Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM 2006

1171820222330

Comments

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

... meinte å spørja kven piloten av flyet er, men kom til å leggja ut eit standardspørsmål om kva historia heiter.

Aha! Da ga bildenavnet mer mening også. :)

• edited November -1

Mumle! Grynt! Og andre stygge lyder!
    Jeg hadde opprinnelig skrevet Lara Molinari, men fikk kalde føtter rundt kveldsstellet og "safet" med Cavazzano i stedet. Angrer selvfølgelig bittert nå i ettertid. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe: Nå ble jeg iallfall minnet om at Molinari nok er min fremste favoritt blant de nyere italo-tegnerne. Hun bringer Cavazzanos stil videre uten å bringe den ut i ekstremiteten.

• edited November -1

Resultatlista oppdatert. Veldig mange kreative svar som vi måtte vurdere korvidt skulle få poeng eller ikkje (særleg på oppgåve 1), så litt skjønn blei brukt utan at eg skal gå i detalj her. Men som vanlig, føler du deg snytt for eit poeng, send meg ei PM.

Og: Gratulerer, Arnstein -- yeesh, tett i toppen!

• edited November -1

Og der begynner den stillferdige Arnstein å gi lyd fra seg...

Og: Gratulerer, Arnstein -- yeesh, tett i toppen!

Takk, takk... Men tviler på at jeg beholder plassen så lenge - og heller ikke omgås de på toppen. Skal nemlig på et seminar i helga, men skal prøve etter beste evne å svare på spørsmålene de dagene. Olaf, kan ikke vi få enkle spørsmål på lørdag? :-)

• edited November -1

På laurdag blir det spørsmål om kor mange nevøar Donald har, kva den rikaste onkelen til Donald heiter, kva Mikke heiter til etternamn, kva serieskapar som har teikna Skrues liv, og kva serieskapar som har skrive manus til Skrues liv.

... oops, no røpa eg det, jo. Då må eg finne på nye spørsmål, då jo. Kan ikkje ha noko av at folk får to ekstra døgn til å tenkja seg om. :-)

• edited November -1

... oops, no røpa eg det, jo. Då må eg finne på nye spørsmål, då jo. Kan ikkje ha noko av at folk får to ekstra døgn til å tenkja seg om. :-)

Din løsmunnede.....!!!

:-)

• edited November -1

Uff, flere av dagens spørsmål VET jeg hvor jeg finner svarene på, men disse utgivelsene befinner seg alt for langt herfra til at jeg kan sjekke.

• edited November -1

Resultatlista oppdatert. Veldig mange kreative svar som vi måtte vurdere korvidt skulle få poeng eller ikkje (særleg på oppgåve 1), så litt skjønn blei brukt utan at eg skal gå i detalj her. Men som vanlig, føler du deg snytt for eit poeng, send meg ei PM.

Jeg føler meg snytt! (Har sendt en PM)

Dagens spørsmål var ganske vriene! Men jeg gir ikke opp!

• edited November -1

Ooh, dette blir spennende. Jeg gjorde det heldigvis litt bedre i går enn jeg trodde ved første blikk på spørsmålene, håper det er tilfelle i dag også! Den tubaen kan jeg ikke komme på å ha lest en gang. Tror jeg. Hm.

• edited November -1

Stormogulen, beklager, klarte å hoppe over deg på spørsmål 4. Det er retta opp no.

• edited November -1

Stormogulen, beklager, klarte å hoppe over deg på spørsmål 4. Det er retta opp no.

Takk!!

• edited November -1

Takk!!

Følte meg nemlig **veldig** truet av den røde streken... I dag skal jeg gjøre en formidabel innsats!! :-D

• edited November -1

I dag går det nok nedenom og under med meg. Er sikker på to, usikker på 1 og helt blank på to. Uffuffuff.

• edited November -1

Lampeladden skreiv:

Mumle! Grynt! Og andre stygge lyder!
    Jeg hadde opprinnelig skrevet Lara Molinari, men fikk kalde føtter rundt kveldsstellet og "safet" med Cavazzano i stedet. Angrer selvfølgelig bittert nå i ettertid. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe: Nå ble jeg iallfall minnet om at Molinari nok er min fremste favoritt blant de nyere italo-tegnerne. Hun bringer Cavazzanos stil videre uten å bringe den ut i ekstremiteten.

Hehe, gjorde det samme som deg=p Vippet fram og tilbake, men endte på Cavazzano. Burde skjønt at et trepoengsspørsmål ikke ville vært han;p
    Og idag blir det bare verre, for å sitere deg igjen, "Mumle! Grynt! Og andre stygge lyder" :)

• edited November -1

ANDonym skreiv:

I dag går det nok nedenom og under med meg. Er sikker på to, usikker på 1 og helt blank på to. Uffuffuff.

Jeg har det også akkurat sånn. Men jeg er //veldig// usikker på den jeg er usikker på, og egentlig litt usikker på den ene jeg er sikker på også.

• edited November -1

Fikk like mange poeng som selveste Nestor Burma i gårsdagens runde. Ai, ai, ai! Storfornøyd:P

• edited November -1

Ser ut som jeg får full pott i dag, første gang siden noen av de første rundene :-)

• edited November -1

Maggie skreiv:

Fikk like mange poeng som selveste Nestor Burma i gårsdagens runde. Ai, ai, ai! Storfornøyd:P

He, he.

• edited November -1

Sukk, hvorfor påstod jeg at jeg gjorde det dårlig i går? Hallo, jeg manglet bare tubaen ... i dag har jeg klart tre spørsmål, og ingen av dem gir tre poeng. Akk ja. Vi er kanskje flere i samme båt, jammen LÆLL da.*

*et av mine yndlingsuttrykk.

• edited November -1

Det er vi så absolutt! I dag var det sjukt vanskelige spørsmål, Olaf!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?