Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

DD 43/06

edited October 2006 in Donaldisme

Har fått lest DD 43/06 no, og ville berre opplyse om at det inneheld eit par godbitar. Eller, alle historiene er eigentleg ganske festlige, men eg vil spesielt trekke fram a) at det inneheld ei ny Marco Rota-historie, og b) at det inneheld eit nytt kapittel i legenden om Shambor av Pat & Carol McGreal! Så fans av Marco eller Shambor bør definitivt skaffe seg dette bladet!

(Og nei, Sigvald, dette var ikkje meint som skryt over at eg har fått DD&Co allereie på fredag.)

Comments

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Har fått lest DD 43/06 no, og ville berre opplyse om at det inneheld eit par godbitar. Eller, alle historiene er eigentleg ganske festlige, men eg vil spesielt trekke fram a) at det inneheld ei ny Marco Rota-historie

Jeg har et spørsmål angående denne historien: Er det andre enn meg som synes denne historien muligens er litt for "skummel" for barn? Jeg synes historien er bra, men da det viser seg at den ene personen i historien

SPOILER:

er et gjenferd

ble jeg litt sjokkert.

(Og nei, Sigvald, dette var ikkje meint som skryt over at eg har fått DD&Co allereie på fredag.)

Jeg fikk bladet igår. :-P

• edited November -1

SPOILER:

Gjenferd

er ikkje nytt i Donald-bladet, Stormogulen. Og eg trur dei fleste barn takler Donald-historier med

SPOILER:

gjenferd

ganske greit.

EDIT: Hehe, moro med Spoiler-boksar.

• edited November -1

Sølve skreiv:

SPOILER:

Gjenferd

er ikkje nytt i Donald-bladet, Stormogulen. Og eg trur dei fleste barn takler Donald-historier med

SPOILER:

gjenferd

ganske greit.

Men at personen blir et

SPOILER:

fælt skjellet

synes jeg er litt i drøieste laget...

EDIT: Hehe, moro med Spoiler-boksar.

Vet det ;-)

• edited November -1

Er jo trossalt Halloween snart:)
    Mener å ha sett verre ting i Donald, selv om jeg nå ikke husker noe konkret.

• edited November -1

Håper ingen misforstår nå. **Jeg** likte den historien, jeg bare tenkte på små lesere.

• edited November -1

Oi! Husker de litt eldra Shambor-historiene! Likte de masse jeg, så jeg skal lese godt gjennom denne og! :D

• edited November -1

Herlig at Shambor er tilbake! :D Men når vi snakker om sterk kost,

SPOILER:

Hva med at Ekkim Sum blir torturert av trollmannen i starten av historien?

Gleder meg i alle fall til del 2. Syntes de tok seg god tid med å fortsette der de slapp sist.

• edited November -1

Har akkurat lest //En// //lite// //super// //supermann// av Kruse og Gulien, og må si at dette var en mye bedre historie enn forrige av de to, som jeg jo ga ganske negativ kritikk her i forumet. Ellers synes jeg også Marco Rotas historie var meget god. Ingen har nevnt dette tidligere, så jeg kan jo si at bladet inneholder to mellomlange Esteban-historier rett etter hverandre, så dette er absolutt et blad alle Esteban-fans bør skaffe seg. (Forsåvidt også to Kruse/Gulien-historier, selv om den ene bare er på én side.)

• edited November -1

Tommy skreiv:

Ingen har nevnt dette tidligere, så jeg kan jo si at bladet inneholder to mellomlange Esteban-historier rett etter hverandre, så dette er absolutt et blad alle Esteban-fans bør skaffe seg.

Etter å ha lest bladet, jeg er av dem som ikke gidder å lese et blad uten at det er kommet en begrunnet anbefaling her, er det Esteban historien om B - Gjengen som ble favoritten min.

Marco Rota historien ble faktisk en liten skuffelse...

• edited November -1

Oppdaget nettopp at dette bladet inneholder en side mindre tegneserier enn vanlig. Hvis vi ikke regner med krimgåta på Hodepine-sidene som de andre skandinaviske landene ikke har, pleier både Donald Duck & Co, Anders And & Co og Kalle Anka & Co å inneholde 49 sider med tegneserier. Men ukas DD&Co inneholder bare 48. I Danmark ser jeg at de har fått med en Langbein-1-sider som vi ikke fikk i Norge.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?