Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM 2006

12426282930

Comments

• edited November -1

Det rare med Odin Eidolon, var at jeg hadde et bestemt inntrykk av at dette hadde jeg sett i en pocket engang, men etter å ha bladd gjennom 315 pocketer, og 12 mammutbøker, fant jeg jo ut at der var han ikke....
    Men etter intens hodevridning, og nettsurfing så løsnet det til slutt.

Regner med at Arnstein er umulig å få has på videre, så NM-tittelen er nok ute av rekkevidde for meg nå. Det gjenstår å kjempe om resten av premieplassene med Kristin, Vegar, 176-167, og pierce nå.

Men dette har vært kjempegøy likevel. Litt synd at Olaf ikke syns dette er like gøy som for oss som deltar, men det har vel vært et slit med alle forberedelser og tilretteleggelser i forkant for å få alt til å klaffe.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Øyvind Braaten skreiv:

Det er rett og slett for få deltagere, 46 personer er nesten ingenting i en landsomfattende konkurranse. Tusenvis av mennesker kan mye om Donald. Og med en del markedsføring burde antallet dektagere kunne bli firesifret. (det vil gi litt mer jobb for dommerne, men AOL ville få langt flere brukere, og dere ville få mye mer igjen for strevet)

Greitt. Eg lover at vi aldri igjen skal arrangere NM med mindre vi har eit seriøst marknadsføringsbudsjett.

Oj, jeg burde kanskje holdt munn?
    Håper ingen tok mine ord ille opp, det var godt ment. Forventer ikke så voldsom markedssføring. Markedsføringen ifjor var god. Klarte å få med meg NM i Donald fra flere kanaler da. En god pressemelding og noen mailer kan gjøre underverker.

All ære til de som arrangerer NM i Donald. Kjempeflott tiltak, og bra opplegg.
    **Olaf** **burde** **få** **en** **egen** **premie** (send meg mankoliste!)

• edited November -1

Vegar skreiv:

Kan jeg umulig se for meg, det er jo ikke penger i arrangere ting.

Tja -- ein organisasjon på den storleiken hadde sikkert klart å få litt PR rundt arrangementet, og då hadde det sikkert medført aukt sal ... Eg veit ikkje.

Andeby Online er større, og slik jeg har oppfattet det går det fem-seks år mellom hver gang Donaldistene foretar seg noe som helst.

Andeby Online er kanskje større (om ein teller alle dei som tilfeldigvis har droppa innom her ein eller annan gong -- vi er strengt talt ikkje *så* mange her inne), men eg vil gå ut frå at Donaldistene har større moglegheit til å nå ut til den verkeleg store donaldisteliten. Dei som faktisk kan ting, dei som sit på donaldistisk kunnskap.

Sølve skreiv:

Ein person utan internett [...] kan vanskeleg vita at Mark og Laura Shaw er gift og at Bas er eldre enn Mau og at Wanda Gattino er ei mann. Korleis kan han då kalla seg den personen i Noreg med mest kunnskapar om Donald?

Men det du skriver her er jo nettopp den typen spørsmål vi prøver så godt vi kan å stille veldig få av, ettersom dei strengt talt ikkje har noko som helst å gjera med kunnskap om Donald. Å vite sære bakgrunnsdetaljar om dei som lager Donald gjer ikkje at ein har kunnskap om Donald, det blir på ein måte to ulike områder, og det du belyser her er strengt talt områder det burde vera heilt akseptabelt at ein noregsmeister i Donald veit absolutt ingenting om. Det er ikkje slik at noregsmeisteren i langrenn nødvendigvis er den som er flinkast til å smøre skia sine sjølv heller.

Sigvald skreiv:

I dag er f.eks. oppgave 4 MYYYE lettere enn oppgave 1.

Opp til auget som ser. Det har faktisk kome inn fleire riktige svar på oppgåve 1 enn på oppgåve 4 så langt i dag ...

Øyvind Braaten skreiv:

Oj, jeg burde kanskje holdt munn?
    Håper ingen tok mine ord ille opp, det var godt ment.

Tok det ikkje ille opp, eg er einig med deg i at vi burde hatt ganske mange fleire deltakarar, og at årets meisterskap strengt talt er ein vits (eg veit: mine ord, ikkje dine).

Forventer ikke så voldsom markedssføring. Markedsføringen ifjor var god. Klarte å få med meg NM i Donald fra flere kanaler da. En god pressemelding og noen mailer kan gjøre underverker.

Likevel, når ein samanliknar årets meisterskap med fjorårets, er ikkje deltakartalet så veldig varierande frå i fjor til i år -- vi hadde ikkje eingong i nærheita av eit firesifra antal deltakarar i fjor, så det var jo openbart ikkje bra nok.

Olaf burde få en egen premie

Olaf deltar ikkje. Dei som ikkje gidder å delta fortjener vel ingen premie!

