Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

God adventstid

edited December 2006 in Donaldisme

Jeg vil med dette ønske alle her en god adventstid.

For å bidra med litt god julestemning har jeg nå indeksert de bøkene i serien "Donald Ducks julehistorier" som så langt ikke har vært indeksert. Nå er resten opp til Einar.

Ellers lurer jeg på om noen her vet om noen historie(r) der Donald eller andre Andebyboere bruker adventstake og tenner et, to, tre eller fire lys i denne?

«13

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

For å bidra med litt god julestemning har jeg nå indeksert de bøkene i serien "Donald Ducks julehistorier" som så langt ikke har vært indeksert.

Flott. Jeg har lagt merke til at en hel haug med folk i det siste har indeksert norske utgivelser (inkludert meg selv), så nå har jeg faktisk begynt å tro på at vi kan få et Inducks som er komplett også på norske utgivelser. Det er vel fremdeles Donald Duck & Co på 60- og 70-tallet som er det store problemet.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Det er vel fremdeles Donald Duck & Co på 60- og 70-tallet som er det store problemet.

De har jeg indekset et par stykker av. Det er en veldig enkel jobb! Du går bare inn på samme nummer fra Danmark eller Sverige, og der står historiekodene! Så bare fyller man dem inn, (og sjekker at det er riktig) og voila! Indeksert! :-)

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

De har jeg indekset et par stykker av. Det er en veldig enkel jobb! Du går bare inn på samme nummer fra Danmark eller Sverige, og der står historiekodene! Så bare fyller man dem inn, (og sjekker at det er riktig) og voila! Indeksert! :-)

Det med sjekker at det er riktig er jo ganske så viktig, siden det er de norske bladene vi er interessert i. Det er ganske mange tilfeller der det er en del forskjeller mellom Norge, Sverige og Danmark. Og du glemte å nevne et annet viktig poeng: Føre inn rette norske titler på historiene. Det som har vært mest arbeid i de bladene på 80-tallet jeg har lagt inn, er å finne rett forside, siden historiekoden for dem ikke oppgis i bladet og Norge ikke har fulgt samme rekkefølge som Danmark på dem.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Det med sjekker at det er riktig er jo ganske så viktig, siden det er de norske bladene vi er interessert i. Det er ganske mange tilfeller der det er en del forskjeller mellom Norge, Sverige og Danmark. Og du glemte å nevne et annet viktig poeng: Føre inn rette norske titler på historiene. Det som har vært mest arbeid i de bladene på 80-tallet jeg har lagt inn, er å finne rett forside, siden historiekoden for dem ikke oppgis i bladet og Norge ikke har fulgt samme rekkefølge som Danmark på dem.

For å finne ei framside pleier eg å skrive inn alle som er med og eit nøkkelord på engelsk. Då finn ein som regel sida fort. Elles er Inducks snart komplett på heile 80- og 90- talet når det gjeld DD&Co! Dette er takka vere alle som har hjelpt oss med dei siste indekseringane.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Elles er Inducks snart komplett på heile 80- og 90- talet når det gjeld DD&Co! Dette er takka vere alle som har hjelpt oss med dei siste indekseringane.

Inducks **er** faktisk komplett på 80- og 90-tallet med DD&Co, selv om dette ikke vises på COA før i morgen. Arnstein indekserte de siste som manglet i dag.

Jeg vil også gjerne sende en takk til alle som har hjulpet oss med å gjøre Inducks enda bedre. Med det tempoet vi har fått innsendt indekser i det siste, har jeg til og med tro på at vi kan klare å gjøre Donald-bladene fra 70-tallet (322 manglende blader) komplett i løpet av 2007!

• edited November -1

Einar skreiv:

Jeg vil gjerne sende en takk til alle som har hjulpet oss med å gjøre Inducks enda bedre. Med det tempoet vi har fått innsendt indekser i det siste, har jeg til og med tro på at vi kan klare å gjøre Donald-bladene fra 70-tallet (322 manglende blader) komplett i løpet av 2007!

Flott!
    La oss gjøre det til et felles mål! :-)
    Det er kanskje også på tide å satse mer på også å oppdatere Outducks når det gjelder coverscans fra DD&Co.

• edited November -1

Einar skreiv:

Eirikb skreiv:

Elles er Inducks snart komplett på heile 80- og 90- talet når det gjeld DD&Co! Dette er takka vere alle som har hjelpt oss med dei siste indekseringane.

Inducks **er** faktisk komplett på 80- og 90-tallet med DD&Co, selv om dette ikke vises på COA før i morgen. Arnstein indekserte de siste som manglet i dag.

Da mangler kun 60 og 70-tallet!

Med det tempoet vi har fått innsendt indekser i det siste, har jeg til og med tro på at vi kan klare å gjøre Donald-bladene fra 70-tallet (322 manglende blader) komplett i løpet av 2007!

Jeg skal hjelpe til! :-)

• edited November -1

Har nesten ikke noe Donald fra 70-tallet (bortsett fra halve 1975-årgangen), så må nok melde pass der. Men skal ta og legge inn alt det jeg har av Disney-utgivelser som mangler. Av en aller annen grunn har jo for eksempel nesten ingen B-gjengen blitt lagt inn, for eksempel.

