Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Andebyposten

edited March 2007 in Donaldisme

Det er sikkert flere enn meg her som savner "Andebyposten", som var fast innslag i DD&Co før i tida, og som ønsker det tilbake i bladet.

Selv kunne jeg tenkt meg Andebyposten som vedlegg til DD&Co et par ganger i året. At det var over flere sider, slik at det lignet mer på en "ekte" avis enn det gjorde før, når det bare var over én side.
Det hadde vært morsomt.

Comments

• edited November -1

Det har jeg faktisk ønsket meg lenge. Noe slikt som Sleivdalposten (som kom som vedlegg i Boing-klubben).

Olaf, kontakter du Egmont på vegne av alle AOLs medlemmer? :)

• edited November -1

Einig, var absolutt underhaldningsverdi i den serien. Eg føler at den danske løysinga på dette er ganske glimrande, forsåvidt -- at Andebyposten er eit kvartalsbilag til abonnentane som inneheld serieskaparintervju og slike ting. Eit reint "Andebyposten" er det sjølvsagt mindre nytteverdi i, men sjølvsagt kan det vera underhaldande om det er godt skrive.

Guffen, Guffen, du gir deg aldri :-) Kva om vi lar den spøken der ligge i trådar starta av ferske forumistar?

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Einig, var absolutt underhaldningsverdi i den serien. Eg føler at den danske løysinga på dette er ganske glimrande, forsåvidt -- at Andebyposten er eit kvartalsbilag til abonnentane som inneheld serieskaparintervju og slike ting.

Feilen er bare at det er diskriminernde mot ikke-abonnenter. Synes du ikke at abonnentene er priviligerte nok som får bladene både tidligere og billigere enn vanlig folk?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Synes du ikke at abonnentene er priviligerte nok som får bladene både tidligere og billigere enn vanlig folk?

Det er det som kalles å abonnere.... ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Einig, var absolutt underhaldningsverdi i den serien. Eg føler at den danske løysinga på dette er ganske glimrande, forsåvidt -- at Andebyposten er eit kvartalsbilag til abonnentane som inneheld serieskaparintervju og slike ting.

Feilen er bare at det er diskriminernde mot ikke-abonnenter. Synes du ikke at abonnentene er priviligerte nok som får bladene både tidligere og billigere enn vanlig folk?

Jeg må si meg enig med Sigvald, men de hadde nok fått flere abonnenter.

Men på en annen side hadde det ikke gjort noe om man måtte betale litt ekstra 4 ganger i året for Andebyposten som et obligatorisk tillegg til det vanlige DD & Co som igjen er godt lesestoff?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nei, det synest eg ikkje.

Når ein anskaffer abonnement på eit blad, forplikter ein seg til å kjøpe, og førehandsbetale, ganske mange blader. Personleg går eg for årsabonnement, og når eg fekk giroen i posten for ei stund sidan og betalte denne, medførte det at eg kjøpte og betalte dei neste 52 donaldblada. Om ein samanliknar det med dei som berre kjøper eitt og anna blad sånn innimellom, gjer det meg til ein veldig trofast kunde, og sjølvsagt vil då Egmont gi tilbod og slikt for å få fleire til å abonnere.

For å seie det på ein annan måte: Dersom du kjøper ti donaldblad i året, er eg verdt fem ganger så mykje som deg for Egmont. Då er det vel ikkje rart at dei gir meg litt billigare blader og sånt for at det skal vera ettertrakta å vera abonnent.

Og eg trur at dei aller, aller fleste som kan ha interesse av eit blad som Andebyposten abonnerer.

• edited November -1

Jeg må si at det Sigvald gjør(kjøper kun blader som innholder DR) er litt dårlig gjennomtenkt. Med det mener jeg at du hadde nok ikke måtte betalt mye mer for abonnement enn det du faktisk punger ut allerede, fordi det er "nesten" like dyrt å kjøpe 10 blader i løsevekt som det er å abonnere. Dessuten får du mye bra lesestoff og bedre service(selv om du fort kunne finne noe å beskylde Egomont for) til en rimelig pris.

