Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Toppen av galskap!

edited March 2007 in Donaldisme

Nå er jeg skikkelig provosert! Hvordan klarer Egmont å legge ved kortstokk med sjetonger med Donaldbladet?
Vi fikk i dag neste ukes Donald, og jeg blir mektig irritert når jeg ser hva som følger med bladet. Skal vi virkelig lære opp ungene våre til spillegalskap? Skal vi fyre oppunder fra de er små slik at de lettere faller for fristelsen når de blir eldre?
Jeg har akkurat snakket med en ung gutt som har tapt flere tusen kroner i pokerspill, og så får jeg se dette. Sender klage til Egmont og håper mange gjør det samme (siden Olaf ikke vil gjøre det på vegne av oss alle ;-))

«1

Comments

• LSLS
    edited November -1

Elise skreiv:

Nå er jeg skikkelig provosert! Hvordan klarer Egmont å legge ved kortstokk med sjetonger med Donaldbladet?
    Vi fikk i dag neste ukes Donald, og jeg blir mektig irritert når jeg ser hva som følger med bladet. Skal vi virkelig lære opp ungene våre til spillegalskap? Skal vi fyre oppunder fra de er små slik at de lettere faller for fristelsen når de blir eldre?
    Jeg har akkurat snakket med en ung gutt som har tapt flere tusen kroner i pokerspill, og så får jeg se dette. Sender klage til Egmont og håper mange gjør det samme (siden Olaf ikke vil gjøre det på vegne av oss alle ;-))

Uten å tenke på spillegalskap så gledet jeg meg,men du minnet meg på spillets skyggesider.Jeg takker for det og sier etter en del grubling:Andeby Royale er kanskje en tvilling til poker.Håper inderlig ikke at noen er så uoppmerksommme at det blir satset penger på det.Håper at de ombestemmer seg før bladet kommer i salg å gir et nytt vedlegg.Litt of-topic:Gleder meg ialfall til selve bladet,det følger med et ekstranummer også

• edited November -1

Elise skreiv:

Jeg har akkurat snakket med en ung gutt som har tapt flere tusen kroner i pokerspill

Han er sikkert bare et unntak. Jeg har lest om folk som har gjort det bra i nettpoker. Poker er dessuten på mange måter mer et ferdighetsspill enn ren gambling. Selv om jeg ikke spiller poker selv, synes jeg at det er trist at poker er så uglesett Norge.

• SvKSvK
    edited November -1

Nå er det vel et stykke fra å få noen sjetonger i et blad til å komme i nærheten av spillegalskap, for å si det mildt.
    Synes ikke det er noen grunn til å undervurdere de unge som leser DD&Co. De kommer seg helt sikkert fint gjennom livet på tross av dette, og mange kan sikkert ha det gøy også.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

...... Jeg har lest om folk som har gjort det bra i nettpoker. Poker er dessuten på mange måter mer et ferdighetsspill enn ren gambling. Selv om jeg ikke spiller poker selv, synes jeg at det er trist at poker er så uglesett Norge.

Når noen gjør det bra, må nødvendigvis noen tape.

• edited November -1

Jeg hadde egentlig tenkt å lage et emne om dette selv!
    Både jeg og kameraten min ble veldig sjokkert da vi oppdaget at det fulgte med sjetonger!
    Hva blir nå det neste?! En mini-spille-automat?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg har lest om folk som har gjort det bra i nettpoker. Poker er dessuten på mange måter mer et ferdighetsspill enn ren gambling. Selv om jeg ikke spiller poker selv, synes jeg at det er trist at poker er så uglesett Norge.

For at noen få skal vinne mye, må mange tape. Avisene skriver dessverre bare om de som vinner.

• SvKSvK
    edited November -1

De fleste former for underholdning koster penger, så også poker. Det er liten forskjell i å bruke penger på det i forhold til andre ting, selv om enkelte later til å ha den oppfatningen.

• edited November -1

SvK skreiv:

De fleste former for underholdning koster penger, så også poker. Det er liten forskjell i å bruke penger på det i forhold til andre ting, selv om enkelte later til å ha den oppfatningen.

Klart at alt koster penger. Men når du skal bruke opp pengene på spill må du på forhånd sette av en pott som skal brukes opp, og **ikke** øke denne etterpå. Når du skal kjøpe deg et Donaldblad trenger du ikke å planlegge det sånøye. Auksjoner på QXL kan av og til ligne litt på spill. Er du først hekta på en auksjon så kan du fort by langt mer på et blad enn du egentlig hadde tenkt. ( jmfr. auksjonen av Bamse nr. 1)

• edited November -1
  • edited November -1

Sjetonger?

Jeg trodde jeg hadde fått en fin samling handlevogn-poletter.

