Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Nye donald.no

edited January 2007 in Donaldisme

Donald Duck blir interaktiv

Høyrest ikkje så veldig spennande ut, men det kan kanskje få ein positiv effekt på salet?

Comments

• edited November -1

Hvis de virkelig klarer å lage litt spennende sider, og som de oppdaterer regelmessig, kan det jo bli ganske så spennende.

• edited November -1

Sitat: "Som alle andre printmedier, har også Donald Duck sitt å stri med på papir. Opplagstallene for 2005 viste en tilbakegang på seks prosent. Nå skal Donald bli et multikanalkonsept med blad, nett og mobil."

Jeg gruer meg litt til det der... Jeg vil ha kvalitetsserier, mangfold i bladet og slutt på "tullball" rundt omkring.

Nå er jeg redd det blir akkurat det... (5 åringen til en jobbkollega fikk "knyttnevepistolen" fra nest forrige blad, den tålte nøyaktig 3 ladegrep i følge far i huset - vi trenger IKKE! mer søppel!)

• edited November -1

GPLongford skreiv:

Jeg vil ha kvalitetsserier, mangfold i bladet og slutt på "tullball" rundt omkring.
    Nå er jeg redd det blir akkurat det... (5 åringen til en jobbkollega fikk "knyttnevepistolen" fra nest forrige blad, den tålte nøyaktig 3 ladegrep i følge far i huset - vi trenger IKKE! mer søppel!)

Jeg er selvsagt helt enig med deg, men jeg tror ikke Egmont bryr seg særlig mye om hva ungdom og voksne vil ha. De satser nok ganske mye mer på barn, og dermed blir det nok slik og ikke gode gamle klassikere som vi vil ha.
    Jeg er stygt redd for at det kommer til å bli slik jeg óg, noe som jeg ikke er så glad for.

• edited November -1

GPLongford skreiv:

(5 åringen til en jobbkollega fikk "knyttnevepistolen" fra nest forrige blad, den tålte nøyaktig 3 ladegrep i følge far i huset - vi trenger IKKE! mer søppel!)

Knyttnevepistolen var gøyal, heilt til den hardhendte storesystera mi skulle prøva han og brakk han på fyrste forsøk. :-(

• edited November -1

Kjem an på korleis dei legg det opp, det.

At det skjer ting med donald.no: Positivt.
    Høgt fokus på oppdateringar? Knallbra.
    Høgt fokus på *interaktivitet*? Spennande.

Dette kan bli ein flopp, men det kan òg bli ein revolusjon. Forrige oppdatering (2002?) imponerte eigentleg ikkje, så eg trur eigentleg at det kan og bør gå oppover denne gongen.

• edited November -1

GPLongford skreiv:

Nå skal Donald bli et multikanalkonsept med blad, nett og mobil."
    )

Neimen fydda, skal de bli enda mer ungene kommer til å sløse bort penger på med den hersens mobilen?

• edited November -1

Adamant skreiv:

Neimen fydda, skal de bli enda mer ungene kommer til å sløse bort penger på med den hersens mobilen?

Det er vell opp til dem selv det da.
    Hersens mobilen??? Den er vell ikke så dum vell. Det er mye fint man kan gjøre med en mobil vet du. Du må bare se det fra den posetive siden.

• edited November -1

Kjetil McDuck skreiv:

Hersens mobilen??? Den er vell ikke så dum vell. Det er mye fint man kan gjøre med en mobil vet du. Du må bare se det fra den posetive siden.

Mobil? Dengang jeg var ung, da var det ingen som hadde mobil. Vi klarte oss fint uten mobil. Vi sparte heller ukepengene til tegneserier. :) :)

• edited November -1

Hehe... Ja, ja. Jeg tror nok jeg hadde gjort det samme hadde jeg vokst opp på den tiden. Men så bruker ikke jeg så mye mobil da. Hvis det står mellom mobil og tegneserier så hadde det nok blitt tegneserier.

• edited November -1

Ein dag i framtida kjem born til å lese teikneseriar og spørje foreldra kvifor teikneseriefigurar frå 2000-talet går rundt og held dingser opptil øyra sine heile tida.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ein dag i framtida kjem born til å lese teikneseriar og spørje foreldra kvifor teikneseriefigurar frå 2000-talet går rundt og held dingser opptil øyra sine heile tida.

Det der er jeg ikke helt sikker på. Tror nok ikke at mobilen vil dø ut før veldig lenge. Det kommer jo selvsagt nye typer, men jeg tviler på at den vil dø ut.
    Det er da ikke så veldig mange tegneserier der de har med mobil da. Det er ganske få som jeg kommer på i alle fall.

• edited November -1

Nebelgrad Blues.

(Og det er ingen vits i å ta alt eg skriver alvorleg. Poenget mitt er at eg tør vedde på at teikneseriar kjem til å leve lenger enn mobiltelefonar. Uansett snakker eg om «framtida», ingen bestemt dato lizzom. Klart mobiltelefonene forsvinner ein dag.)

• edited November -1

I fremtiden får man vel kanskje tegneserier på mobilen? :P

Jeg må si meg fullt enig i at Donald.no er lite oppdatert! Se f.eks. på testen! Den har ligget der i flere år!

• edited November -1

Ja, det eneste som oppdateres er vell nyeste blad som har kommet ut. Det er vell ikke så mye mer.

• edited November -1

Man får nok mobiltelefonen operert inn i øret en dag. Så

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

dette er jeg nok enig i, ja. :-)

Forøvrig, husker dere mobiltelefonhistorien av van Horn som stod i bladet for ikke så lenge siden? Blant høydepunktene i fjoråret! http://coa.inducks.org/story.php/x/D+2005-372

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?