Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

TV-guide i julen

edited December 2006 in Donaldisme

Også i år er det flere Disney-tegneserier som går på TV i jula, så det er bare å glede seg. :-)
TV2 slår på stortromma også i år. De sender hele 3 timer (180 min) med Disney-tegneserier på julaften!

JULAFTEN

TV2 - 13.45 (slutt 14.50)
Mikkes Magiske Jul - Innesnødd i Musehuset
(Mickey's Magical Christmas - Snowed in at the House of Mouse) Amerikansk tegnefilm fra 2001. Etter at alle har blitt innesnødd i Musehuset, foreslår Mikke Mus at de skal holde sitt eget juleselskap. Alle er glade og fornøyde unntatt Donald Duck, som ikke har noe særlig til overs for julefeiringen. Mikke bestemmer seg for å vise tegnefilmer for å minne dem på hva julen egentlig handler om. Regi:Tony Craig og Robert Gannaway. (7. år)

DISNEY CHANNEL - 14.00 (slutt 15.30)
Mickey's Twice Upon A Christmas
Amerikansk animasjonsfilm 2004. Regi:Matthew O'Callaghan, Theresa Pettengill.
(reprise kl. 9.00 1. juledag)

TV 2 - 14.50 (slutt 15.55)
Mikke Mus og vennene hans feirer jul
(Mickey's Once Upon a Christmas) Amerikansk tegnefilm fra 1999. Tre magiske julehistorier. I den første historien ønsker Donald Ducks nevøer Ole, Dole og Doffen at det skal bli jul hver dag. Da de plutselig får ønsket sitt oppfylt, opplever de den samme dagen om og om igjen. I den andre historien blir Langbeins sønn lurt til å tro at julenissen ikke finnes, og det er opp til Langbein å bevise at nissen er virkelig. Den siste historien er om Mikke og Minni Mus sin jul. De to har ikke mye å rutte med, men de har hverandre. Regi:Alex Mann. (7. år)

NRK1 - 14.00 (slutt 15.00)
Donald Duck og vennene hans
(From all of Us to all of You) Amerikansk tegnefilmkavalkade. Donald Duck og vennene er godt i gang med juleforberedelsene. Timmy Gresshoppe inviterer oss til å slå følge og har en liten overraskelse på lur!

SVT1 - 15.00 (slutt 16.05)
Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul
Amerikansk animasjon. Det er igjen tid for Donald og vennene hans å ønske seerne en riktig god jul. Som vanlig blir det innslag fra julenissens verksted, en tur med Donald til jungelen, gjensyn med Snøhvit og de syv dvergene og oksen Ferdinand, og til slutt noen nyheter fra Disney.

TV2 - 20.00 (slutt 20.50)
Timmi Gresshoppes julefest
(Jiminy Cricket's ChristmasTimmi) Timmi Gresshoppe er vert i sitt eget juleshow, og har invitert alle sine Disney-venner! Snipp og Snapp stjeler julenøtter hos Donald Duck, Langbein skal gi oss enn skileksjon. Blant de musikalske julekortene lærer Peter Pan oss å fly, Askepotts venner lager den nydeligste kjole, og Mikke Mus og Pluto opptrer som gatemusikanter. Timmy avslutter selv med «When I Wish upon a Star".

1. JULEDAG

NRK1 - 8.30 (slutt 9.25)
Disneytimen

2. juledag har jeg ikke sett TV-guide for, så dagene etter 25. desember har jeg ikke skrevet opp her. (blir kanskje oppdatert senere.)

Hvis noen har noe å tilføye så er de hjertelig velkommen. :-)

Comments

• edited November -1

Har du lite å gjøre nå, like før jul? ;) Det blir litt vanskelig å få med seg alle programmene (har annet å gjøre enn å se på tv på julaften!), men jeg må ihvertfall få med meg "Mikke Mus og vennene hans feirer jul". Den hadde jeg på VHS før, men nå som VHS-spillern er ødelagt blir det litt vanskelig å se den!
    Men vises ikke Donald og guttene's snøballkrig??!! Det er jo selve julen i seg selv!!

• edited November -1

Håvard skreiv:

NRK1 - 15.00 (slutt 16.00)
    Donald Duck og vennene hans
    (From all of Us to all of You) Amerikansk tegnefilmkavalkade. Donald Duck og vennene er godt i gang med juleforberedelsene. Timmy Gresshoppe inviterer oss til å slå følge og har en liten overraskelse på lur!

Snøballkrigen går vel under denne?

