Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kåring av tidenes DP?

edited August 2006 in Donaldisme

Nå er Donald Pocket 313 i handelen. Kanskje det kanskje være en ide å markere dette ved en uhøytidelig kåring av tidenes beste Donald Pocket. F.eks. kan vi bruke den neste uken til å nominere kandidater til denne tittelen. Etter det kan f.eks. Olaf sette opp en offisiell liste over kandidater til tittelen - som folk deretter kan stemme på.

Dersom jeg skal nominere noen tror jeg at må det være blant de eldste:
DP 28: Stålanden
DP 79: Reisen til Kina

«1345678

Comments

• edited November -1

Veldig god idè! :)
    Jeg mener disse burde nomineres:
    DP 16: I kamp med B-gjengen
    DP 200: I to hundre
    DP 303: Pengekrøll

• edited November -1

Jeg synes det hadde vært på sin plass om man kunne begrunnet hvorfor man nominerer sine bøker.

• TedTed
    edited November -1

DP:
    79: Reisen til Kina
    89: Andebylaget i Olympisk form
    :D

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Jeg synes det hadde vært på sin plass om man kunne begrunnet hvorfor man nominerer sine bøker.

Du er velkommen til å være med å nominere du også... :-)

OK!
    Nr. 28 "Stålanden" fordi det var i den jeg første gang leste om Fantonald.
    Nr. 79 "Reisen til Kina" fordi hovedserien er svært bra - og kanskje fordi jeg nylig har vært i Kina selv.

Olaf, hvordan ser du på dette? Det ser i hvert fall ut til å være en viss interesse utenom meg her

• edited November -1

89: Andebylaget i olympisk form - Her viser Scarpa muskler og lager en særdeles god og lang historie. Er veldig fan av lange historier.

3 andre pocketer jeg har svæææært sans for er nr. 162, 164 og 178. Dette fordi de trolig er de første pocketene jeg las. Dere ser da at jeg fikk inn Flemming Andersen med morsmelka;) Utrolig gode tittelhistorier i disse altså

• edited November -1

Jeg ville nominere Nr. 16 fordi jeg mener gamle historier (nesten) er bedre enn de som kommer nå til dags og fordi historiene i denne boken er veldig bra. (Spesielt B-gjengens kuppel kupp.) Nr. 200 fordi Romano Scarpas(?) Mikke historie
    er veldig bra, men også Mikke historien Dødningeskipet er bra. Nr. 303 enkelt og greit fordi alle historiene er bra. :) (Litt dumt med reklamen i midten av boken).

• edited November -1

Vanskelig å seie kva som er den beste DP sidan eg ikkje på langt nær har lest alle. Men i liket med Sigvald har eg også eit nostalgisk forhold til nr 28: Stålanden.

• edited November -1

Hvorfor liker alle andre her bøker jeg ikke har?... :(

• edited November -1

Stormogulen skreiv:

Hvorfor liker alle andre her bøker jeg ikke har?... :(

DP 16: "I kamp med B-gjengen" har flere ganger blitt nevnt som en av de beste pocketer som har kommet ut.
    Den er blant mine favoritter også, men jeg liker ikke å komme med slike lister. Men det er nå meg det da...

• edited November -1

Har ikke lest alle... men stålanden er uber.

• edited November -1

84- "mikke og langbein på mirakel tur" og 89 "andebylaget i olympisk form"

• edited November -1

Neste DP (nummer 314) kommer i handelen mandag 2. oktober. Det betyr at vi fremdeles har to og en halv uke på oss til å markere nr. 313 gjennom å kåre tidenes Donald Pocket. Jeg tror at en slik kåring bare vil virke positivt for miljøet her inne – mitt håp er derfor at AOL får dette til, gjerne i form av en ny meningsmåling :-)

• edited November -1

Eg slenger på eit par nominasjonar sjølv:

DD4 -- come on, Barks og Scarpa i same bok!
    DD137 -- jubileumsbok som ikkje berre hadde glossy cover, men som òg hadde historier langt over snittet
    DD198 -- rett og slett fordi Olsen-historia er så genial

Kan godt ta meiningsmålingar om dette, ja ... vil isåfall tru det greiaste blir å bruke semifinaler, så ein ikkje får alt for mange kandidatar i same meiningsmåling.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Kan godt ta meiningsmålingar om dette, ja ... vil isåfall tru det greiaste blir å bruke semifinaler, så ein ikkje får alt for mange kandidatar i same meiningsmåling.

God idé!

• edited November -1

En klar ener, bare synd at det kom tre andre før denne eller så kunne jeg sagt at **ALT** har bare gått nedover med Donald Pocket fra **min** første pocket :)

• edited November -1

Ingen slik kåring uten nr. 21 "Den snille onkel Skrue", dette er min absolutte favoritt!
    Men dette er sikkert i samband med at dette var en av mine første pocketer.

• edited November -1

Nå er tre av mine fire favoritter alt nevnt (4,16,89), men jeg vil gjerne nominere pocket nr. 43 - Den store skattejakten.

• edited November -1

Jeg vil nominere en jeg ikke husker hva heter eller hvilket nummer den har, så det er kanskje litt vanskelig. Også har jeg ikke lest den på sikkert fem år så jeg håper den vil være like bra neste gang jeg leser den ...

Det er uansett den med de syv underverker. Noen som husker hvilken? Det er en diger Skrue-formet fyrlykt, tror jeg, også er det en historie med Donald og Langbein som konkurrerer i en olympiade og begynner å fly ... og noe om noen hengende hager, og en enorm sånn der kube man vrir på for å få fargene til å passe, eh, hva det nå heter.

Også er det jo ingen som har nominert nr. 117 og 118, hm. De med lykkesteinene. Jeg synes de er kjempebra.

Hvis det blir opplegg med semifinaler etc. så har jeg en fin anledning til å lese om igjen gamle pocketer, eller kanskje til og med de jeg aldri har lest før ... jeg har knapt lest noen før nr. 100 (med unntak av de med Fantonald-historier, da), selv om vi har ganske mange av dem.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

En klar ener, bare synd at det kom tre andre før denne eller så kunne jeg sagt at **ALT** har bare gått nedover med Donald Pocket fra **min** første pocket :)

Enig. I DP4 er til og med rammehistorien bra.

• edited November -1

Kristin skreiv:

Jeg vil nominere en jeg ikke husker hva heter eller hvilket nummer den har, så det er kanskje litt vanskelig. Også har jeg ikke lest den på sikkert fem år så jeg håper den vil være like bra neste gang jeg leser den ...

Det er uansett den med de syv underverker. Noen som husker hvilken?

DP126, såklart. :-) Dette var jo ikkje ei utfordring eingong jo :-) Fantastisk bok.

og en enorm sånn der kube man vrir på for å få fargene til å passe, eh, hva det nå heter.

Eg synest at det er heilt fantastisk at når Donald bestemte seg for å parodiere dei sju underverker, lot dei Rubriks Kube vera eitt av underverka. HEILT fantastisk. Eller Ruppriks Kube, som dei kalte den, men poenget er det same.

Også er det jo ingen som har nominert nr. 117 og 118, hm. De med lykkesteinene. Jeg synes de er kjempebra.

Noted.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?