Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Adventsserien

24

Comments

• edited November -1

Adventserien er et flott tiltak! Bra at den samles og kan leses under ett i boksen Advent 2006. Men her stopper også velvilligheten. Vel har vi foreløpig bare sett to striper her på AOL. Og tegner/forfatter gjør for så vidt jobben sin (små "cliffhangers" etter hver stripe osv.). Men personlig er ikke dette spesielt i min smak. Syns det virker litt for oppkonstruert og "stumfilmaktig". Guttene som "går til aksjon", bokstavelig talt bak Donalds rygg, virker i mine øyne lite troverdig og sant å si ganske tåpelig. But who am I...? Vi har tross alt mer enn 20 striper igjen og mye kan skje.

• edited November -1

Hm...sto den Advent 2006 der da jeg skrev innlegget mitt, tror jeg at jeg må en tur på sykehus. Øynene mine er i så fall av dårlig kvalitet :p

• edited November -1

Lampeladden skreiv:

Adventserien er et flott tiltak! Bra at den samles og kan leses under ett i boksen Advent 2006.

Ah - FLOTT!
    Det eneste som ødelegger noe av stemningen er reklamen som Olaf har puttet inn mellom stripene. Denne vil etter mitt skjønn passe mye bedre nede under stripene - slik at flyten i serien ikke forstyrres :-)

• edited November -1

Snodige filnavn på adventstripene forresten.

• edited November -1

Syns det er velig bra at Andebyonline.com har klart å få til stripene så de er her hver dag !

• edited November -1

Diff skreiv:

Snodige filnavn på adventstripene forresten.

Akkurat som på bildene i NM. Laffen er god på slikt :)

Men kjære webmaster: Kan du legge til en link øverst på Adventssiden som heter noe som "Gå til nyeste stripe" og gjør at man hopper ned til den siste stripa? Det er så slitsomt å scrolle :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Men kjære webmaster: Kan du legge til en link øverst på Adventssiden som heter noe som "Gå til nyeste stripe" og gjør at man hopper ned til den siste stripa? Det er så slitsomt å scrolle :)

I de vanligste webleserne vil et trykk på tasten **End** gjøre samme nytten.

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

I de vanligste webleserne vil et trykk på tasten **End** gjøre samme nytten.

Hmm. Funker ikke i min Firefox, men det kan like godt være pga av dette tastaturet har sjel og gjr som det vil. Dog **kunne** jeg ha brukt Page Down, men flytte hånda fra musa over til tastaturet? Tror du jeg er sportsmann? :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Dog **kunne** jeg ha brukt Page Down, men flytte hånda fra musa over til tastaturet? Tror du jeg er sportsmann? :)

Det er mye enklere å kutte ut musa og bare bruke tastaturet. Godt for hendene er det også.

• edited November -1

Musa har jo en tendens til å være "kjempelangt" borte, sånn utfra hvor det er naturlig å ha hendene ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf har i hvert fall tidligere snakket om et slikt arkiv. Det håper jeg han står fast ved.

Olaf: Blir arkivet slik som det er nå med alle stripene på samme side, eller vil det etter hvert komme et system som du har på nettserier.no? Frykter det kan bli myyye å ha på en side når vi kommer et stykke ut i desember.

• edited November -1

Flotte greier at AOL har fått mulighet til å publisere årets DD-adventsserie! Med norsk forfatter og norsk tegner og greier. Men er det dermed fullstendig uakseptabelt for en ihuga donaldist siden 1973 å fremme det synspunkt at serien... (hm, hvordan er det nå ungdommen uttrykker det igjen...) eh, suger big time?

• edited November -1

Synest ikkje det er fullt så gale. Absolutt ikkje nokon kjempeserie, men til å vera Donald i stripeformat synes eg at seriern er OK. Betre enn det meste av Taliaferro & Co (då snakker eg om stripene, sundagssidene held eit høgare nivå).

• edited November -1

"Hold opp, din løkrull, du kommer til å **smelte** !

Hihi, språket er iallefall saftig :)

• edited November -1

For å være helt ærlig synes jeg at den er gørr kjedelig! :)

• edited November -1

Solveig skreiv:

For å være helt ærlig synes jeg at den er gørr kjedelig! :)

Samme her! :) Kanskje serien kan bli bra/ spennende, jeg vet ikke jeg, men hittil eier ikke serien humor.... Hadde trodd stripene skulle være morsomme....

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Samme her! :) Kanskje serien kan bli bra/ spennende, jeg vet ikke jeg, men hittil eier ikke serien humor.... Hadde trodd stripene skulle være morsomme....

Humor er ikke alt - så eventuelt manglende humor har lite å si. Det jeg har å utsette på serien er manglende flyt i handlingen. Det blir for store sprang mellom hver stripe synes jeg. Det virker som at forfatteren vil fortelle for mye på for liten plass. De burde kanskje laget to striper for hver dag?

• edited November -1

Så lenge stripene ganske åpenlyst forsøker å være morsomme, bør det vel ikke være noen tvil om at humor spiller en viktig rolle? (Sier dette uten å gjøre meg opp noen mening om stripene faktisk er morsomme eller ikke.)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Stormogulen skreiv:

Humor er ikke alt - så eventuelt manglende humor har lite å si. Det jeg har å utsette på serien er manglende flyt i handlingen. Det blir for store sprang mellom hver stripe synes jeg. Det virker som at forfatteren vil fortelle for mye på for liten plass. De burde kanskje laget to striper for hver dag?

Eller en halvsider ... det sier seg jo selv at det blir litt "hoppete" når masse handling skal inn på 24 små striper, så vi får bare leve med det :) (men et større format _hadde_ vært kjekt, det må innrømmes).

Jeg liker adventsserien, jeg. Synes ikke den er kjedelig og språket er kult. Smiler litt av alle stripene så langt (særlig når en nevø rekker snømannen hårføneren!).

• edited November -1

Jeg kom plutselig på den eldgamle DD&Co-kalenderen som hadde en tegneserierute skjult under hver luke - det fungerte i grunn veldig bra.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?