Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Onkel Skrue og fyllepennen

edited January 2007 in Donaldisme

Hei! Historien med onkel Skrue og fyllepennen i DD&Co nr. 3/07 er jeg veldig sikker på at jeg har lest før. Et søk i Inducks forteller at historien gikk både i danske Anders And ekstra nr. 12-1983 og i svenske Musse Pigg & Co., samme nr. Er det da logisk å anta at historien også har gått i tilsvarende nr. av det norske Mikke Mus-bladet? Dette nummeret har ikke blitt Inducksert ennå. Det står under historien at den ikke tidligere er utgitt i DD&Co, og dette indikerer at den har blitt utgitt i en annen utgivelse i Norge. Når jeg så syns jeg kjente igjen historien, så er jo dette logisk. Noen som vet?

Comments

• edited November -1

Ja det er veldig sannsynleg at historia har stått i det norske bladet òg. Desse blada er nesten alltid like i Noreg, Sverige og Danmark. Grunnen til at ho ikkje er oppført, er som du seier at det norske bladet ikkje er indeksert. Apropos indeksering, no manglar det berre eitt blad for at heile 70-talet med DD&Co er indeksert på Inducks!

• edited November -1

Veldig bra!

• edited November -1

Du tenker kanskje på denne historien? Den ligner ganske på historien i ukens DD&Co i og med at Skrue, i den historien jeg linker til, ikke aktet å underskrive en kontrakt med en annen penn enn hans egen fyllepenn.

• edited November -1

Ja, det kan være den. Utfra beskrivelsen din så husker jeg den historien.

• edited November -1

Ruben V. skreiv:

Er det da logisk å anta at historien også har gått i tilsvarende nr. av det norske Mikke Mus-bladet?

Jeg kan bekrefte at denne historien gikk i norsk Mikke Mus nr. 12/1983, var nettopp inne i biblioteket mitt og sjekket.:)

• edited November -1

OK, takk, da er det ikke tvil om at jeg har lest den tidligere. "Biblioteket" mitt er ikke her hvor jeg er nå, så jeg kunne ikke sjekke selv. :-)

• edited November -1

Vet jeg har lest denne historien tidligere, og mener at den er med i et DD. Det er ikke mange Mikke Mus jeg har kjøpt i livet mitt, og spesielt ikke når jeg var 11-12 år gammel.

Det er ikke mulig at den er trykket i noen andre norske utgivelser senere?

• edited November -1

Neppe i DD&Co, siden det står angitt at den ikke er trykket tidligere der. Men det kan jo hende at den er trykket i en annen utgivelse, i tillegg til MM nr. 12/83.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?