Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Din favorittegner

13»

Comments

• edited November -1

LS skreiv:

Her tegnere som bør eller skulle ha lagt om stilen eller slutte:

Fecchi og Flemming Andersen har tidvis en alldeles gyselig layout som hører mer hjemme i enkle superhelt-serier fra Marvel enn i Disney-serier.

• LSLS
    edited November -1

Flemmings stil irriterer meg,men noen av historiene er fantastiske,men som du sa Sigvald,kanskje han må skifte stil.Fecchi må nok ha dratt med stilen sin fra da han tegnet i Warner Bros,som egentlig jeg syntes er bra.

• edited November -1

Hui, så negative vi var i dag da? Både Andersen og Fecchi er superdyktige tegnere med et tidvis kontroversiellt ruteoppsett som ikke trekker ned lesergleden i det hele tatt.

Bernado har //ingen// "feil". Igjen en veldig kontroversiell tegner. Ser på han som en slags "etterkommer" av Branca. Det var jo akkurat slik jeg tror Brancas stil hadde kommet til å utviklet seg. Mer og mer abstrakt og dynamisk. Akkurat. //Dynamisk// vil jeg kalle stilen til Bernado. Er nok en av de tegnerne i dag som trosser flest "lover" når det gjelder både karakter-utseende, fysikk og naturlover til fordel for dynamikken. Om den er overdreven får hver enkelt bestemme, men //feil// kan du ikke si den er.

• LSLS
    edited November -1

Branca var en kløpper i ansiktsutrykk,det er det ikke tvil på,bare se på forsiden på HoF boka.Morsomt utrykk.Ja, Bernado kanskje en dyktig tegner,men stilen er grusom dårlig i pass til Donald-historier,stilen minner meg om flekkene som er på rista brød,stilen bør legges om i høyeste grad.Gudio Scala har den stiveste stilen jeg har sett,men av og til glimter det bra av manuset.Hvist jeg virkelig skal gi ros,så er det til Don Rosa og Marco Rota,Rota er den som virkelig får til å tegne ender.Don har det som fleste vil ha,stilen for og ikke glemme hans morsomme og lærerike manus,pluss en duck dedikasjon å lete etter.Ferioli er også et vendepunkt.

Cavazzano har en stil de fleste pockettegnere ønsker å ha,han modernisert ODD,
    stilen er alltid på topp.Romano Scarpa er intet untak når det gjelder stil,den er
    ryddig og klassisk .Trengs mer i dagens Donald.

• LSLS
    edited November -1

Mau Heymans er god tegner som har servert oss morsomme 1-sidere i mange år nå.Wanda Gattino har jeg også litt sans for,han har presisjon i arbeidet og tidsmaskin-historien hans var morsom og hadde en veldig oppfinsom slutt.Arild Midthun har kommet godt ut siden debuten,syntes stilen ser ut som en blanding av fransk og spansk,for håpe at han fortsetter slik.Vist jeg skal nevne flere så er Branca noe du ikke bør se bort i fra,kanskje flere opptrykk fra Håkon Aasnes i nærmere tid.

• edited November -1

Hje
    Jag är en medlem från sverige och hoppas att ni kan förstå min svenska.
    But i can write in english if you want

Min favorittecknare är nog Carl Barks.

• edited November -1

General Fredrik skreiv:

Hje
    Jag är en medlem från sverige och hoppas att ni kan förstå min svenska.

Det går nok bra.. :-)

• edited November -1

Don Rosas lengre historier med bakgrunn i sann historie eller ekte legender er overlegent mine favoritter! Ellers er Marco Rota og Carl Barks også på top. Det er mye bra ellers også, men disse er overlegne

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?