Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

DD&Co De komplette årgangene, bok 48

edited January 2007 in Donaldisme

Jeg beklager dersom det alt finnes en annen tråd som omhandler denne serien. Jeg søkt i Google, men ikke funnet noe. Så til saken:

Jeg mottok i går bok 48 i serien DD&Co - De komplette årgangene. Har Egmont/Posten vært tidlig ute denne gang, eller er det bare ingen andre som har funnet det bryet verdt å kommentere denne utgivelsen her i forumet?

Til orientering: Posten på Madla har hatt store problemer med juleposten, hvilket visstnok skal skyldes dårlig bemanning og uforholdsvis mange sykemeldinger. Selv har jeg ikke merket mye til dette, så jeg skal egentlig ikke klage på den biten av Postens jobb.

«1

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg beklager dersom det alt finnes en annen tråd som omhandler denne serien. Jeg søkt i Google, men ikke funnet noe. Så til saken:

Jeg mottok i går bok 48 i serien DD&Co - De komplette årgangene. Har Egmont/Posten vært tidlig ute denne gang, eller er det bare ingen andre som har funnet det bryet verdt å kommentere denne utgivelsen her i forumet?

Vel, det tok meg nøyaktig 20 sekunder å bla til side 3 i forumet, og der fant jeg tråden om årgangsbøkene. Men siden du tydligvis denne gangen er den første som har fått boka (må være noe feil hos Egmont, det :-) ) så kunne kanskje du kunne ta deg bryet og kommentere boka. Hvem har skrevet forordet?

• ACAC
    edited November -1

Ja, ærligt talt, Sigvald - du kan da ikke bare sidde og skryde over at du har fået bogen, uden at fortælle hvem der har lavet forordet og hvilkke blade boigen indeholder :-)
    Det med posten minder mig om en Donald-serie der Donal er julepostafløser. Det er ret hårdt for ham - han får ved en fejl den hårde rute for post der skulle have været bragt ud i godt vejr...

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Vel, det tok meg nøyaktig 20 sekunder å bla til side 3 i forumet...

Mulig at Olaf synes at det er godt nok i 2007 å måtte lete på en slik tungvint måte etter en forumtråd. Selv om jeg (i motsetning til Olaf og de fleste andre her) er umoderne i den forstand at jeg ikke bruker mobiltelefon - så er jeg likefullt kommet til 2007 når det gjelder surfing på nettet, o.l. Jeg søkte derfor etter den aktuelle tråden ved hjelp av Google, men uten resultat. Jeg forsøkte med flere søkeord, o.l., og holdt på lenger enn dine 20 sekunder. Det er derfor ikke min innsats det har stått på, men forumets tekniske begrensninger.

Siden du tydligvis denne gangen er den første som har fått boka (må være noe feil hos Egmont, det :-) ) så kunne kanskje du kunne ta deg bryet og kommentere boka. Hvem har skrevet forordet?

Jeg kommenterte ikke boken fordi jeg ikke ønsket å fremstå som en skrytepave. Siden du likevel spør kan jeg fortelle at forordet er skrevet av Renate Nedregård, journalist i TV2s "Tabloid".

Det er forøvrig andre serier som CBSV, HOF og "Legenden om Blueberry" jeg heller ønsker å motta som en av de første.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Siden du tydligvis denne gangen er den første som har fått boka (må være noe feil hos Egmont, det :-) ) så kunne kanskje du kunne ta deg bryet og kommentere boka. Hvem har skrevet forordet?

Jeg kommenterte ikke boken fordi jeg ikke ønsket å fremstå som en skrytepave. Siden du likevel spør kan jeg fortelle at forordet er skrevet av Renate Nedregård, journalist i TV2s "Tabloid".

Jeg har kommentert tilsende bøker som førstemann en rekke ganger, og jeg innbiller meg ikke at jeg fremstår som en skrytepave. Og når du først startet tråden, og signaliserte at du hadde fått boken, kunne du jo like gjerne sagt noe om den, synes nå jeg.

• edited November -1

Det er når du starter en tråd //bare// for å fortelle at du har fått boken at du fremstår som en skrytepave.

Det er ikke interessant for andre at du har fått boken, det som er interessant er at boken nå er på vei ut til abonnentene og at den dermed når ut til alle i løpet av de nærmeste dagene, men viktigst er det å få vite litt om hva den inneholder slik at vi andre som abonnerer kan begynne å glede oss til vi også får den.

Akkurat slik som Drikaton har gjort ved flere anledninger.

• edited November -1

Det er jo noe med hvor man søker, da. Hvis man skal finne en tråd på AOL, så er det vel ikke naturlig å starte med google, men med å bla i forumets egne sider. Man kan i alle fall umake seg til å bla gjennom de første tre sidene i forumet, for å se om det finnes en passende overskrift. Som det er sagt over her, så tar det omtrent 20 sekunder, og man finner enkelt tråden "De komplette årgangene fortsetter". Det som ikke ligger på side 1, er ikke borte vekk.

• edited November -1

Tråden «De komplette årgangene fortsetter» er uansett første treff på google på site:andebyonline.com de komplette årgangene. :-)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Tråden «De komplette årgangene fortsetter» er uansett første treff på google på site:andebyonline.com de komplette årgangene. :-)

Ikke hvis du søker slik:
    andeby online +"de komplette årgangene".
    Dersom du vil at folk skal foreta avanserte søk tror jeg det er en idé om legger ut søkeråd som et punkt i forum-menyen. :-)

• edited November -1

Sigvald, Sigvald, Sigvald... Du er tydelegvis veldig opptatt av å kunna søka i forumtrådane på Andeby Online. Korleis kan du då //ikkje// ha fått med deg korleis du kan bruka google til å søka i Andeby Online (site:andebyonline.com + søkeord), når dette har vore nemnt fleire gonger?

