Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

313-plakaten

edited January 2007 in Donaldisme

Det har i DDF-forumet (og muligens også her i AOL) vært etterlyst informasjon om hvem som har tegnet 313-plakaten. Den er tegnet av en franskmann, Claude Lacroix, for det franske "Journal de Mickey" #2415 (09/31/1998). Ved første øyekast ser den veldig flott ut, men er det noen her som vet om den er i pakt med de mest troverdige kildene på området: Carl Barks: "DD i Vulkandalen" (1947) og Don Rosa: "Et gjenoppstått vrak" (1987)?

Comments

• edited November -1

Denne plakaten er nå utgitt på norsk i DD&Co 6/2007 - riktignok ikke større enn bladets midtsider. Den annonseres ikke utenpå bladet så det vil være fint om dette kan presenteres som en nyhet på AOLs førsteside ;-)

• edited November -1

Will do. I løpet av kvelden.

Stilig plakat, forresten. Nokon som veit om alle dei ultraspesifikke detaljane som nemnast på plakaten har tilknytning til ei bestemt historie? Verker litt for tilfeldig å nemne spesielt at denne mutteren er veldig viktig for styremekanismen eller at hjula består av desse tre gummistoffa dersom det ikkje kjem fra ei historie ...

• edited November -1

Jeg er helt enig med at det virker ganske dumt med den og den mutteren som gjør det og det, men tviler a like vell på at det hører til en spesiell historie... det var vell bare for å få den enda mer fyldig.

• edited November -1

Eg sa ikkje at det verka dumt. Eg likte det.

• edited November -1

Nei, det var vell mer min måte å si det på.....
    Men jeg likte jo plakaten godt jeg óg, men det var bare en måte å si det på...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Denne plakaten er nå utgitt på norsk i DD&Co 6/2007 - riktignok ikke større enn bladets midtsider. Den annonseres ikke utenpå bladet så det vil være fint om dette kan presenteres som en nyhet på AOLs førsteside ;-)

Men den plakaten som jeg fikk tilsendt, etter forespørsel til Egmont, er faktisk litt større enn bladet (1-2 cm i lengde/høyde) Den er også trykket på et tykt kvalitetspapir, og er merket "bilag til DD nr. 2/2007.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?