Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Manglende strekkode.

edited October 2006 in Donaldisme

Det var med stor glede jeg mottok Donald nr 43 i posten i dag, og det skal sannelig nytes senere!
Men det som opptok meg mest med akkurat dette bladet var den manglende strekkoden! Er det ren tilfeldighet siden jeg abbonerer og får bladet i posten en uke før?

Comments

• edited November -1

Vil tippe at dei har trykt strekkoden på plastomslaget -- men ettersom vi som abonnerer får eit anna plastomslag enn dei som kjøper bladet i butikken, får vi heller ikkje strekkoden eller nokre av dei andre illustrasjonane på plastomslaget.

• edited November -1

Å ja! Så ren tilfeldighet dette da? Ingen trykkfeil som gjør bladet mer verdifult altså...

• edited November -1

Torgeir skreiv:

Å ja! Så ren tilfeldighet dette da? Ingen trykkfeil som gjør bladet mer verdifult altså...

Ettersom dette er tilfelle på **alle** (?) bladene blir nok ikke bladet mer verdifullt...
    Men hvis dette bare er tilfelle hos abonnenter (noe jeg ikke tror) kan bladet kanskje bli *verdifullt*. (?)

• edited November -1

Jeg er også abonnent og har heller ikke strekkode på bladet...

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Jeg er også abonnent og har heller ikke strekkode på bladet...

Ikke her heller.
    Kan se i butikken etterpå..

• SvKSvK
    edited November -1

Selv om det bare skulle være abonnentenes blader som mangler strekkode (noe det sikkert ikke er), ville nok ikke det føre til noen høyere verdi på dette bladet.
    Abonnentene er jo en relativt stor gruppe mennesker, og dermed snakker vi om mange blader.

Det virker heller ikke som om slike produksjontekniske ting som dette som er ulikt på forskjellige blader virker særlig inn på verdien av tegneserier.
    På frimerker vil jo f.eks. et feiltrykk på et begrenset antall merker føre til en veldig høy verdi, men når det gjelder tegneserier har ikke jeg fått med meg at tilsvarende hendelser har ført til det samme.
    Det ser ut til at det er sjeldenheten (og interessen) til utgivelsen i seg selv som driver prisene opp, og ikke eventuelle gale versjoner av utgivelser.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?