Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

"Regnmakeren" i Aftenposten

edited January 2007 in Donaldisme

Aftenpostens helgebilag, A-magasinet, har idag en artikkel om Kongen av Thailand, som har tatt patent på en måte å lage regn på, med kemikalier og propell-fly. Nyheten kobles sammen med historien "Regnmakeren" av Barks, og fra denne historen brukes det 6 tegneserier-ruter som illustrasjon, blåst opp over ikke mindre enn 2 sider i A-magasinet. Kongen kom vissnok på sin idè i 1955, mens artikelen viser til at Barks` historie ble publisert i 1954...

Comments

• edited November -1

Jeg vet. Det var bra at hele 2 sider ble tatt av med Barks sine tegninger da. Det var Pr for Donald det der.
    Men når ble regnmakeren sist gitt ut??? Prøvde å finne den etter at jeg hadde lest om det i A-magasinet, men kunne ikke huske når det hadde kommet ut. Det var skikkelig irriterende.

• edited November -1

Historien er kommet i CBL, bind 11. Den er også kommet i DKÅ, nummer 12. Siste gang i DD & Co nummer 10/93.

For øvrig er jo Donald regnmaker også i en annen Barks-historie, der han leker medisinmann. ("Pøh! Med regnpulver og litt flaks. Det var ikke etter avtalen.")

• edited November -1

åååå... digg. Fant den med en gang.
    Takker og bukker

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?