Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Leter etter spesiell historie (Pocket)

edited February 2007 in Donaldisme

Hei!

(Liten introduksjon kanskje: mann, 27, lest Donald i alle år, fant denne siden gjennom Donaldismen, som jeg nettopp leste - nicket mitt er fra favorittnavnet mitt fra Andeby, det sto mellom det og Knut Nut!).

Meningen med innlegget her er altså om noen kan hjelpe meg med å finne frem til en bestemt historie. Husker jeg leste den i lunsjrommet når jeg jobbet i en matbutikk, altså fra juli 94 til august 97. Antakelig var dette i 95 eller 96.

Den dreier seg om at Donald er så lei av folkene rundt seg, etter å ha kranglet med Dolly, Onkel Skrue, og guttene, og tenker at verden ville blitt mye bedre om alle var som han (tenk det!). På en eller annen måte ordner Petter dette, og Donald befinner seg snart på et sted hvor alle oppfører seg, og ser ut som Donald. Unødvendig å si, men dette samfunnet funker ikke så godt!

Jeg mener ganske sikkert det var en pocketbok (det var IKKE vanlig Donald blad, det er jeg sikker på), men jeg har dessverre ikke lyktes å finne igjen denne siden den gang, hverken i min egen samling eller i antikvariater. Husker bare at jeg lo meg ihjel, og at folk i lunsjrommet så dumt på meg :)

Dersom noen vet hvor jeg kan finne den hadde jeg satt STOR pris på det!

Comments

• edited November -1

Eg er 99 % sikker på at denne historia aldri har stått i ein vanleg Donald Pocket iallfall. Er det snakk om ei utgiving som var fersk da du leste den?

• edited November -1

Ja, vi solgte den i butikken da jeg leste den.

La den tilbake i hylla når jeg var ferdig; det skulle jeg aldri ha gjort :(

• edited November -1

Denne historien har jeg lest. Fant en ødelagt pocket på en hytte. Er ikke sikker på om det var Donald Pocket, men det var helt sikkert i pocket-format.

Fantastisk historie.

• edited November -1

Joda, du tenker nok på "Donald Duck - I sin egen verden" - http://coa.inducks.org/story.php/x/I+TL+2077-1
    Denne kom ut i Onkel Skrue nr 15 / 1996 **og** i //siste// Skrue Pocket (142)!
    Derfor har du nå en gyllen sjanse til å skaffe deg denne historien igjen.
    Kjøpte faktisk denne Skrue Pocketen i dag og fikk derfor også lest den historien. Morsom;)

• edited November -1

Denne historien har jeg ikke lest, så da må jeg sikre meg denne Skrue Pocketen neste gang jeg er i butikken. Takk for tipset!

• edited November -1

Har riktignok ikke lest hele boken, men jeg syntes også at andre historier var større høydepunkter enn denne historien. "Mikke Mus - Den tapte elven" f.eks. var mesterlig.

Synes nå selv at kvaliteten på Skrue Pocket-historier er mye høyere enn de i dagens Donald Pocket. Det skal jo nevnes at SP bare inneholder opptrykk fra de gamle Onkel Skrue-heftene fra 90-tallet, men så lenge jeg aldri har lest historiene er de jo selvsagt som nye for meg;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?