Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

DD & Co Stamtre i DD&Co nr. 23

edited May 2006 in Donaldisme

Bakerst i DD&Co nr. 22 fremgår det at Don Rosas klassiske D 11221: "Donald Duck & Co Stamtre" utkommer som plakat i DD&Co nr. 23. Følgende tidligere norske utgivelser finnes:
• Verdens Gang (VG), 3. juli 1993: Uten sidebar.
• DD&Co 27-34/1993: Poster uten bilder + klistremerker til å lime inn.
• DD&Co 44/1995: Vanlig poster
• Skrues McDucks Liv og Levnet (1997): Deler av stamtreet er utelatt.
• Poster i full plakatstørrelse - sendt ut som hurtigsvarpremie til alle som høsten 1998 begynte å abonnere på “Donald Duck & Co, De komplette årgangene”.

«1

Comments

• edited November -1

Foreslår at du Sigvald korrigerer overskriften på dette innlegget til ""D on rosa sitt DD & Co Stamtre i DD&Co nr. 23"" . Ellers vil jo overskriften være ganske villedende da det finnes mange stamtrær for Donald og hans venner. Det er jo ikke det ene sanne rette stamtreet det er snakk om her ??

• edited November -1

(det har Sigvald heller ikkje påstått at det er. Det er snakk om *eitt* DD&Co-stamtre, og å kalle det eitt «DD&Co-stamtre» er ikkje villeiande i det heile tatt).

• edited November -1

det største og beste stamtreet jeg har sett er:
    http://goofy313g.free.fr/calisota_online/trees/ducktrees/myducktree.pdf

• edited November -1

Det synes ikke jeg. Det der blir altfor rotete.¨

• edited November -1

Det er et ganske kontroversielt stamtre der han har gått ut i fra nærmest samtlige duck-historier. Ikke alltid størrelsen som teller vettu. (Jada, jada. Vet at jeg selv en gang også la ut dette treet her på AOL

• edited November -1

Tillegg til lista di, Sigvald:
    I 1998/1999 sendte Egmont serieforlaget ut eit brev med ulike tilbod (fyrst og fremst "Komplette Årganger"-serien), og med som ekstra gåve var ein stamtre-plakat, litt mindre enn det som har kome med pladet ved tre anledningar.

• ACAC
    edited November -1

Gilles sit træ er vel mindre kontroversielt end Rosas idet det netop medtager alle serier - eller forsøker på det. Rosa tager jo kun med Barks og sine egne serier - plus Klodrik fordi han blev tvunget og minus Raptus fordi han blev tvunget.
    Mikro-Midas, du må medgi at det er det eneste træ der er blevet udgivet i Donald - eller ret mig hvis jeg tager fejl? Jeg kender til at der er udgivet flere stamtræer i Tysklands udgivelser.

• edited November -1

Kommer dette stamtreet ut i Anders And & Co og Kalla Anka & C:o også?
    Eller blir slike ting utgitt uavhengi av hverandre?

• edited November -1

Sølve skreiv:

Tillegg til lista di, Sigvald:
    I 1998/1999 sendte Egmont serieforlaget ut eit brev med ulike tilbod (fyrst og fremst "Komplette Årganger"-serien), og med som ekstra gåve var ein stamtre-plakat, litt mindre enn det som har kome med pladet ved tre anledningar.

Hvem var det som fikk dette brevet? Tegneserieklubbfolkene eller andre?

• edited November -1

Harrynissen her fikk det, vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene det.

• ACAC
    edited November -1

Jeg ser ingen omtale af træet i det danske nr. 22 i hvert fald. redaktionen lovede engang at vi ville få træet igen hvis en million (?) læsere skrev ind og bad om det. Det er tydeligvis ikke sket endnu. Har heldigivs selv træet.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hvem var det som fikk dette brevet? Tegneserieklubbfolkene eller andre?

Viss eg ikkje hugser feil, fekk eg og sysknene mine eit slikt brev kvar når mor vår bestilte eit eksemplar til kvar av boka "År 2000 - Vår historie" frå Norsk Fakta Forlag. Men dette brevet vart nok sendt ut til fleire.

• edited November -1

Vel da har ialllefall eg fått stamtreet. Endelig en plakat som bare er lagt inni bladet uten noe stiftehull. Får vel sitere tanlegen:"Null hull!"

• edited November -1

Dårleg kvalitet på trykket. Dårleg oppløsning (er det ikkje det det heiter?), og fargane var matte.

• edited November -1

Det ser også ut som om de har skrudd opp kontrastene et par og -tredve hakk opp :-/

• edited November -1

Jeg synes det er noen forferdelige farger og har de ikke endret Donalden øverst der det står Donald Duck Stamtre? Det var vel den samme tegningen av Donald som under på selve stamtreet?

• edited November -1

Stemmer.

• edited November -1

Plakaten var ikke mye pen, men alle bildene er da satt på rett plass, noe jeg ikke kan skryte på meg å ha prestert i 1993 :)

• edited November -1

Syns plakaten var fin,jeg.....

• edited November -1

Husker jeg så noe på tv for et års tid siden om dette stamtreet, der programlederne tar frem plakaten. De syntes det var rart at Donald var ved siden av sin mor; Della Duck. Da hadde jeg nesten lyst til å ringe inn å si ifra at stamtreet er rikitg og at Donalds mor; Lillegull er der hun skal være ;-)

Syntes det var en grei plakat, men la også fort merke til fargene. Det er jo også kjempeflott for de som ikke har stamtreet fra før av.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?