Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Din favorittegner

2

Comments

• edited November -1

Åh, favoritttegneren min var, er og blir Marco Rota.
    Få (les ingen) slår han når det gjelder "natur-omgivelser" og skyggelegging. Den stemningen han klarer å skape er ekstrem.
    Når det derimot gjelder //selve// endene, mener jeg han for fullt holder stilen sin, men at det da på en måte ikke blir bra nok. IMO klarer han ikke formidle sinnstemningen til våre kjære ender på en så god måte som f.eks. Vicar (kunne) Rosa og Scarpa.

Men altså: Vinner likevel;)

Edit: Glemte Carl. Plutselig er ikke Rota overlegen

• edited November -1

Som enhver som har frekventert dette forumet i mer enn to uker får jeg her en underlig følelse av dejà vu. Men mine favorittetegnere er nok uansett
    Barks
    Gottfredson
    Scarpa
    Cavazzano
    Rota
    Murry
    pluss en drøss andre på de neste plassene

• edited November -1

Karamell skreiv:

Som enhver som har frekventert dette forumet i mer enn to uker får jeg her en underlig følelse av dejà vu. Men mine favorittetegnere er nok uansett
    Barks
    Gottfredson
    Scarpa
    Cavazzano
    Rota
    Murry
    pluss en drøss andre på de neste plassene

Du går glipp av mye ved å mislike Don Rosa (forutsatt at det er forklaringen på at han ikke er med i denne listen).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Du går glipp av mye ved å mislike Don Rosa (forutsatt at det er forklaringen på at han ikke er med i denne listen).

Selvom én til stadighet viser noe annet så har jeg faktisk såpass tiltro til folk rundt 40 år at de klarer å skille person og sak (eller i dette tilfellet: tegninger).

Ergo må grunnen til at Karamell ikke har DR som favorittegner at han faktisk (kan noen ringe ambulansen i Stavanger og be de holde seg i beredskap?) ikke liker tegningene til DR.

Men som et forsøk på å spare Helse-Norge for utgifter så kan det trøstes med at DR er min favoritt-tegner. :-)

• edited November -1

Er det mulig?!? Fordi jeg ikke nevner DR som min favorittegner, tolkes dette dithen at jeg MISLIKER ham! Jeg nevner ikke Strobl, Carpi eller Hubbard heller, men det betyr ikke at jeg har noe imot dem.

Nevner man DR uten å gjøre ham til Gud, er man en provokatør. Og hvis man IKKE nevner DR i det hele tatt, er det tydeligvis minst like ille. Er det rart folk forlater forumet?

EDIT: Irritasjonen min er IKKE rettet mot Guffen!

• edited November -1

Jeg har litt for mange favortittegnere!
    Bant dem er:
    Barks
    Rosa
    Rota
    Cavazzano
    Flemming Andersen
    Arild Midthun osv. osv. :)

• LSLS
    edited November -1

Noen andre jeg også har sans for er:
    Arild Midthun
    Ferioli
    Rodriques
    Romano Scarpa.

• edited November -1

Carl Barks, Marco Rota og Don Rosa er og har alltid vore dei tre store for meg. Cavazzano, Van Horn. Flemming Andersen og Romano Scarpa har eg også sans for, men dei kan ikkje måle seg med dei tre store.

I den andre enden av lista mi står Colomèr, Rodiques, og..hm, et par andre skrotingar eg ikkje hugsar nama på. Er ikkje nødvendigvis dårlege teiknarar, det er berre det at eg ikkje kan fordra teiknestilane.

• LSLS
    edited November -1

Tja...selv om jeg ikke er en Colomer-fan har han arbeidet med Donald Duck siden 80-tallet,og fortjener en HoF bok(Fatter ikke hvorfor).Tegnestilen derimot er ikke akkurat så god.

• edited November -1

LS skreiv:

Tja...selv om jeg ikke er en Colomer-fan har han arbeidet med Donald Duck siden 80-tallet,og fortjener en HoF bok(Fatter ikke hvorfor).

Hehe... Er det ikke spørsmålet du selv har i parentes du svarer på her?

• edited November -1

LS skreiv:

Tja...selv om jeg ikke er en Colomer-fan har han arbeidet med Donald Duck siden 80-tallet,og fortjener en HoF bok(Fatter ikke hvorfor).Tegnestilen derimot er ikke akkurat så god.

Det at en tegner har produsert mange sider, synes jeg ikke er et kriterie for at vedkommende skal få en bok. Colomer er ikke min favoritt ihvertfall, og det er heller ikke tegnere som Santanach, Tello, Millet, Adrian Sørensen og Gil-Bao, selv om de alle har tegnet mange sider. Kan godt klare meg uten bøker fra disse tegnerne, men er selvsagt klar over at det kan være andre oppfatninger av disse tegnerne enn det jeg har...

• edited November -1

1. Barks.
    2. Rosa
    3. Rota
    4. Vicar

• edited November -1

Karamell skreiv:

Er det mulig?!? Fordi jeg ikke nevner DR som min favorittegner, tolkes dette dithen at jeg MISLIKER ham!

Merk at jeg tok et klart og tydelig forbehold...

• edited November -1

Det var da voldsomt.

• LSLS
    edited November -1

Men deilig å få ut.

• edited November -1

Favorittegner er og blir Carl Barks.

Enig til en viss grad når det gjelder Bernado. Han tegnet f.eks. Super-Langbein så smal som en strek, og det er da ikke slik denne figuren skal se ut?

En annen tegner jeg har litt "problemer" med er Kari Korhonen. Donald RakkerDuck-historiene hans er bra, men når han skal tegne den voksne Donald, Skrue, etc. synes jeg tegningene hans blir forferdelige. Nebbene blir f.eks. både korte og skjeve og mange av tegningene er rett ut sagt stygge.

• LSLS
    edited November -1

Syntes stilen passer bra jeg.

• edited November -1

Enig i at Kari Korhonen tegner trasig, men han kan å skrive manus, da. Av og til glimter han vel til som tegner også.

• LSLS
    edited November -1

Ruben.V har et poeng med at Bernado tegnet Super Langbein veldig,veldig tynn,men han har også en haug med andre fatale feil.

• LSLS
    edited November -1

Her tegnere som bør eller skulle ha lagt om stilen eller slutte:

Gudio Scala:Stilen er stiv som stein og av og til gørrkjedlige storys,men manuset var greit nok i visse stunder.

Jose Ramon Bernado:Stil og fasong er helt på trynet.

Gode tegnere:

Marco Rota:Skyggelegging,naturomgivelser er det som gjør hans historier til en idyll å lese.

Don Rosa:

Dette kommer nok ikke som noen bombe når jeg sier at manuset og for ikke glemme tegningene er noe som gjør han til en mester.D.U.C.K. dedikasjonen er alltid morsom og lete etter.

Carl Barks:

Den gode tegnerens historier har vi kost oss med siden vi ble Donald-fans,og det vil vi og mange andre gjøre til dommedag.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?