Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Flere kapittler i Skrues liv.

LSLS
edited February 2007 in Donaldisme

Vi fikk jo i vår et nytt kapittel i Skrues liv,og jeg gleder meg allerede til neste del,men hvilket kappitel utvides neste gang?Jeg håper det blir del7.

Ekstrakapittler:

Skippern på Cutty Sark Del3,5
Oppgjør i Bløff Del6,5
Fangen i Sølvdalen Del8,4
I hjertet av Yukon Del8,5
Skjerperen i Culebra Del10,5
?????????????????

Comments

• edited November -1

Her mangler et lite, men akk så betydningsfullt «eventuelt»:)
    Uten å virke for negativ blir jeg glad hvis vi i det hele tatt får //se// flere Rosa-storier.
    Han sier vel selv at han nå begynner å gå lei av å tegne, og hvis han først vil fortelle en storie, mener han at det blir "juks" å la andre tegne den for seg.

Au, sorry avsporingen, LS. Hvis det skal komme et nytt kapittel i LO$ vil jeg han skal ta opp Del 0,5;)

• ACAC
    edited November -1

Fanget i Sølvdalen var så vidt jeg forstod på Don det sidste kapitel til Lo$ han havde tænkt sig at lave. Det mener jeg også han hintede til i interviewet i rappet 8 - at han betargter ringen som sluttet nuk, og ikke har flere kapitler at føje til.

Før han gik igang med de 12 plakater snakkede han vist om en gag-.serie forlaget gerne ville have ham til at lave?

• edited November -1

LS skreiv:

Vi fikk jo i vår et nytt kapittel i Skrues liv,

Nei. Skrues liv er ein avslutta saga med tolv kapitler.

og jeg gleder meg allerede til neste del,men hvilket kappitel utvides neste gang?

Håper verkeleg at Don klarer å la den ballen ligge. Eg vil ikkje ha fleire kapittel, eg vil at resten av Skrues liv skal eksistere utelukkande inni hovuda våre!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg vil ikkje ha fleire kapittel, eg vil at resten av Skrues liv skal eksistere utelukkande inni hovuda våre!

For min del tror jeg ikke akkurat det spiller noen særlig rolle. Det var en gang at Skrues ungdom var tabu, og det var før Don Rosa begynte å lage Skrues liv. Etter at den barrieren ble brutt finnes det ikke lenger noen vei tilbake. Nå finnes ikke Skrues ungdom lenger bare inne i hodene våre og vi må i stedet forholde oss til historiene. Så om Don Rosa lager en eller flere historier fra Skrues ungdom spiller i alle fall ingen særlig rolle for meg.

• edited November -1

Einig med Tommy der.

Gjer meg ingenting kor gamal Skrue er i historiane Don forhåpentlegvis lagar framover, det er kvaliteten på sjølve historiane som er viktig. Kva historiane skal handle om får han bestemme sjølv, det skal ikkje eg legge meg borti og synse om.

(Når det er sagt så får eg legge meg borti og synse litt: eg har alltid (ok, alltid etter at eg leste kapittelet med Gulbrand og Skrue i SL) ynska meg ei Don Rosa-skreve historie som på eit eller anna vis avslører korleis Gråstein fekk sin fyrste mynt og kvifor han behaldt den heile livet.)

• ACAC
    edited November -1

Er det rigtigt? husker både historien om Jammerposeby og den om Inkel McHaggis fra min barndom - de var fra før Skrues liv-serien kom. Og de handlede om Joakim ungdom.
    Problemet med serien er at den, uden vilje fra Don´s side, men pga. en eller anden misforstået policy fra Egmonts side, kan resultere i at andre skabere, som ellers havde en idé til denne eller hin ting som Skrue kunne have gjort som ung får at vide - det kan du ikke lave en historie om for Don siger så og så.. - jamen det var ikke meningen med SL... meningen var bare at danne en ramme.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?