Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Fangen i Sølvdalen, andre del

13

Comments

• edited November -1

Korleis i **alle** **dagar** klarer du å tolke det faktum at alle abonnentene ikkje får bladet på same dag dithen at dette er diskriminering av Stavanger-området? Trur du at Egmont eller Posten held igjen blada til Rogaland med vilje fordi dei har? Trur du at det er *berre* folk i ditt nærområde som ikkje får bladet på same dag som resten av landet? Av og til får venene dine bladet ein dag etter ein annan tilfeldig valgt abonnent, ein annan gong får venene dine bladet ein dag før ein annan tilfeldig valgt abonnent. Kvifor i alle dagar er det ein uhaldbar situasjon?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

ANDonym skreiv:

Beklager at jeg ikke venter med dette, men jeg må bare si det: For en slutt!!! beste 3. del siden juratiden!!!

Mine venner som abbonerer har ikke fått bladet enda. Dette viser at Posten/Egmont stadig sliter med å overholde sine moralske forpliktelser overfor abonnentene.

Har du ikke tatt dette i et titalls andre tråder allerede? Vi vet at du ikke er fornøyd med donald-leveringen (og mange andre ting fra Egmont/posten). Og måten du stadig uttrykker din misnøye på, får meg til å tro at det er et tretall for mye i ruten til høyre for alle innleggende dine.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Korleis i **alle** **dagar** klarer du å tolke det faktum at alle abonnentene ikkje får bladet på same dag dithen at dette er diskriminering av Stavanger-området?

Jeg har nettopp vist et eksempel på det samme fra sportens verden.

Trur du at Egmont eller Posten held igjen blada til Rogaland med vilje fordi dei har? Trur du at det er *berre* folk i ditt nærområde som ikkje får bladet på same dag som resten av landet?

Nei, jeg ser derimot for meg at Posten legger større vekt på effektiv distribusjon til f.eks. Bergen og Trondheim enn til Stavanger.

Av og til får venene dine bladet ein dag etter ein annan tilfeldig valgt abonnent

Noen ganger får abonnentene i Stavanger bladet senere enn folk flest her i forumet. Jeg har ALDRI opplevd det motsatte.

Kvifor i alle dagar er det ein uhaldbar situasjon?

Ordet "uholdbart" er kanskje litt for sterkt her, men forskjellsbehandling er aldri bra. Eksempelet fra TV2-sporten er tydeligere i så måte. Det finnes nemlig ingen holdbar grunn til å mene at lag som RBK, Brann og VIF er mer interessante enn Viking. Det er jo som om TV2 skulle rapportert fra VM i fotball og nevnt Brasil, Tyskland og Italia, men oversett England og Argentina :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Noen ganger får abonnentene i Stavanger bladet senere enn folk flest her i forumet. Jeg har ALDRI opplevd det motsatte.

Kan det kanskje være så enkelt at ikke alle klager i tide og utide? Om du ikke kan tenke deg til det selv, må du da ha lest nok forum til å vite at bladet ikke dumper ned i samtlige av landets postkasser på samme dag?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Meiner du at du aldri har opplevd at abonnentane i Stavanger har fått bladet **før** folk flest? Siste veke fekk eg Donald-bladet på laurdag, denne veka fekk eg det i dag. Det varierer når bladet kjem. Slik er det for alle.

Ordet "uholdbart" er kanskje litt for sterkt her, men forskjellsbehandling er aldri bra. Eksempelet fra TV2-sporten er tydeligere i så måte. Det finnes nemlig ingen holdbar grunn til å mene at lag som RBK, Brann og VIF er mer interessante enn Viking.

Det finnst det jo. Viking har ikkje tatt medalje i serien på fem år, og har ikkje vore i gullkampen på 14-15 år. Brann derimot leiar serien, VIF vann gull i fjor og RBK vann gull dei tretten åra før der (og er dessutan den finaste, snillaste og stiligaste klubben i landet, med Noregs klart største tilhengjarskare.)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg har nettopp vist et eksempel på det samme fra sportens verden.

Det eksemplet har absolutt ingenting å gjera med verken Egmont eller Posten, og det veit du. Eg spurte kvifor *dette tilfellet* sannsynlegvis byggjar på Stavanger-diskriminering.