• edited November -1

Kong Skrue av Skrueriket skreiv:

Med det mener jeg at du hadde nok ikke måtte betalt mye mer for abonnement enn det du faktisk punger ut allerede, fordi det er "nesten" like dyrt å kjøpe 10 blader i løsevekt som det er å abonnere.

Tull. Ti blader koster rundt 300 kroner. Årsabonnement koster 1340,-.

• edited November -1

Sjekket nettopp på Serie.no og så at et abonnement kostet 1.049. Det blir ca. 700 kr ekstra for over 40 blader + service. Det er rimelg. Men selvfølgelig, hvis man KUN er interessert i DR er det selvfølgelig ike noen grunn til å abonnere.

De fleste som leser DD & Co har en favoritt tegner/forfatter men det hindrer dem ikke i å kjøpe blader uten favoritten deres.

• edited November -1

Då er det eit spesialtilbud på Serie.no. Å forlenge vanleg årsabonnement koster over 1300 kroner, og det er òg den prisen som står oppgitt i Donald-bladet.

• edited November -1

jammen det er jo en haug med annonser: "svar INNEN 10 DAGER å få en ........ med på kjøpet." Disse annonsene har vært der i 3 måneder. Da er det noe galt.

tilfeldighet? Neppe.

• edited November -1

Og eg trur at dei aller, aller fleste som kan ha interesse av eit blad som Andebyposten abonnerer.

Nja, jeg abonnerer jo også, men ikke på DD&Co. Er det noen grunn til å tro at folk som abonnerer på CBSV, HOF og Årgangsbøkene ikke skulle ha samme interesse for et skikkelig Andebyposten som DD&Co abonnentene?

• ACAC
    edited November -1

I Danmark er det vist ikke billigere at abonnere end at købe bladet i butiukkerne - og som abonnenet får man ikke de poser som bladet nogle gange sælges i i butikken. Til gengæld får man fribilletter til Disney-film i biffen og Andebyposten 4 gange om året. Det synes jeg godt I kunne unde os.
    I forbindelse med Donald jubilæum i 2004 bragte bladet sågar 3 billeder på sine midtsider, hvor medlemmer af foreningen figurerer. her bliver jeg f. eks. selv vist som modtager af Don's autograf. Don fik dette blad da vi mødtes i bergen i 2004.
    I øvrigt er vi begyndt at få lignende gode artikler i voresw månedshæfte AA Ekstra, som nu er det eneste af sin slags - ud fra den betragtning at Mikke månedsbladet hos jer er noget helt andet nu om dage.

• edited November -1

Kong Skrue av Skrueriket skreiv:

Med det mener jeg at du hadde nok ikke måtte betalt mye mer for abonnement enn det du faktisk punger ut allerede, fordi det er "nesten" like dyrt å kjøpe 10 blader i løsevekt som det er å abonnere.

Tull. Ti blader koster rundt 300 kroner. Årsabonnement koster 1340,-.

Husker ikke helt hva et vanlig abonnement koster, men DD&Co har et velkomsttilbud det første året du abonnerer. Mener å huske at prisen var på rundt 900 kr.

Det hadde vært kjempebra med noe som Andebyposten i DD&Co. Det kunne for det første fått flere til å begynne å abonnere, men også hjelpt til med å holde på de gamle.
    Jeg mister noen ganger lysten på å fortsette å abonnere.... Har vurdert et abonnement uten dill-dallet som følger med...

• edited November -1

AC skreiv:

I Danmark er det vist ikke billigere at abonnere end at købe bladet i butiukkerne - og som abonnenet får man ikke de poser som bladet nogle gange sælges i i butikken. Til gengæld får man fribilletter til Disney-film i biffen og Andebyposten 4 gange om året. Det synes jeg godt I kunne unde os.

Selvsagt. Mitt poeng her var at også de som abonnerer på HOF, de Komplette Årgangene, o.l. må antas å være interessert i en slik utgivelse dersom de skulle begynne med det også i Norge.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?