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Har du lite å gjøre nå, like før jul? ;)

Hæ? Det er veldig raskt å lage en slik guide hvis det var det du lurte på. Bare å kopiere fra forskjellige TV-guider på nettet og snøre det sammen til en Disney-relatert TV-guide. :-) (Regner med at Olaf godtar det. :-) ) Lenge siden jeg har vært skikkelig aktiv her inne på dette forumet, så jeg tenkte det var på tide å bidra med litt. :-)

Det blir litt vanskelig å få med seg alle programmene (har annet å gjøre enn å se på tv på julaften!), men jeg må ihvertfall få med meg "Mikke Mus og vennene hans feirer jul". Den hadde jeg på VHS før, men nå som VHS-spillern er ødelagt blir det litt vanskelig å se den!
    Men vises ikke Donald og guttene's snøballkrig??!! Det er jo selve julen i seg selv!!

Jeg ser nok kun på litt av Donalds julekavalkade på NRK1 kl. 15.00 på julaften. Det er tradisjon.
    Når det gjelder Donald og guttenes snøballkrig, har den av og til blitt vist i selve julekavalkaden. Om den vises i år har jeg ikke peiling på.

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Nei, det er det Julenissens verksted som er :)

Ingen jul uten sjakkmaling! :D

• edited November -1

Greit med en slik oversikt. Nå vet jeg hvordan julen blir hjemme hos oss.

13.00 Mandel i grøten

13.45 TV2 Mikkes Magiske Jul - Innesnødd i Musehuset

15.00 NRK1 Donald Duck og vennene hans (From all of Us to all of You)

16.00 Julemiddag

18.00 Åpning av pakker

20.00 TV2 Timmi Gresshoppes julefest

• edited November -1

Nå bør jeg rette på noe her. Dersom dere skrur på NRK1 klokken 15 for å se på Disnery-kavalkaden er dere for sent ute. Den begynner nemlig klokken 14, slik den har gjort i alle år. Bortsett fra dene ene feilen(som fort kan bli katastrofal)er det en flott oversikt, forresten.

• edited November -1

Et lite utvalg ifra Disney Channel:
    23. desember :
    kl.19:00 Fox And The Hound
    Amerikansk animasjonsfilm fra 1981. Et uskyldig barndomsvennskap mellom to naturlige fiender fører til komiske komplikasjoner. Regi:Ted Berman, Richard Rich.
    20:40 That's So Raven

24. desember:
    kl. 09:00 Askepott 2
    (Cinderella II: Dreams Come True) Amerikansk tegnefilm fra 2002. Klassisk fattigpike får drømmeprins-fortelling. Alle gifteklare piker i landet blir invitert til slottsball for prinsen. Den gode feen hjelper Askepott av gårde som den vakreste prinsesse, men trolldommen brytes ved midnatt. Askepott mister den ene glasskoen på vei ut, men vil prinsen finne henne? Regi:John Kafka.
    kl. 11:30 Kronk's New Groove
    (Kronk's New Groove) Kronk prøver å imponere pappa på besøk - med katastrofalt resultat. Kronk var den ikke alltid like heldige håndlangeren til Yzma i filmsuksessen «Et kongerike for en lama". Han er en likandes kjeltring som elsker å lage mat, og i denne filmen prøver han å imponere faren som er på besøk - med katastrofalt resultat.
    kl. 16:00 Jungelboken 2
    (The Jungle Book 2) Amerikansk-australsk tegnefilm fra 2003. Mowgli har glidd inn i landsbylivet hos den nye familien sin, men oppdager etter hvert at han savner jungelen og vennene sine. Han forlater menneskelandsbyen igjen, uten å ane hvilken fare han svever i ved å dra til skogs på ny. Regi:Steve Trenbirth.

kl. 19:00 Atlantis 2: Milo's Return
    Amerkansk tegnefilm fra 2003. Milo og Kida forlater Atlantis sammen med vennene sine for å undersøke underlige ting som skjer rundt om i verden.

25. desember: Heffalompen, Pocahontas 2, Narnia

• edited November -1

Sleipe-Simon:

Nå bør jeg rette på noe her. Dersom dere skrur på NRK1 klokken 15 for å se på Disnery-kavalkaden er dere for sent ute. Den begynner nemlig klokken 14, slik den har gjort i alle år. Bortsett fra dene ene feilen(som fort kan bli katastrofal)er det en flott oversikt, forresten.

Du store alpakka! For en feil! Beklager! Mange takk, Sleipe-Simon! :-) (har rettet det opp nå!)

• edited November -1

Wow, takk for den oversikten, Håvard. Slikt er kjekt å ha når man helst skal få meg seg alt av Disney på en gang:) Husker jeg måtte jobbe i fjor og ikke fikk med meg alt, men i år skal jeg ikke la det skje.

• edited November -1

''Mikke Mus og vennene hans feirer jul'' på TV2 ser jeg på hvert år! Tradisjon. Noen som vet hva den første historien heter? Den er etter min mening den beste av de tre.

• edited November -1

Husker ikke rekkefølgen på historiene men;

Originaltittelen på Mikke-historien er "The Gift of the Magi".

Donald-historien heter "Stuck On Christmas"

Langbein-historien heter "Have Yourself a Goofy Christmas"

• edited November -1

OK
    Takk!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?