• edited November -1

Elise skreiv:

http://www.nordlys.no/nyheter/article2688138.ece

Flere som reagerer....

Nettopp. Uansett hva man måtte mene om å prakke pengespill-utstyr på unger, må man jo spørre seg selv hvor LURT det er av Donald-redaksjonen å pådra seg enda mer negativ omtale akkurat nå. Jeg er ganske skuffet, og skjønner ikke egentlig hvor de har hatt huet sitt.

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Elise skreiv:

http://www.nordlys.no/nyheter/article2688138.ece

Flere som reagerer....

Nettopp. Uansett hva man måtte mene om å prakke pengespill-utstyr på unger, må man jo spørre seg selv hvor LURT det er av Donald-redaksjonen å pådra seg enda mer negativ omtale akkurat nå. Jeg er ganske skuffet, og skjønner ikke egentlig hvor de har hatt huet sitt.

Aner vi mer av den særnorske klage- og sytementaliteten? Tror du virkelig at pengespill, proff-boksing og alkohol er mer skadelig for nordmenn enn f.eks. for dansker? AC har nå bekreftet at de har fått det samme bilaget i danske AA&Co - og det uten at noen av danskene har funnet det bryet verdt å nevne det i DDF(r)-forumet. Jeg er den første som har nevnt saken der - og da for å få vite om bilaget er kommet der:
    http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=2126

MItt poeng? Ettersom det omtalte bilaget synes å være standard for hele Skandinavia og ikke skaper oppstyr andre steder enn i Norge så er det sannsynlig at det er de særnorske holdningene og ikke bilaget i seg selv, det er noe i veien med.

• SvKSvK
    edited November -1

Helt enig, Sigvald. Dette er typisk norsk sutring hvor alt skal tolkes i verste mening bare for å lage et problem.

Uansett står jo alle foreldre fritt til å gripe inn og inndra dette utstyret hvis de mener at dette vedlegget er skadelig for barna deres.

• edited November -1

Vel, jeg mener at det er en god ting å ha holdninger, og det at andre er holdningsløse er ikke et argument for at vi også skal være det. Det at man bryr seg om og engasjerer seg i hva våre barn får servert gjennom Donald-bladet kan da ikke være annet enn positivt.

Jeg synes Donald-redaksjonen til tider er ganske bevisstløse i valg av vedlegg. I det siste har det f.eks. vært en høy frekvens av våpenlignende gjenstander. Kanskje ikke noe å hoppe i taket for, men jeg vet at dersom dette hadde vært tilfelle den gangen jeg var liten så hadde antagelig ikke mine foreldre villet kjøpe Donald til meg i det hele tatt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Aner vi mer av den særnorske klage- og sytementaliteten?

Sigvald som mener det er feil å klage og syte? Dette forumet slutter aldri å overraske :-)

• edited November -1

SvK skreiv:

Uansett står jo alle foreldre fritt til å gripe inn og inndra dette utstyret hvis de mener at dette vedlegget er skadelig for barna deres.

Her nærmer du deg poenget som jeg prøvde å understreke. Det står nemlig også foreldrene fritt å kjøpe et annet blad til barna hvis de ikke liker bilaget til Donald, og denne gangen er jeg redd for at en del kommer til å gjøre nettopp det. Så hva tenker redaksjonen på? Synker ikke opplagstallene raskt nok for dem?

• edited November -1

Er det bare jeg som ikke skjønner helt hva søren dette er, eller er det flere?

• edited November -1

David H skreiv:

Er det bare jeg som ikke skjønner helt hva søren dette er, eller er det flere?

Sjetonger er små plastbrikker med forskjellig farge, som hver står for hvert sitt pengebeløp. Brukes i forskjellige pengespill, blant annet poker.

• edited November -1

Det er to aspekter ved dette:

1. Unger behøver ikke nødvendigvis "læres opp" til slike spill, og hvis man skal spille er det viktig at man aldri satser mer enn det man har råd til å tape. Jeg er enig i dette.

2. Samtidig blir jeg mektig provosert av at politiet stormer pokerlokaler når de "ikke har ressurser" til å prioritere volds- og vinningskriminalitet. Det er imidlertid en annen diskusjon, så den skal jeg la ligge her.

Jeg er av den oppfatning at det følger altfor mye skrot med Donald-bladet. (Jeg tenker ikke på dette vedlegget spesielt, men generelt.) Avfallsbergene blir enorme. Hva skjedde med de gode, gamle klistremerkene???

• SvKSvK
    edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Vel, jeg mener at det er en god ting å ha holdninger, og det at andre er holdningsløse er ikke et argument for at vi også skal være det.

Andre er ikke holdningsløse fordi de har andre holdninger enn de man selv har. Det blir å sette seg selv på sin høye hest.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?