Måndag 22. mai skreiv du at venene dine hadde fått DD&Co 22/06. Onsdag 24. mai fekk eg mitt blad, og nemnte dette i same tråd.

Forrige fredag skreiv du at du hadde lest DD&Co 23/06. Som eg har nemnt i minst to trådar har eg ikkje fått dette bladet enno.

Dersom du ALDRI har opplevd at folk som ikkje bur i Stavanger har fått Donald-blad etter folk som bur i Stavanger, følger du ikkje særleg godt med i forumet.

Men hovudgrunnen til at du aldri har opplevd at folk utanfor Stavanger får bladet etter folk i Stavanger, er at vi **ikkje** klager og syter over slikt, slik du har ein tendens til å gjera. Det er **heilt** **normalt** at vi som bor utanfor Stavanger òg ikkje alltid får bladet på same dag. Men du legger ikkje merke til det fordi vi for det første aldri har fått noko løfte frå Egmont om at vi skal få bladet nøyaktig samtidig som alle andra abonnentar og for det andre fordi vi **veit** at dette er noko det er omtrent umogleg å få gjennomført distribusjonsmessig på ein praktisk måte.

[...] forskjellsbehandling er aldri bra. Eksempelet fra TV2-sporten er tydeligere i så måte. Det finnes nemlig ingen holdbar grunn til å mene at lag som RBK, Brann og VIF er mer interessante enn Viking. Det er jo som om TV2 skulle rapportert fra VM i fotball og nevnt Brasil, Tyskland og Italia, men oversett England og Argentina

... uhm, igjen, det dømet der har absolutt ingenting med distribusjon av Donald Duck & Co. å gjera. Det kan godt hende at TV2-sporten har eit hatforhold til Stavanger av ein eller annan grunn, det veit eg absolutt ingenting om, men det betyr då ikkje automatisk at Egmont og Posten har det?

• edited November -1

Dersom du ALDRI har opplevd at folk som ikkje bur i Stavanger har fått Donald-blad etter folk som bur i Stavanger, følger du ikkje særleg godt med i forumet.

Det er ikke det som er poenget. Det jeg prøver å si at det ALLTID har vært noen som har stått frem i forumet og sagt at de har fått bladet - når mine venner får sitt. Jeg har ALDRI opplevd at mine venner har fått bladet før noen som helst andre i forumet.

• edited November -1

Får jeg legge til at Tinn vel ikke akkurat er verdens navle, og at det i dette tilfellet hverken er sentrale østland, vestland eller trøndelag som har fått bladet levert først?

• edited November -1

Leste del 3 i dag - for en fantastisk historie! Slutten var helt utrolig, og så så rørende da :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er ikke det som er poenget. Det jeg prøver å si at det ALLTID har vært noen som har stått frem i forumet og sagt at de har fått bladet - når mine venner får sitt. Jeg har ALDRI opplevd at mine venner har fått bladet før noen som helst andre i forumet.

Kan det være at du da har rett i dine konklusjoner? Det er skremmende. En ond konspirasjon som gjennomsyrer hele samfunnet, fra tegneserieforlag via Posten, til TV2, der alle gjør hva de kan for å hindre at befolkningen i Stavanger og omegn får det de har krav på av tjenester og service. Går ferskvarer i butikken ut på dato tidligere også?

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Går ferskvarer i butikken ut på dato tidligere også?

Pilsen smaker ihvertfall helt jæ#%&, så det er nok en totalt konspirasjon på gang her :)

Sigvald skreiv:

Dette er ikke direkte kilde opplysninger, dermed velger jeg glatt og se bort fra dette. Hadde dette vært ett abonnement som stod i ditt navn Sigvald så kunne du tatt en Pepe (han fra Asterix) og hylt til du ble blå i fjeset, men her baserer du gjentagende syting og klaging over tre år og i over 10% av alle tråder her på dette eminente forumet på andre håndsopplysninger. Med fare for å gjenta meg selv: Er du nå sikker på at vennene dine ikke kjører en hvit løgn om manglende blad mottatt bare for å holde deg unna en dag det ikke passet så bra med besøk ??

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kva i alle dagar meiner du med dette?

Ved første augekast ser det ut som om du meiner at det aldri har skjedd at nokon i forumet har fått bladet ein dag eller to etter dine venner. Men det **kan** du ikkje meine, ettersom eg akkurat har påpeika at det er feil.

