere her vil begynne med det, istedenfor å klage her.

• edited November -1

Heldigvis byrjar eg så smått å lære no at det er heilt umogleg å gjera alle brukarane fornøgde samtidig, difor skal eg heller ikkje prøve på det.

Det er selvsagt helt forståelig. Jeg tar det også som en selvfølge at du vet hvem du skal høre på når du kommer i et dilemma - da jeg er sikker på at du husker all støtten og de gode rådene du har fått fra Det Gode Selskap de siste par årene.

Jeg, Det Gode Selskaps leder, formann, president, sekretær og varamedlem har forresten ikke merket noe til at forumet går treigt. Har derimot opplevd noen ganger at når jeg trykker på "Ny"-linken på forumsiden at jeg kommer til en annen tråd. Men da tar jeg på meg den tunge jobben med å høyreklikke og rykke musa til venstre (mouse gestures for the win!) og trykke på forumtittelen i stedet. Det Gode Selskap er altså løsningsorientert i enkelte situasjoner. :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Har derimot opplevd noen ganger at når jeg trykker på "Ny"-linken på forumsiden at jeg kommer til en annen tråd.

Legg merke til at dette bare gjelder helt nye tråder..

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?