• edited November -1

Ikke bare det men **SYTPEISEN** har bokmerket den tråden som omhandlet det også. Står så litt nede på denne siden.

http://andebyonline.com/forum/1127/33/

Ganske patetisk at en mann på over 40 går inn for å lage så mye helvete som en person klarer her nå.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Ganske patetisk at en mann på over 40 går inn for å lage så mye helvete som en person klarer her nå.

Det blir vel mildt sagt feil å hevde at Sigvald «går inn for» å «lage så mye helvete». Akkurat det føler eg meg sikker på at han ikkje gjer (herrejemini, dersom nokon hadde gått inn for å lage helvete i forumet, hadde dei vore kasta ut for lenge sidan).

Og denne tråden er vel eigentleg ikkje så frykteleg ille samanlikna med andre trådar?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ikke hvis du søker slik:
    andeby online +"de komplette årgangene".

Når eg søker på den måten, får eg opp to treff frå Andeby Online øvst (inkludert *denne tråden*), og under der står det «Fleire treff i andebyonline.com» -- når ein så klikker der, står tråden «De komplette årgangene fortsetter» på tredjeplass. Så så veldig vanskeleg å finne er den ikkje.

Uansett: Det er sjølvsagt ikkje noko problem at du starta ein ny tråd om dette heller. Vi er då såpass tolerante at vi godtar at ikkje alle finner fram til alt heile tida, vel?

Dersom du vil at folk skal foreta avanserte søk tror jeg det er en idé om legger ut søkeråd som et punkt i forum-menyen. :-)

Google har ein funksjon som heiter «utvida søk» der det er moglegheit for å skrive inn domenenamn i eiget felt. Det bør vera godt nok, synest eg. Informasjon om korleis Google verker er etter mi meining noko som høyrer heime på google.com, ikkje på andebyonline.com.

MikroMidas skreiv:

[Sigvald] har bokmerket den tråden som omhandlet det også. Står så litt nede på denne siden.

Meiner at eg leste i eit anna fora nyleg at Sigvald nettopp har fått seg ny datamaskin. Og då er det jo forståeleg at alle bokmerkene hans plutseleg er borte, og at han er litt forvirra som eit resultat av det? :-)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Ikke bare det men **SYTPEISEN** har bokmerket den tråden som omhandlet det også. Står så litt nede på denne siden.

http://andebyonline.com/forum/1127/33/

Du uttaler seg tydeligvis som du har vett til. Her glemmer du f.eks. å ta hensyn til at jeg har fått ny PC siden den gang. De gamle bokmerkene befinner seg således på den gamle PCen som ikke lenger er koblet opp mot internett.

• edited November -1

Det er nå en smal sak og overføre dine gamle bokmerker fra den gamle PC'en og over til den nye da......:P Har skiftet PC'er mange ganger siden min første, og har alle bokmerker intakt ennå...

Og unnskyld meg altså, men mener du for alvor at vi andre her på forumet skal "ta hensyn" til at du har kjøpt ny maskin når vi skal lese dine innlegg?? Dette blir bare for dumt....

for øvrig, så får du ha en god lørdag videre.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Du uttaler seg tydeligvis som du har vett til.

Som ein tommelfingerregel er det greit å hugse på at det er dei færraste som kan uttale seg som andre har vett til.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Det er nå en smal sak og overføre dine gamle bokmerker fra den gamle PC'en og over til den nye da......:P

Litt OT, håper dere unnskylder en gammal kæll. Hvordan overfører du bokmerkene? Kan du lagre de på en CD, på samme måten som dokumenter? Hvordan?

• edited November -1

Skal vi se, Øyvind: Går ut ifra at du har windows XP norsk her, så da er det bare å gå inn på C:Documents and Settingsbrukernavnet ditt, der vil du finne en mappe som heter "favoritter" Den mappen er det bare å brenne på en plate, og kopiere inn på samme plass på en annen maskin.

Deretter må du høyreklikke på "internet explorer"-ikonet på skrivebordet ditt, deretter gå til "egenskaper", så "avansert", bla litt nedover menyen,og så huke av for "aktiver egendefinert favoritter-meny" Den befinner seg litt langt ned på listen som dukker opp under avansert.

Håper dette var til noe hjelp, hvis ikke så er det bare å si fra, så gjør jeg et nytt forsøk.:)

• edited November -1

Eller gjøre slik:

Start:
    All Programs:
    Accessories:
    System Tools:
    Files and Settings Transfer Wizard:

Engelsk versjon dette, men det finnes på alle XP versjoner på alle språk.

Dette er det mest an(d)vendelige programmet som ligger med windows. Det tar med alle innstillinger på Outlook og Internet exploder og endel annet microsoft™ snusk.

Ulempen er at du må ha en midlirtidig disk å lagre ting på hvis du oppgraderer samme maskinen. Men hvis det er mellom to maskiner du gjør dette så går det over nettet ved hjelp av delte mapper.

Så var det bare å håpe at noen™ bokmerket denne tråden også til senere bruk :)

• edited November -1

Hvor lang tid tar det egentlig før du får boken du har bestilt???
    Jeg blir gal av å vente...

• edited November -1

Er det mange bøker totalt? Har kommet til noenogtretti, men lurer...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?