Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Manglet plakat!

edited January 2007 in Donaldisme

Jeg kjøpte donaldblad nr. 2 (altså denne ukens blad) ista, go det manglet 313-plakaten!! Kan dette stemme? kan jeg få et nytt blad selv om jeg har åpnet pakninga?

«1

Comments

• edited November -1

Det var ingen plakat i mitt blad heller! Skal sende en mail til Egmont og høre hva dette er...Den så jo så flott ut på bildet også...

Edit: Det er visst ingen som har fått den, og den kommer i et annet nummer:
    http://www.andebyonline.com/forum/2348/

• edited November -1

Hmm, hele opplaget manglet plakaten. De legger den med i nr. 6 til abonnentene, mens alle som har kjøpt bladet i løssalg får den tilsendt når de henvender seg til redaksjonen

• edited November -1

erikh skreiv:

Hmm, hele opplaget manglet plakaten. De legger den med i nr. 6 til abonnentene, mens alle som har kjøpt bladet i løssalg får den tilsendt når de henvender seg til redaksjonen

Hva skal danskene gjøre, dersom også de er interessert? Har noen tenkt på det??? Og hvordan kommer jeg i kontakt med redaksjonen? Var det ikke bedre om du, Olaf, kunne la folk bestille via AOL?

• edited November -1

Si det er er en spøk. Vææææær så snill?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hva skal danskene gjøre, dersom også de er interessert? Har noen tenkt på det??? Og hvordan kommer jeg i kontakt med redaksjonen? Var det ikke bedre om du, Olaf, kunne la folk bestille via AOL?

Seriøst ment? Oida...
    Fra nederst på side 5 i Donald nr 2/07:

Ukens vedlegg i DD&Co. kan kjøpes separat for kr. 10,- ved henvendelse til forlaget. Ring 24051300 eller send navn/adresse og bestilling pluss kr 10,- i posten til: Egmont Serieforlaget AS, 0055 Oslo. Gjelder i utgivelsesuken og en uke etter.

Går ut fra at dette er et greit sted å begynne. Om ikke fins det kanskje mer info på www.donald.no .

• edited November -1

Det var synd den skulle mangle, siden bladet ellers er så gjennomført 313-tematisert. Hvordan kan en slik megablunder skje, egentlig?

• edited November -1

Sigvald: Kor mange plakater trur du eigentleg at eg har? :-)

Trur du har litt for lett for å gløyme at Andeby Online har absolutt ingenting med Egmont å gjera.

• edited November -1

krice skreiv:

Ukens vedlegg i DD&Co. kan kjøpes separat for kr. 10,- ved henvendelse til forlaget. Ring 24051300 eller send navn/adresse og bestilling pluss kr 10,- i posten til: Egmont Serieforlaget AS, 0055 Oslo. Gjelder i utgivelsesuken og en uke etter.

Ukens vedlegg var Gørrslim, og jeg trenger ikke mer av dette. Det var noe skikkelig gørr.

• edited November -1

Men det går jo an å leggja godviljen til og skjøne at dei som har ansvaret for å sende ut plakater sannsynlegvis er tilgjengelege på same sentralbordnummer og at posten deira kan sendast til same store konsernbygning?

• edited November -1

Sigvald: Hvorfor skulle noen av danskene være interessert i den? Den har da ingenting med Rosa-plakatene å gjøre! De får garrantert den plakaten i Danmark óg.

• edited November -1

krice skreiv:

Fra nederst på side 5 i Donald nr 2/07:

Går ut fra at dette er et greit sted å begynne. Om ikke fins det kanskje mer info på www.donald.no.

Tusen takk for disse opplysningene :-)

Jeg har også informert om dette på DDF(r)s forum slik at danskene kan bestille plakaten (via meg). Teksten virker dog en smule generell, Hvordan vet du at dette gjelder for plakaten, og ikke kun leketøyet? Plakaten fulgte jo ikke med i bladet?

• edited November -1

Sigvald: Du misforstod kva krice meinte her *). Ho meinte ikkje at denne teksten omhandla plakaten spesielt, for det gjer den ikkje -- denne teksten har stått i kvart einaste donaldblad i årevis, fordi DD&Co er lovpålagte å tilby vedlegga seperate for ein så låg kostnad at det berre er porto og ekspedisjonsutgifter som blir dekt. Så denne teksten omhandler absolutt alle slags donald-vedlegg. Eg går ut frå at den òg gjelder for plakatar, men ærleg talt veit eg ikkje.

