Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Den stadig aktuelle Barks

edited March 2007 in Donaldisme

Det er alltid gøy når en finner nyheter hvori man kjenner igjen sitasjoner fra Donald.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/27/496212.html

Noen flere enn meg som ofrer en liten tanke til en viss Barks-historie når de ser denne?

Comments

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Det er alltid gøy når en finner nyheter hvori man kjenner igjen sitasjoner fra Donald.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/27/496212.html

Noen flere enn meg som ofrer en liten tanke til en viss Barks-historie når de ser denne?

Det er vel den historien hvor Skrue kjøper alle tomtene rundt Donald hus, og oppfører mange-etasjer hus der?

• edited November -1

Og de driver resturant i under-etasjen?! Der kommer det sikker mange gjester! :)

• edited November -1

Det her er vel brukbart Off-Topic ? Blir nok slettet i løpet av dagen. Morsom link, men...

Forslag: Vi lager en "Off-Topic" tråd? (vet ikke om det finnes allerede. :)

• edited November -1

spretters skreiv:

Det her er vel brukbart Off-Topic ?

Det syns jeg alldeles ikke.

Keep 'em coming, Mats Hårfagre!

• edited November -1

Skulle stått "Ikke brukbart". Beklager.. Syns ikke det er brukbart i det hele tatt. Et ektepar i Kina som ikke vil høre på myndighetene og Donald har ikke noe tilsammen som bør fortelles.

Slett tråden syns jeg...

• edited November -1

Jeg ønsker ekteparet Wu lykke til. I hvert fall en fordel for dem at utbyggeren ikke skal bygge en trombonefabrikk.

• edited November -1

spretters skreiv:

Et ektepar i Kina som ikke vil høre på myndighetene og Donald har ikke noe tilsammen som bør fortelles.

Ta en liten duckert i bladbunken din, kanskje du finner nummer 10 fra 1996, og les historien "Ivrig kjøper", så skal du se at du ser sammenhengen. For den finnes (nemlig).

Stormogulen skreiv:

Og de driver resturant i under-etasjen?! Der kommer det sikker mange gjester! :)

De driver restaurant i underetasjen, og de må få mat heist opp. Det er jo som å bli innelåst på H&M og likevel bestille klær fra postodre.

• edited November -1

spretters skreiv:

Skulle stått "Ikke brukbart". Beklager.. Syns ikke det er brukbart i det hele tatt. Et ektepar i Kina som ikke vil høre på myndighetene og Donald har ikke noe tilsammen som bør fortelles.

Du har lest artikkelen dårlig. Det er nok utbyggerne de ikke vil høre på - myndighetene har innført eiendomsrett noe som gjør at ekteparet er i sin fulle rett til å nekte å flytte:

"Men fredag avgjorde domstolen at huset ikke skulle rives likevel, på grunn av den nye eiendomsretten som er innført i Kina. Den gir private eiendomseiere samme rettigheter og beskyttelse som offentlige - noe som er et stort oppgjør med gamle kommunist-Kina."

Synes forøvrig Donald-parallellen er ganske god, og at tråden bør få lov til å stå. :-)

• edited November -1

Her er en ny og kanskje enda bedre parallell:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/03/513967.html

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?