Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Nye donald.no

edited February 2007 in Donaldisme

Vet ikke når dette skjedde, men tok tilfeldigvis en titt innom donald.no for å se se om den lovede forbedringen var skjedd, noe den faktisk var. Så skal kikke litt der nå de nærmeste minuttene og se hva spennende som finnes der.

«134

Comments

• edited November -1

Vel, etter å ha kikket litt nærmere virker det som om det foreløpig bare er en slags testversjon som er langt fra ferdig. Men synes dette uansett virker lovende. Litt usikker på forumet og hvor høyt nivå det som blir skrevet der kommer til å holde. Foreløpig synes jeg ikke akkurat den biten virker så lovende, men det er jo lov å håpe.

• edited November -1

Takk for opplysningen. Ser de jobber med en Duckipedia. Virker interessant.

Også forum da. Våger de å ta opp konkurransen mot AOL?;)

• LSLS
    edited November -1

Nei,det tror jeg ikke.Desutten så har AOL vært aktiv lengre en det forumet,og derfor har vi utviklet oss mer,men kanskje om 3 år er de like langt som AOL er i dag?

• edited November -1

Tror egentlig ikke det har så mye å si. Donald.no har selvsagt helt andre besøkstall enn Andeby Online, og dermed kan også forumet der utvikle seg ganske fort å bli svært aktivt. Det jeg frykter er som sagt veldig mange useriøse innlegg, siden jeg antar at andelen barn som besøker donald.no er mye høyere enn andelen barn som besøker Andeby Online. Allerede nå ligger det ute en tråd med tittelen "hvorfor er denne nettside hemma?? hæ hæ"

• edited November -1

AOL og Donald.no retter seg mot to forskjellige markeder da. Donald.no virker som et "utvidelse" av selve Donaldbladet og er mer tilpasset målgruppen til bladet som er noe yngre enn de som er på denne nettportalen. AOL er mer en "nerdeside" (kom ikke på noe bedre ord å bruke) for folk med interesse for Andeby (historier, tegnere, forfattere +++).

Flott at Dlandet endelig har blitt mer levende på internett med nyheter og en community-del. Flott tiltak av Olaf sine gode venner:-)

• edited November -1

Jørn McDuck skreiv:

AOL og Donald.no retter seg mot to forskjellige markeder da. Donald.no virker som et "utvidelse" av selve Donaldbladet og er mer tilpasset målgruppen til bladet som er noe yngre enn de som er på denne nettportalen. AOL er mer en "nerdeside" (kom ikke på noe bedre ord å bruke) for folk med interesse for Andeby (historier, tegnere, forfattere +++).

Selv synes jeg at forumet i Donald.no har en litt for harry layout. De burde basert seg på layouten til fora som AOL og DDF(r)s ulike fora.

Faktorer som kan telle positivt for Donald.no-forumet i "konkurranse" med AOL er:
    - Dersom Donald.no får til en god søkefunksjon.
    - Dersom Donald.no velger å kjøre en liberal linje i forhold til avtarer og og bruk av/linking til relevante illustrasjoner.
    - Dersom Donald.no får til en samkjøring med tilsvarende sider i Danmark og Sverige slik at man kan kryssposte innlegg/tråder av felles-skandinavisk interesse.
    - Språkdrakten. Folk som til nå (i den grad slike måtte finnes) har holdt seg borte fra AOL p.g.a. språkdrakten vil kunne finne seg til rette i Donald.no forumet.

Faktorer som virker andre vei er:
    - AOL har opparbeidet seg visse tradisjoner.
    - AOL holder et generelt høyt nivå.

• edited November -1

...hvorfor har den offisielle norske Donald-sidens forum en copyright-beskyttet Mega Man-figur som smiley?

• edited November -1

Det forumet skal jeg registrere meg på. Dette forumet virker litt for seriøst til at jeg tør å poste, jeg leser mest, men det nye forumet virker akkurat passe seriøst til at jeg tør å poste, og ikke blir jaget bort av spam :D

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Faktorer som kan telle positivt for Donald.no-forumet i "konkurranse" med AOL er:
    - Dersom Donald.no velger å kjøre en liberal linje i forhold til avtarer og og bruk av/linking til relevante illustrasjoner.
    [...]
    - Språkdrakten. Folk som til nå (i den grad slike måtte finnes) har holdt seg borte fra AOL p.g.a. språkdrakten vil kunne finne seg til rette i Donald.no forumet.

Da går jeg ut fra at du kommer til å melde overgang til donald.no umiddelbart, og så får vi håpe at du slipper Andeby Online-lignende tilstander der også.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Det jeg frykter er som sagt veldig mange useriøse innlegg, siden jeg antar at andelen barn som besøker donald.no er mye høyere enn andelen barn som besøker Andeby Online. Allerede nå ligger det ute en tråd med tittelen "hvorfor er denne nettside hemma?? hæ hæ"

Det finnes da enda flere useriøse innlegg/tråder fra de små på denne siden, og da er det ikke alderen jeg sikter til. Og egentlig er det vel feil av meg å skrive det i flertall.

Frykt ikke Olaf, etter å ha sett dette forumet har det gode selskap bestemt seg for å bli på AOL. :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Selv synes jeg at forumet i Donald.no har en litt for harry layout. De burde basert seg på layouten til fora som AOL og DDF(r)s ulike fora.

Meh. Har fått ganske mykje kritikk på designet på desse sidene òg, så det er umogleg å tilfredsstille alle.