Andre tolkning blir då at du meiner at det aldri har skjedd at dine vener har vore blant dei første som har fått bladet fordi det alltid har vore andre som har fått bladet tidlegare.Det er **og** feil. Dine vener fekk DD&Co 22/06 den 22. mai, og det var ingen andre i forumet som fekk bladet før 22. mai heller.

Så ... prøver du å seie at du synest at det er urettferdig at dine vener aldri har fått bladet minst ein dag før **absolutt** **alle** **andre** i forumet?

Eller misforstod eg totalt, finst det ei fjerde mogleg tolkning av utsagnet ditt?

Beklager forvirringa, men eg skjønner ærleg talt ikkje kva du meiner, og mi umiddelbare tolkning var som sagt at du nekta for å nokon gong ha lest det eg skreiv i eit svar til deg rett ovenfor. Difor håper eg at du kunne tenkja deg å utdype kva det eigentleg var du meinte.

• edited November -1

Kva i alle dagar meiner du med dette?

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"
    (Esaias Tegnér)

• edited November -1

Jippi, i dag fikk jeg andre del. Men har jeg fått første enda? Å neida.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Dette er ikke direkte kilde opplysninger, dermed velger jeg glatt og se bort fra dette. Hadde dette vært ett abonnement som stod i ditt navn Sigvald så kunne du tatt en Pepe (han fra Asterix) og hylt til du ble blå i fjeset, men her baserer du gjentagende syting og klaging over tre år og i over 10% av alle tråder her på dette eminente forumet på andre håndsopplysninger. Med fare for å gjenta meg selv: Er du nå sikker på at vennene dine ikke kjører en hvit løgn om manglende blad mottatt bare for å holde deg unna en dag det ikke passet så bra med besøk ??

Nei, tilsvarende har skjedd før, mens også den abonnerende naboen var hjemme (han er nå i Canada) - da hadde ingen av disse i Stavanger fått bladet, mens AOL-gjengen frydet seg over å ha fått sitt.

• edited November -1

Hvis det er så mye problemer med abbonementet, så kjøp det i butikken ; )

• edited November -1

Sigvald skreiv:

MikroMidas skreiv:

Nei, tilsvarende har skjedd før, mens også den abonnerende naboen var hjemme (han er nå i Canada) - da hadde ingen av disse i Stavanger fått bladet, mens **AOL-gjengen** **frydet** seg over å ha fått sitt.

Gud er mitt vitne på at jeg **forsøker** å la være å reagere på det du skriver. Jeg vurderer faktisk å gå i terapi for å unngå det. Mens det er oppe til vurdering så må jeg bare ha svar på dette, og sigvald; for å gi meg sjelero og et snev av ro i den plagede sjela mi...
    Vær så snill å gi en dypere forklaring på hva du mener med "AOL-gjengen" og at de **fryder** seg.
    Unner du ikke andre noe godt, såfremt de ikke er dine danske venner?
    Jeg leser mellom linjene at du ikke ser ut til å unne andre en stavangerområdet det å ha gleder.
    Si at jeg er på bærtur godt utfor 12-mils grensa.

• edited November -1

Nå har også jeg lest del 3. Beklager så mye dersom mine kommentarer har vært litt anstrengte det siste døgnet. Bare så det er sagt så unner jeg selvsagt abonnenter i alle deler av landet å få sitt DD&Co raskest mulig. :-)

• edited November -1

Som ny bruker vil jeg si at denne tråden ble litt slitsom å lese med alt dette tullet rundt hvem av abonnentene som får bladet før og senere enn hvem. Har liksom ingenting å gjøre med trådens tittel! ;-)

Jeg vil også henstille om at kommentarer til del 3 legges til tråden som handler om del 3 (og som jeg ikke kommer til å lese før jeg har lest siste del). :-)

Når det er sagt vil jeg si at historien er god - ikke blant Rosas beste, men helt klart en god historie. Men jeg er enig med den eller de som sa at gagen med dommeren som hele tiden skal henge folk var morsom de første 2-3 gangene. Etterpå blir den bare slitsom. Men jeg gleder meg til siste del!

• edited November -1

Herregud, hvor lei man blir av at hver eneste tråd etterhvert blir om Sigvald. :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?