• edited November -1

Olaf deltar ikkje. Dei som ikkje gidder å delta fortjener vel ingen premie!

Olaf har den viktigste oppgaven som dommer, og deltar hele tiden.

• edited November -1

herr_lommelun skreiv:

Ohoi! Snakker om å ha flaks på gårdsdagens spørsmål om antall hatter Donald brukte i en film. Sånn ut av det blå tippet jeg seks, og det var jaggu meg rett!!!

Det var bare å telle hattene. Filmen finnes bl.a. på Walt Disney Treasures Chronological Donald.
    http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&session=1

• edited November -1

Sorry, Sigvald, måtte slette det innlegget der. Du røper alt for mange detaljar.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

herr_lommelun skreiv:

Ohoi! Snakker om å ha flaks på gårdsdagens spørsmål om antall hatter Donald brukte i en film. Sånn ut av det blå tippet jeg seks, og det var jaggu meg rett!!!

Det var bare å telle hattene. Filmen finnes bl.a. på Walt Disney Treasures Chronological Donald.

Selvfølgelig er det bare å telle hattene, men det er ikke så enkelt når man ikke har sett den filmen på ørti år. Ikke hadde de den på biblioteket heller! Til slutte måtte man ty til stygg, ulovlig nedlasting ... *gremmes*. Hva gjør man vel ikke for NM.

I dag syntes jeg spørsmålene var ganske trivelige, faktisk. I alle fall i forhold til i går. Han duden til slutt var jeg helt sjanseløs på.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv som svar til Øyvind Braaten:

Tok det ikkje ille opp, eg er einig med deg i at vi burde hatt ganske mange fleire deltakarar, og at årets meisterskap strengt talt er ein vits (eg veit: mine ord, ikkje dine).

Eg skjønar ikkje kva som får deg til å seia at årets meisterskap er ein vits, når så mange menneske har hatt så mykje glede av det. Kva er målet ditt med NM i Donald? At det skal vera moro, eller at det skal vera superseriøst?

• SvKSvK
    edited November -1

Når det gjelder filmspørsmålet i går hadde jeg i utgangspunktet ikke peiling, selv om jeg visste jeg hadde sett den for ørten år siden.

En kjapp tur inn på IMDB løste hele problemet.
    Brukerkommentaren som tilfeldigvis lå ute på forsiden, var så hyggelig å inneholde fakta om antallet hodeplagg. Dermed tok det sånn cirka ett minutt å klare det spørsmålet, he-he.

• edited November -1

Irriterende sråkformulering på spørsmål 2 i dag! Hva i huleste er en "skodespelar"??!! (Beklager hvis jeg begynner å diskutere for mye om dagens spørsmål,,,)

• edited November -1

Skuespiller.

• edited November -1

Ein skodespelar er rett og slett en skuespiller:)

• edited November -1

Kjetil Golid (ANDonym) (nytt brukernavn? ;-)) skreiv:

Ein skodespelar er rett og slett en skuespiller:)

Skuespiller

Takk til begge to! Det gjorde alt litt lettere! :-)

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Chrisron skreiv:

Odin Eidolon er en ANDroide i det nye Fantonald universet.

Nytt og nytt... det er vel ti år gamalt, då.

Jeg mente nye som i ikke det gamle Fantonald universet.

• edited November -1

Puh, endelig hjemme igjen... Spørsmålene i dag var... kinkige, for å si det sånn...

whitesand skreiv:

Regner med at Arnstein er umulig å få has på videre, så NM-tittelen er nok ute av rekkevidde for meg nå.

Det hørte jeg i fjor også da jeg ledet. Og jeg mistet lederplassen da NM var avsluttet... Så helt umulig er det ikke... ;-)

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

herr_lommelun skreiv:

Selvsagt. Problemet er at denne filmen enkelte ganger ikke befinner seg så nær en person at han kan dra til der den ligger og se den *host kremt*.

• edited November -1

Sorry, Sigvald, måtte slette det innlegget der. Du røper alt for mange detaljar.

Så får vi heller ta den diskusjonen etter midnatt :-)

• edited November -1

Ha! Jeg kan fortsatt teoretisk klare premieplass. (Jadda, veeeldig sansynlig)

• edited November -1

NEI! Ute av topp ti, veeeldig bitter.

Men huhei kor det gikk. Svarte at Igor var antikvar jeg, siden jeg har null peiling på Varbein, og det var et av de få ordene jeg syntes ligna på no norsk på ei italiensk side jeg var inne på=p Jaja:D
    Men er særdeles fornøyd med å klare "Hvem vinner," den var en hard nøtt=p Men hjalp det? Neeeida:p

Edit: er forsåvidt også over den blå linja enda, så satser på og få full score, mens de over meg ikke klarer noen. Ser det skje:)

• edited November -1

Og straffen for ikke å ha kjøpt 1969-årgangen på QXL kom nå......:):)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?