Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Permer til Mikke Mus

edited May 2006 in Donaldisme

Lurte på om noen vet om det fremdeles kan skaffes samlepermer til Mikke Mus-blader?
De jeg har begynner å få et temmelig sjabby utseende etter utallige lesninger.

Comments

• edited November -1

Permer er døden for tegneserier. Skaff deg heller kassetter å ha dem i.

• edited November -1

Er det sant?! Har jeg altså gjort det riktig i alle år?! Har i mange år gremmet meg over å ikke fått satt bladene mine inn i skikkelige donaldpermer istedenfor disse IKEA-kassettene jeg har:-)

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Er det sant?! Har jeg altså gjort det riktig i alle år?! Har i mange år gremmet meg over å ikke fått satt bladene mine inn i skikkelige donaldpermer istedenfor disse IKEA-kassettene jeg har:-)

De IKEA-kassettene av tre er de aller beste. Bare husk at du ikke stapper for mye ned i hver, eller har for lite i dem. For best resultat, fyller jeg opp kassettene med andre blader som taes ut etter som de som egentlig skal være der kommer.

Problemet med permer er klipsene som holder bladet på plass. De **ETER** seg gjennom papiret. Så lenge du ikke rører permene, er dette en sakte prosess, men leser du ofte, så går det fortere. Permer er tegneserieverdenens ebola.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Permer er tegneserieverdenens ebola.

Jeg vil hevde det motsatte. Det er utrolig mange tegneserieblader som er blitt reddet fra ødeleggelse pga. disse permene.

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Einherje skreiv:

Permer er tegneserieverdenens ebola.

Jeg vil hevde det motsatte. Det er utrolig mange tegneserieblader som er blitt reddet fra ødeleggelse pga. disse permene.

...ok. Kan til dels være enig der. Men åkkesom, jeg straffer ikke hjertebarna mine med å stenge dem inne i en perm der de utsettes for sakte tortur av de metallspydene som eter og eter og eter seg gjennom dem.

• edited November -1

Vil nå ha permer likevel jeg da.....

• edited November -1

Jeg bruker forresten slike fra IKEA selv, til de amerikanske utgavene og ekstrahefter med Barks -, Rosa og Gottfredson - historier.

• edited November -1

Dere som bruker IKEA-permer, har dere hvert blad i plast eller ikke? Blir de ikke krøllet nederst? (Beklager, dette er ikke et innlegg om Mikke-permene, men...) Jeg sitter med plastlommer til seks kroner stykket (med hull til ringperm) og vurderer hva jeg skal satse på...

• edited November -1

Lars Martin skreiv:

Dere som bruker IKEA-permer, har dere hvert blad i plast eller ikke? Blir de ikke krøllet nederst?

Har dem både i plast og løs.
    Er de i plast, er det ingen problemer. De løse må man være litt mer forsiktige med, og ikke stappe for mye eller ha for få i kassetten.

• edited November -1

Hvor mange har dere oppi hver? Jeg har 26 blad i hver som er alt for mye, men alternativet er å ha de løse, så jeg tror jeg har vlagt det rette. (Jeg snakker om pappkassettene på 9 cm.)

• edited November -1

Jeg har fra 15-20 blad i de kassetene jeg har ekstraheftene og 15 i de jeg har de amerikanske bladene mine i. Kunne sikkert fått plass til mer, men...

• edited November -1

Det er bare det at 26 går så fint opp i 52:-)

• edited November -1

Det gjør 13 også! ;)

• edited November -1

Ikke stapp kassettene for fulle. Bladene skal ikke stå under trykk, da blir de skjeve.

• edited November -1

*Kremt* har merket det:-|

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?