Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Nytt donaldistisk tidsskrift

1356715

Comments

• ACAC
    edited November -1

Den gamle snak om den artikelserie, som vi venligt spurgte om vi måtte bruge, og som vi venligt (ikke blankt!) fik afslag på at bruge, synes jeg ikke er så aktuel længere. jeg mindes at forespørgslen fandt sted på et tidspunkt hvor vi ikke selv havde nok stof til rappet - vi havde ikke serier som Andebys historie eller Disney-kunstnere gennem tiderne. Vi overvejede dengang også at trykke en artikel som før havde været trykt i carl baerks & co. - efter tilladelse fra forfatteren, men det blev ikke nødvendigt, for der blev stof nok i bladet, og siden har artiklerne jo stået i kø.
    Derimod har jeg selv siden 2001 stillet klummer til rådighed for svenskernes medlemsblad kvacket - klummer som tidligere kun har været trykt i mit gamle skoleblad skulk (med undtagelse af Anden og musikken som har været trykt nogle steder efterhånden).
    Nej, DDF(R) og NAFS(K) har et forbilledligt samarbejde hvilket da også kom til udtryk ved vores nyligt afholdte 5-års-jubilæum.
    I øvrigt ville en udveksling af blade mellem Rappet og KVAKK være en ganske udmærket idé, som jeg da også har indtryk af at vi allerede er ved at få i stand. Og hvis danske DDF(R)-medlemmer kunne tænke sig at abonnere på KVAKK, så kan overførslen da også ske gennem DDF(R).

Glæder mig meget til dette tidsskrift!

• edited November -1

Gleder meg også til KVAKK!
    Og jeg syntes denne tittelen er perfekt. Som nevnt tidligere i tråden så minnes man om Onkel Skrue-bladene og når noen sier KVAKK!, da snur ande-fansen seg interresert ;-)

• edited November -1

Jeg gleder meg også til KVAKK! Tittelen er kort, konsis og presis. Hvorfor lage lange, innfløkte navn bare fordi et par andre blader har "tradisjon" for det? For øvrig: Fins det noen måte å sette en stopper for at [fjernet av moderator] stadig sprer dårlige vibber i forbindelse med den udelt gledelige nyhet at et nytt, lovende donaldistisk forum er på trappene? Uansett ønskes KVAKK lykke til! :-)

• edited November -1

KVAKK!
    For en genial tittel! Enkel og grei!

Ser virkelig frem til dette bladet! :)

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

KVAKK!
    For en genial tittel! Enkel og grei!

Ser virkelig frem til dette bladet! :)

Helt enig! Jeg har også planer om å abonnere. Noen som vet om det blir billigere å abonnere direkte fra Kelpie enn via Solstrand Tekst og Bobler?

Og en ting til - er dere åpne for utkast til logo - eller insisterer dere på å gjøre alt selv?

• edited November -1

Det vil ikkje bli mogleg å abonnere via Solstrand Tekst og Bobler, det må du gjera gjennom Kelpie.

Dersom vi trenger hjelp med logoutkast, skal vi seie frå om det.

• edited November -1

Dette var ein svært god nyhende, som eg lenge har håpa på at skulle koma - rekn med meg som abonnent. (Sjølv om eg som enkelte andre her synest Andeby Offline var eit genialt namn.)

• edited November -1

KVAKK var en kjapp, enkel og god tittel. Gleder meg til førsteutgaven, pjesk på og drit i såkalte tradisjoner!

• edited November -1

Tillykke med det nye blad!

Kvakk er et godt, kort og præcist navn, der er let at huske.

• edited November -1

Jeg gleder meg! Får vel spleise med min bror på et abonnement :)

• edited November -1

Kvakk er ett fint navn, og ikke minst så er det vel målform nøytralt, med **alle** de fordelene det kan føre med seg :)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Etter det har det gått snart tre år utan at Donaldisten har gitt lyd frå seg, så då prøver vi like godt å realisere denne gamle draumen.

Jeg tror bladet (nr. 28) kommer ut i juni, men er ikke helt sikker...

KVAKK høres helt utmerket ut, så lykke til!

• edited November -1

Yay! Abo er bestilt.

• edited November -1

Er det mulig å få hvert nummer signert? :-)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Er det mulig å få hvert nummer signert? :-)

Tja, siden KVAKK! vil ha ganske mange forfattere blir det litt komplisert å få til det... Forhåpentligvis blir det ganske mange flere enn jeg og Olaf som vil bidra, og alle som ønsker å skrive et eller annet er hjertelig velkommen til å ta kontakt.

• edited November -1

Abonnement er bestilt.

• edited November -1

Ny fast KVAKK!-side er lagt til i menyen her på AO. Enkel versjon av adressa til den sida er http://www.andebyonline.com/kvakk

• edited November -1

Tommy skreiv:

De som ikke har bestilt abonnement ennå må selvsagt ikke glemme å gjøre det... :-)

Er det noen tidsfrist?

• edited November -1

Neida, du kan gjøre det når som helst (selv om det ikke er noen grunn til å vente...)

• edited November -1

DonaldDuck skreiv:

Jeg tror bladet (nr. 28) kommer ut i juni, men er ikke helt sikker...

Eg trur òg at bladet kjem ut i juni. Problemet er at hausten 2004 trudde alle at bladet skulle kome ut til jul, og deretter har vi blitt lova at det skulle kome ut til sumaren, til jul, til sumaren, til jul ... Så ja, vi har blitt lova at bladet kjem i juni. Men vi har blitt lova slike ting tidlegare òg.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?