Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Rikerud eller Guldbrand Gråstein??

edited January 2007 in Donaldisme

Hei dudes ;)

Vi er vel alle enige om at Skrue er sjefen, men hvem er rikest av disse to?? Og hvem er c00l'est?

mvh
Kongen av Andeby
- The real deal.

Comments

• edited November -1

Tror Gråstein er rikere enn Rikerud :P Å Gråstein er cooolest også, synes jeg da :D

• edited November -1

Voila, schpaaa thread!

Rikerud er litt jappekonge syns jeg ass, mens GG on the other hand er way 2 badass for my taste lixm.

Når det grunker er det vel GG som er da man disse to mellom.

• edited November -1

SYKT, ass.

• edited November -1

Er denne tråden men som humor, eller er språkbruken virkelig blitt så "harry" blant mange unge?

Nuvel, Gulbrand Gråstein regnes som verdens nest rikeste etter Onkel Skrue, Rikerud synes å være en langt mer allminnelig rik riking. Mens Skrue og Gråstein er self-made men, er Rikerud født inn i en rik familie - hans formue er således tuftet på arv.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Er denne tråden men som humor, eller er språkbruken virkelig blitt så "harry" blant mange unge?

Nuvel, Gulbrand Gråstein regnes som verdens nest rikeste etter Onkel Skrue, Rikerud synes å være en langt mer allminnelig rik riking. Mens Skrue og Gråstein er self-made men, er Rikerud født inn i en rik familie - hans formue er således tuftet på arv.

Hm, jeg har også den oppgfatningen om at Rikerud er født rik, men det er sikkert en del som velger å se en annen vei også. I et par italienske historier, var nemlig Rikerud en fattig gullgraver sammen med Skrue, der han fikk opp gamle sko etc. mens Skrue fikk gullet.

Men som sagt er jeg fan av teorien om at Rikerud er født rik. Han virker ikke som typen til å jobbe hard et halvt liv. Min favoritt av de to er Gulbrand. Men Skrue er faktisk min absolutte favorittfigur i Disney-universet.

Og når det gjelder språket: jeg snakker i allefall ikke sånn :-)

• edited November -1

Rikerud er en dyktig forretningsmann og mer moderne riking enn Gråstein og Skrue. Jeg har ingen problemer med at han er født inn i en rik familie, men jeg tror ikke at han har arvet hele stasen, snarere bygd seg grundig opp på et grunnlag. Gråstein regnes som verdens nest rikeste når han er med, men det gjør også ofte Rikerud, og de har bare vært med i to historier sammen ("Onkel Skrue og tvimilliarden" i Donald Pocket 300 og "Hvor ble det av McDuck" i Donald Duck & co nr 29 fra i år, som jeg diverre ikke har lest). Derfor blir det vanskelig å sette dem opp mot hverandre. Logisk sett er kanskje Gråstein rikest, siden han slipper å konkurrere med Skrue i sine hjemtrakter.

Altså, Kongen av Andeby: Det er ikke så lett å si hvem som er rikest, men det er kanskje Gråstein. Spør du meg, er det han som er c00lest og 1337 også.

• edited November -1

Nr. 29 fra i år.....:)

Gulbrand er nok regnet som nest rikest, ja. Rikerud er mer en oppkomling med arvede penger. Dog har han også forretningstalent, hvertfall i pocket-utgivelsene..

• edited November -1

Æh ja i fjor ja. kremt

• edited November -1

Mener å ha lest en historie der det viser seg at Skrue veddet penger mot Rikerud om en golfturnering, den tapte han om bygde dermed grunnlag for Rikeruds formue.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Altså, Kongen av Andeby: Det er ikke så lett å si hvem som er rikest, men det er kanskje Gråstein. Spør du meg, er det han som er c00lest og 1337 også.

Hva har tallet 1337 med dette å gjøre???

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Vegar skreiv:

Spør du meg, er det han som er c00lest og 1337 også.

Tall? Det er et ord, din n00b.

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

Vegar skreiv:

Spør du meg, er det han som er c00lest og 1337 også.

Tall? Det er et ord, din n00b.

Hvilket ord???

• edited November -1

Søk, kjære venner, og dere vil, som jeg, kanskje lære noe nytt i dag. :)

• edited November -1

Fra wikipedia, fant jeg følgende: Leet?

• edited November -1

Yo! Takk for alle svarene... Det var cOOlt ass!!! ;) Mye bra folkens, good shit. Enig i at GG ruler. Men Skrue eier både Rikerud og GG ;)

klemZzz,
    Kongen av Andeby
    - Still got it

• UnnUnn
    edited November -1

Gulbrand Gråstein er rikere enn Rikerud.

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Søk, kjære venner, og dere vil, som jeg, kanskje lære noe nytt i dag. :)

Men forumregel nr. 6 er vel der for at vi skal slippe å søke på nettet for å forstå hva andre skriver, ikke?

• edited November -1

1337 = leet (1337 er «leet» på leet) = ei skriftleg sosiolekt som gjerne brukast på nettet og som baserer seg på modifikasjon av skriftleg tekst. http://en.wikipedia.org/wiki/Leet

• edited November -1

Trur ei grei løysing på den "nest-rikest"-greia for kontinuitetsfrikar som meg er å sei det så enkelt som at Rikerud er den nest-rikeste *i Andeby* (eller USA, for den del), medan Gråstein er den nest-rikeste i verda. :P

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?