Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM 2006

12425262729

Comments

• edited November -1

Kan man tillate seg å spørre hvorfor man i AOLs offisielle kunngjøring om utfallet av NM ikke nevner at Kristin og Vegar (som beggge nevnes med fullt navn) er søsken? Når folk ser at de to har samme etternavn og er fra samme by så er det helt naturlig å undres over akkurat dette.

Til sammenlikning kan jeg nevne at kommentatorene ikke på noen måte la skjul på at John Arne Riise og Bjørn Helge Riise er brødre, da begge splite landskamp sist onsdag :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kan man tillate seg å spørre hvorfor man i AOLs offisielle kunngjøring om utfallet av NM ikke nevner at Kristin og Vegar (som beggge nevnes med fullt navn) er søsken? Når folk ser at de to har samme etternavn og er fra samme by så er det helt naturlig å undres over akkurat dette :-)

Eg nevner det ikkje fordi eg ikkje ser på det som særleg relevant.

• edited November -1

Aoo, dette var gøy! Jeg hadde ærlig talt forventet å bli nummer tre, men å dele andreplassen med Whitesand er jo heller ikke å forakte :-)

Arnstein, du var virkelig imponerende! Gratulerer så mye til deg! Og til de andre som kom på topp fem, og til alle andre som gjorde det bra også forsåvidt. Og ikke vær bitter på meg lillebror ;-) Det var jo en god dose flaks, vet du.

• edited November -1

Gratulerer med flott innsats, Arnstein. Selv om jeg bare har fulgt konkurransen fra sidelinja denne gangen, har det vært spennende å følge utviklingen - og ikke minst morsomt å se alle de finurlige spørsmålene. Bra jobbet, Olaf. Takk for at du drar i gang slike tiltak.

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

For øvrig synes jeg det er virkelig imponerende at folk klarer å gjenkjenne en tjuefire år gammel Langøre-historie ut fra én rute.

Det jeg gjorde hvertfall, som gjorde det mye enklere, var å slå opp på hvilke Langøre-historier som hadde blitt publisert i både Norge og USA. Jeg følte nemlig at bildet så ut som det hadde forholdsvis ny amerikansk fargelegging. (Særlig siden Langøre har rosa skjorte, i Norge har han jo rød). Dermed fikk jeg opp ikke så altfor mange historier. Den første (og eneste) historien jeg valgte å sjekke ut stod i USA i 1990 og i Norge i 1982 og var rett svar.

• edited November -1

Mumle, og eg som fjerna teksten i den ruta nettopp for at ein ikkje skulle gjenkjenne dette ... men fargeleggjing er vel eit viktig moment som folk her inne er observante nok til å leggja merke til, ja.

• edited November -1

Gratulerer Arnstein. og til dere andre som kom høyt opp ! ! Alltid gøy med NM (selv om det var rundt ti dager jeg ikke deltok). Men Arnstein fikk en tidlig julegave, som var vel fortjent.

• edited November -1

Du imponerte meg stort, Arnstein! Gratulerer! Og takk til Olaf, som har gjort en kjempejobb! Det var veldig morsomt å delta :-)

• edited November -1

Gratulerer med seieren Arnstein! Jeg er mektig imponert over kunnskapen!

Det gjelder forøvrig alle dere som plasserte dere "der oppe et sted"!

Og skaperne av NM skal også ha ros, godt, variert og ryddig arrangert!

• edited November -1

Gratulerer så mye :)

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Det var litt interessant å se at ingen klarte alt i går. Var det noen som fikk til oppgave fem?

Tror nok at Severin Sulfat var vanskeligst. Nr. 5 kunne jeg klart med litt mer innsats, sjekket Langøre-historiene i 1983 årgangen og hadde tatt 1982 også dersom jeg villet.
    Gratulerer til Arnstein, vel fortjent etter to års innsats.

• edited November -1

Takker for alle de nye gratulasjonene.

Når det gjelder sp 5 i siste runde, så tenkte jeg først at jeg ikke hadde mulighet til å klare dette da vi ikke så noen andre kjente enn Bamse Brakar - og med ansiktet vendt vekk. Det gjorde at jeg verken kunne kjenne igjen stilen umiddelbart eller søke etter historier med bestemte personer. Men så oppdaget jeg etter hvert at det var Langøre som satt bundet fast der, og det ga meg mye å gå etter. De første tegnerne som falt meg inn var Antonio Gil-Bao og Julio Ramos Poquí, og da var det ingen sak å innskrenke søket og lete gjennom blader.

Sigvald skreiv:

Sånn, nå har jeg drukket et lite glass med Baileys til ære for Arnstein :-)

Hehe, men Sigvald, da... Det var da ikke nødvendig. Men takk for den gesten uansett... :-)

• edited November -1

Gratulerer så mye Arnstein! Imponerende! :-)

• edited November -1

Nå har jeg ligget med omgangssjuke i tre dager, men det er bedre sent enn aldri: Gratulerer så mye med seieren Arnstein! Du burde tenke over at du er den i **hele** Norge som vet mest om Donald!
    (Kanskje med unntak av Olaf og Tommy som ikke kunne delta ;-))

Hvor kan jeg se resultatlisten?
    **EDIT:** Jeg fant den.

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Nå har jeg ligget med omgangssjuke i tre dager, men det er bedre sent enn aldri: Gratulerer så mye med seieren Arnstein! Du burde tenke over at du er den i **hele** Norge som vet mest om Donald!

Og la oss ikkje gløyma med unntak av alle dei som ikkje deltok. Må vel vera godt over fire millioner av dei, vel? :-)

• edited November -1

Hvem vant forresten t-skjorten?

• edited November -1

Det er ikkje trekt enno, så det kan bli kven som helst.

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Takk for det. Å skrive at jeg er den i Norge som vet mest om Donald, er å ta litt sterkt i, synes jeg. Jeg vet at det finnes folk der ute som har større kunnskaper om Donald enn meg... De har bare ikke kjent til, giddet eller fått mulighet til å delta i dette mesterskapet. :-)

• edited November -1

Hadde vi hatt eit fnugg av seriøsitet blant oss hadde vi sjølvsagt dekka tre vekers tapt arbeidsfortjeneste til alle som var interesserte i å delta slik at absolutt alle som ønskja det kunne bruke 24 timer i døgnet på å bla i gamle donaldpermar i NM-perioden.

Heldigvis er vi useriøse.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

......Heldigvis er vi useriøse.

Tar dette som litt fleipete. Alle som deltar i AOL eller NM har dette som hobby, og hobbyen vår tar vi seriøst.
    Selvsagt kan vi fleipe litt, men vi kan ikke forvente at andre tar dette emnet seriøst dersom vi ikke gjør det selv.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?