Det kjem ikkje til å eksistere ein konkurranse mellom dette forumet og donald.no. Personleg vil eg anstrenge meg for å delta aktivt begge steder, og oppfordrer sjølvsagt alle andre til å gjera det same. Om folk ikkje gidder det og veljar desse sidene i staden for donald.no, var dei kanskje ikkje donald.no-materiale i utgangspunktet og det kan difor ikkje eigentleg seiast å vera konkurranse om dei.

Krysser fingrane for at dei får det, sjølv om eg nok ærleg talt tviler ein smule.

Jepp, dei burde ha moglegheit til det, ettersom dei faktisk har rettigheiter til sånt, noko Andeby Online aldri kjem til å få.

- Dersom Donald.no får til en samkjøring med tilsvarende sider i Danmark og Sverige slik at man kan kryssposte innlegg/tråder av felles-skandinavisk interesse.

Det tviler eg sterkt på at dei kjem til å gjera.

Kva slags folk er det som held seg unna ei nettside på grunn av målforma?

Vil gjerne leggja til eit par punkt på lista di:

- Marknadsføring. Donald.no har masse gratis reklame i landets største teikneserieblad. Ergo har dei langt større moglegheit for å samle fleire fans. Folk som er interesserte i Donald men som likevel aldri har oppdaga Andeby Online, har langt lettare for å finne donald.no, ettersom adressa jo står i kvart einaste donaldblad. Med andre ord får ein fleire å diskutere med.

- Større inntjeningsmoglegheiter. Donald.no er ei relativt kjent side, på grensa til eit varemerke, og dei har difor langt større moglegheiter til å selge reklame enn lille anonyme Andeby Online har. Ergo får dei meir pengar i kassen, og ergo har dei moglegheit til å bruke meir tid og pengar på utbetringar. Eg meiner, dette forumet hadde òg vore ein million gonger betre om det hadde vore mogleg å lønne ein redaktør for å drive, moderere og utvikle det.

- Forumet har ein redaktør på innsida av Egmont-systemet. Berre det får augeepla mine til å sitre av glede.

Faktorer som virker andre vei er:
    - AOL har opparbeidet seg visse tradisjoner.
    - AOL holder et generelt høyt nivå.

... men når donald.no òg får visse tradisjonar, vil det sannsynlegvis halde eit like generelt høgt nivå. Eit nyoppstarta forum har då alltid barnesjukdomar.

Eg burde halde meg for god til å leggja til punkter på denne lista ettersom eg liksom eiger Andeby Online og sånt, men for å nevne den eine tingen som verkeleg irriterer meg med Donald.no-forumet, er det at trådene der ikkje er sorterte. Dei ligger sortert etter siste tråd lagt inn, ikkje etter siste innlegg lagt inn.

Men for all del, det er berre flisespikkeri. Eg meiner på ingen måte å hevde at Andeby Online er betre enn Donald.no på noko som helst vis, for det er vi sjølvsagt ikkje, men det var altså den eine tingen som irriterte meg der.

• edited November -1

Nokon grunn til at det er så få herfrå som er aktive på Donald.no? Nesten litt ensomt der blant alle "Donald er best"-innlegga ...

• ACAC
    edited November -1

Jeg var blevet medlem derinde - men nu vil siden ikke lade mig logge ind igen - så må jeg vil prøve at få en nyt login...

• edited November -1

Merkelig, AC ... eg har ingen problemer med det.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Merkelig, AC ... eg har ingen problemer med det.

Kan han være utelukket fordi han er dansk? De ansvarlige for forumet tror kanskje at brukerne av forumet er så unge at de kun skjønner norsk?

• edited November -1

Det er garantert ikkje tilfelle, Sigvald. Ein blir ikkje blokkert frå eit norsk forum for å skrive dansk der, iallfall ikkje når forumet *ikkje* har eit sett med reglar, det er ganske mange som skriver innlegg i same forum berre for å provosere, og det kan verke som om forumet for augeblikket ikkje har ein einaste moderator.

• edited November -1

Nokon grunn til at det er så få herfrå som er aktive på Donald.no? Nesten litt ensomt der blant alle "Donald er best"-innlegga ...

Akkurat det er kanskje grunnen :P
    Har nå registrert en konto ihvertfall ("Spøkelseskladden"), men fant ikke noe som egentlig var verdt å svare på.

• edited November -1

Jeg er ganske aktiv der, da.
    Men man merker at det er de yngre (8-12 år, ca.) som utgjør tyngdepunktet av brukerne der.

• edited November -1

Det er det tydelegvis -- og det må ein jo berre finne seg i, men det irriterer meg at dei har gjort forumet så vanskeleg å finne fram i. Når det er berre ti tråder pr forumside og dei nyaste oppdaterte trådene ikkje spretter opp til toppen av lista, blir det fort plagsomt at det kjem tjue nye trådar dagleg om kva Disney-figur som er den beste ...

Krysser fingrane for at det forumet snart får fiksa alle barnesjukdomane, og at dei kanskje til og med får på plass ein moderator eller fem. Hadde gjort forumet langt betre, for å seie det sånn.

• ACAC
    edited November -1

Jeg spurgte da om det var i orden at jeg skrev på dansk, og det virkede ikke til at være problem for de andre forumbrugere - men nu står alle mine indlæg som om skribenten er anonym, og jeg kan ikke logge ind igen hvor mange gange jeg så end prøver... og jeg kan så heller ikke læse hvad en af de andre brugere har skrevet ang. sproget, fordi det at nogle er anonyme og andre har et skilt roder temmelig meget rundt i layoutet på (beta?-)siden.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?