• SvKSvK
    edited November -1

Tommy skreiv:

Men skal ta og legge inn alt det jeg har av Disney-utgivelser som mangler.

Også jeg har fått den tanken. Jeg har fokusert på litt mer perifere utgivelser, men nå er i hvert fall Mikke Krim, Eventyrserier, Fantonald og DuckTales (minus ett blad som jeg ikke har) kommet på plass.
    Jeg holder også på med Skrue Pocketer, det er et relativt stort prosjekt som vil ta tid. Jeg har heller ikke absolutt alle.

• edited November -1

SvK skreiv:

Jeg holder også på med Skrue Pocketer, det er et relativt stort prosjekt som vil ta tid. Jeg har heller ikke absolutt alle.

Hvilke mangler du? Jeg har alle og kan godt indeksere dem du mangler :-)

• SvKSvK
    edited November -1

Sigvald skreiv:

Hvilke mangler du? Jeg har alle og kan godt indeksere dem du mangler :-)

Flotte greier, Sigvald. :-)
    Jeg mangler nr.15, 33, 38, 40, 58 og 67.

Det ser for øvrig ut til at nr.67 allerede er indeksert.

• edited November -1

SvK skreiv:

Også jeg har fått den tanken. Jeg har fokusert på litt mer perifere utgivelser, men nå er i hvert fall Mikke Krim, Eventyrserier, Fantonald og DuckTales (minus ett blad som jeg ikke har) kommet på plass.

Er det nokon som har mange Mikke Mus-blad? Dei manglar vi ein del av på Inducks.
    ( http://coa.inducks.org/publication.php/x/no/MM ) Sjå elles http://coa.inducks.org/not-inx.php/x/no for å sjå kva som er indeksert og ikkje.

• edited November -1

Indekserte det ene Mikke Mus-bladet jeg klarte å finne, nr. 12/1994.

• edited November -1

SvK skreiv:

Jeg mangler nr.15, 33, 38, 40, 58 og 67. Det ser for øvrig ut til at nr.67 allerede er indeksert.

Skrue Pocket 15, 33, 38, 40 og 58 er nå indeksert. Dataene er oversendt Einar.

• edited November -1

Jeg har indeksert to julehefter og tre-fire DD&Co.
    Men hva??!! INDUCKS (eller ihvertfall COA) er nede!

**EDIT:** COA fungerer igjen... Men det var ikke falsk alarm!

• edited November -1

Jeg skrev:

Med det tempoet vi har fått innsendt indekser i det siste, har jeg til og med tro på at vi kan klare å gjøre Donald-bladene fra 70-tallet (322 manglende blader) komplett i løpet av 2007!

Det er kanskje på tide å komme med en rask oppdatering på statusen for dette: I dag, bare tre uker senere, er dette tallet halvert, i tillegg til at vi fortsatt får god hjelp også på andre utgivelser.

Så nok en gang, takk for hjelpen til alle som bidrar!

• SvKSvK
    edited November -1

Som før nevnt, holder jeg på å indeksere alle Skrue Pocketene for å få disse komplett i inducks. Det er nå komplett til litt forbi nr.60. Nå viser det seg at jeg også mangler nr.66, så hvis noen som har den kunne ha indeksert den hadde det vært kjempehyggelig.

• edited November -1

SvK skreiv:

Som før nevnt, holder jeg på å indeksere alle Skrue Pocketene for å få disse komplett i inducks. Det er nå komplett til litt forbi nr.60. Nå viser det seg at jeg også mangler nr.66, så hvis noen som har den kunne ha indeksert den hadde det vært kjempehyggelig.

Dersom den fremdeles er uindeksert over nyttår kan jeg fikse det.

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

..De har jeg indekset et par stykker av. Det er en veldig enkel jobb! Du går bare inn på samme nummer fra Danmark eller Sverige, og der står historiekodene! Så bare fyller man dem inn, (og sjekker at det er riktig) og voila! Indeksert! :-)

Man må ha i bakhodet at det kan være feil i de danske indexene. Dersom den danske koden ikke linker videre, bildet som er scannet ikke stemmer, eller det er annet som indekerer at det muligens ikke er riktig historie, så bør man ta en sjekk. Har funnet flere feil i de danske index.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Man må ha i bakhodet at det kan være feil i de danske indexene. Dersom den danske koden ikke linker videre, bildet som er scannet ikke stemmer, eller det er annet som indekerer at det muligens ikke er riktig historie, så bør man ta en sjekk.

Man bør uanset ikke lave norske indeks udfra danske indeks. Selv om de fleste blade er ens, er der alligevel forskelligheder, og disse findes ikke udfra ovennævnte metode. Man bør altid, altid lave indeks udfra det faktiske norske blad, og så kan man eventuelt dobbelttjekke med det danske indeks bagefter. Men det er jo nok også sådan, I alle gør det :)

Har funnet flere feil i de danske index.

Og disse hører undertegnede naturligvis meget gerne om, fx gennem COAzilla.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?