Men poenget til krice var ikkje at dei som kjøpte dette bladet og blei irriterte over at plakaten mangla, må kjøpe plakaten for ein tier. Konteksten for hennes innlegg, var at Erik skreiv at alle som har kjøpt bladet i løssalg får den tilsendt når de henvender seg til redaksjonen (her går eg ut frå at Erik meiner gratis, noko som òg berre skulle mangle når dei reklamerer for at den følgjer med bladet og ikkje klarer å få lagt den med likevel), og du spurte Og hvordan kommer jeg i kontakt med redaksjonen?.

Poenget til krice var ikkje «her står det ein tekst om korleis ein får tak i plakaten». Poenget hennes var «her står det både ei adresse og eit telefonnummer som du kan bruke for å kome i kontakt med redaksjonen, slik du spurte om».

Dersom du har kjøpt bladet i laussal, går eg ut frå at du bør få plakaten heilt gratis ved å kontakte Donald Duck & Co, og at du altså ikkje skal betale nevnte tier for akkurat denne plakaten, då det var eit lova vedlegg som faktisk *mangla*. Men om ikkje-kunder har moglegheit til å kjøpe plakaten seperat, aner eg ærleg talt ikkje, då eg ikkje skal garantere at lovgivinga er heilt lik for leiker og plakatar (ettersom plakatar faktisk *har noko å gjera med* Donald-bladet, og difor ikkje i like stor grad er påklistra trekkplaster -- men dette får du sannsynlegvis svar på ved å ta ein telefon til forlaget.

Kan iallfall stadfeste at denne teksten *er* ein generell tekst, og at den har stått i kvart einaste Donald-blad i gaaaaanske lang tid, då dei er pålagt å ha den teksten der.

*) Eg veit nøyaktig kva krice meiner her, då vi har prata masse om akkurat dette, men skal ikkje garantere at eg klarte å få fram kva det eigentleg var ho meinte noko klarare enn ho gjorde sjølv; for å vera ærleg tviler eg på akkurat det. Men det er verdt forsøket. Å vente sju-åtte timer til ho står opp og kan presisere kva det eigentleg var ho meinte på eiga hand, er jo ikkje noko gøy, vel? :-)

• edited November -1

Det var da enda godt at den kommer i et senere blad. :)
    Jeg begynte å lure da jeg ikke fant noe på midtsidene...

• edited November -1

Synes egentlig det er litt dårlig at det bare er abonnenter som automatisk får vedlagt plakaten, og at alle "vanlige butikkjøpere" selv må ta kontakt med Egmont for å få tak i den. Jeg vet iallefall at jeg aldri kommer til å orke å ta kontakt for noe så lite som en plakat.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Synes egentlig det er litt dårlig at det bare er abonnenter som automatisk får vedlagt plakaten, og at alle "vanlige butikkjøpere" selv må ta kontakt med Egmont for å få tak i den. Jeg vet iallefall at jeg aldri kommer til å orke å ta kontakt for noe så lite som en plakat.

Jeg har nettopp ringt det nummeret som Krice oppga. En hyggelig dame fortalte at plakaten kommer i nr. 6 og at det gjelder alle. Jeg stoler på at dette er riktig og vil ta opp bestillinger fra danskene.

• edited November -1

Jeg fikk samme svar i dag. Kommer i nr 6, 5. februar :)

• edited November -1

Fikk tilsendt plakaten idag. I stor konvolutt, med stiv papp. Og det var kanskje ingen ulempe, for her fikk jeg en flott plakat, uten stiftehull og brett :-)

Blir spennende å se den plakaten som følger med bladet. Den jeg fikk er nemlig trykt på papir med veldig god kvalitet, og jeg blir overrasket hvis den som følger med bladet har samme, gode kvalitet.

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Fikk tilsendt plakaten idag. I stor konvolutt, med stiv papp. Og det var kanskje ingen ulempe, for her fikk jeg en flott plakat, uten stiftehull og brett :-)

Abbonerer du eller kjøpte du bladet i butikken???

• edited November -1

Kjetil McDuck skreiv:

Drikaton skreiv:

Abbonerer du eller kjøpte du bladet i butikken???

kjøper bladet i butikken. Mailet Egmont og ba om plakat.

• edited November -1

Ok.
    Det er ganske mye bedre å få den slik du fikk den da... Da slipper de den pretten, og de stifte hullene.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?