Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

DONALD I RESIRKULERT UTGAVE

edited January 2007 in Donaldisme

NRK sendte idag et inslag om Donald Duck på Frokost-TV. Nancy Sand, seniorrådgiver i Loop, og Øystein Sørensen snakket om Donald Duck og resirklurering. En resirkulet utgave av Donald Duck skal deles ut for å gjøre skoleelever mer miljøbevisst.

Programmet kan sees her:
http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/83644

Comments

• edited November -1

Så kult!
    Tenk om d blir resirkulert papir i de vanlige Donaldbledeneogså! :-D Jeg håper nesten det, for det papiret som er nå er nesten for glatt, og det er ikke i spesiell god kvalitet synes nå jeg:)

• edited November -1

Hørte ikke de sa hvem som skulle få det. De sa bare skoleelever, men vil det si bare barneskolene mon tro??? For vi fikk i alle fall ikke noe som helst i dag.
    Ja, det er jeg enig i med deg MicMac. Det er altfor glatt papir. Likte det det var før 90- tallet jeg.

• edited November -1

MicMac skreiv:

Så kult!
    Tenk om d blir resirkulert papir i de vanlige Donaldbledeneogså! :-D Jeg håper nesten det, for det papiret som er nå er nesten for glatt, og det er ikke i spesiell god kvalitet synes nå jeg:)

Nei, resirkulert papir er flott for miljøet, men en styggedom for tegneseriesamlere. Resirkulert papir egner seg ikke for trykksaker som skal lagres over lang tid, papiret er ikke beregnet for å leve så lenge.

• edited November -1

Kjetil McDuck skreiv:

Hørte ikke de sa hvem som skulle få det. De sa bare skoleelever, men vil det si bare barneskolene mon tro??? For vi fikk i alle fall ikke noe som helst i dag.

Jeg tror de sa at 100 000 elever fikk...

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Nei, resirkulert papir er flott for miljøet, men en styggedom for tegneseriesamlere. Resirkulert papir egner seg ikke for trykksaker som skal lagres over lang tid, papiret er ikke beregnet for å leve så lenge.

Ja, du sier noe! Tenkte ikke på det:-P
    Men jeg synes dagens Donald-papir er for dårlig. Enig med Kjetil McDuck at det var best før 90-tallet. Kanskje på sånn 60, 70-tallet...

• edited November -1

Leste en liten artikkel om dette i Lillehammer byavis. Der er det først 4.klassinger som får bladet utdelt, mens andre får det etter endt besøk hos GLØR, men vet ikke hvordan dette er i andre steder. Bladet skal i følge avisa inneholde flere originale historier som får fram miljøbudskapet. GLØR har visstnok fått inspirasjon under en studietur til danske Væstforbrænding, og artikkelen følges av et bilde av et spesial-Anders Andblad,så kanskje vore danske venner vet mer om innholdet som er i vente?

• edited November -1

Det eg veit om innhaldet er at ei historie med namn «Kildesortering» (denne) er med. Dette har eg har lagt i Inducks (det kjem her i morgon), og heile bladet vil verte indeksert der så fort eg får bladet i posten frå LOOP.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Resirkulert papir er flott for miljøet, men en styggedom for tegneseriesamlere. Resirkulert papir egner seg ikke for trykksaker som skal lagres over lang tid, papiret er ikke beregnet for å leve så lenge.

Eventuelle miljøaktivister her risikerer m.a.o. å møte seg selv i døren... ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Eventuelle miljøaktivister her risikerer m.a.o. å møte seg selv i døren... ;-)

Jeg er en av dem. Et til i rekken av livets mange kompromisser.

• edited November -1

Jeg vet ikke hvor i landet Aftenposten kommer ut, men der er det en artikkel om saken.
    Tror bladene kun blir delt ut til barneskole-elever...

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Jeg vet ikke hvor i landet Aftenposten kommer ut, men der er det en artikkel om saken.
    Tror bladene kun blir delt ut til barneskole-elever...

Aftenposten er en Oslo-avis, men utgis over hele landet.

• edited November -1

Det er vel egentlig sannsynlig at innholdet i bladet er det samme som i en lignende dansk utgave som kom for to år siden: http://coa.inducks.org/issue.php/x/dk/AA2005-S1

• edited November -1

Tommy skreiv:

Det er vel egentlig sannsynlig at innholdet i bladet er det samme som i en lignende dansk utgave som kom for to år siden: http://coa.inducks.org/issue.php/x/dk/AA2005-S1

Eg kan konstatere at innhaldet i bladet er det same som i denne danske utgåva, men mellom anna er «Brev til Svinesen» og «Gatepatruljen» tilbake i dette bladet. Som i den danske utgåva er òg Van Horn-historia «Forsøplede tider» med.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?