Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Fornying av Mikke Mus-bladet?

edited April 2006 in Donaldisme

Eg siterer frå nyaste Mikke Mus-blad (Mikke Mus nr. 4, 2006):

Hva har skjedd med Andebys tøffeste mus? Fra og med nummer 6 skjer det spennende ting med Mikke-bladet. Nye avsløringer følger...

Dette var på tide, sjølv om det i alle fall er med //ei// ny historie i månadens blad.

«13456

Comments

• edited November -1

blir det krim historier da eller??
    håpar det i hvartefall det er på tide med fornying.

• edited November -1

Dette virker spennende. Det har jo blitt mer og mer opptrykk og bortsett fra denne månedens utgave har jo alle de siste bladene kun vært opptrykk. Om jeg skal tippe på hva som vil skje vil jeg tippe at den italienske storsatsingen Mickey - X er involvert, men mest sannsynlig tar jeg nok helt feil...

• SvKSvK
    edited November -1

Tommy skreiv:

Om jeg skal tippe på hva som vil skje vil jeg tippe at den italienske storsatsingen Mickey - X er involvert

Hva er dette for noe, da?

• SvKSvK
    edited November -1

WOW! Det der så faktisk skikkelig tøft ut. Jeg håper VIRKELIG at fornyelsen av Mikke-bladet gjelder dette, det hadde i så fall vært helt maks.

• edited November -1

Hadde ikkje gjort noko det. :)

• edited November -1

Tommy skreiv:

http://coa.inducks.org/magazine.php/x/it/XM

Jeg syntes dette ser spennende ut. Håper det blir noe slikt.

Forresten skjønner jeg ikke hvorfor bladet skiftet navn fra //Donald// //Duck// //Spesial// til //Mikke// //Mus// . Det er jo bare en Mikke-historie i bladet og to Donald-historier (det gjør forsåvidt ikke meg noe ettersom jeg liker Duck-historier best, men det er sikkert litt kjedelig for Mikke-fans som kjøper bladet for å lese mer Mikke).

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Tommy skreiv:

http://coa.inducks.org/magazine.php/x/it/XM

Forresten skjønner jeg ikke hvorfor bladet skiftet navn fra //Donald// //Duck// //Spesial// til //Mikke// //Mus// . Det er jo bare en Mikke-historie i bladet og to Donald-historier (det gjør forsåvidt ikke meg noe ettersom jeg liker Duck-historier best, men det er sikkert litt kjedelig for Mikke-fans som kjøper bladet for å lese mer Mikke).

...og jeg skjønner ikke hvorfor de skiftet det fra Walt Disney's Månedshefte. Etter min mening tok det fra dem handlefriheten som de hadde med det navnet. WD Månedeshefte var spesielt i starten et fint medium til å gi ut serier med litt spesiell vri fra det "normale" på den tiden.
    Synes virkelig de skulle gått tilbake til den tittelen.

• edited November -1

Ånei! nå ser det ut til at jeg "må" begynne å kjøpe det også! Ser jo en googolpleks ganger bedre ut enn det gamle da...

• edited November -1

Uff da. Forsiden ser jo ikke ut.. Men den antyder i det minste at vi slipper kortbukse-Mikke-historier.

• edited November -1

Kommer de "nye" Mickeyblad også i Sverige og Danmark?

• ACAC
    edited November -1

Forhåbentlig ikke da, ikke som erstatning på vores Anders And Ekstra som erstatttede ekstrahæftet der i sin tid havde erstattet månedshæftet.
    Så gerne hæftet der som en tilføjelse til vores smalle udvalg - men for lige at minde jer om det, så har dere jo stadig Fantonald hver måned og 5 gange om årets Donald show. Vi har kun vores ekstrahæfte - og selvom det mestendels indeholder genoptryk - så åh... lad os beholde vores ekstrahæfte.
    Hva? Var der nogen der sagde jeg er konservativ?? Nej da..

• edited November -1

Er det noe sånt Fantonald-nisseopplegg, bare med Mikke istedenfor Donald, eller?
    Ser nå slik ut for mine øyne. Da synes jeg bladet kan være som det er nå. Jeg er ikke noe særlig begeistret for Fantonald, men det kan jo hende det blir litt anderledes med Mikke.

Uff! Sånne nisseopplegg, a gitt!

• ACAC
    edited November -1

Det italienske forlæg er såmænd meget godt - hvis man kan lide blandingen af Fantanold og Mikke som detektiv - men det skal bare ikke erstatte mit månedshæfte...

• edited November -1

Nei, det skal det vel sikkert ikke..

• edited November -1

Audun- skreiv:

Er det noe sånt Fantonald-nisseopplegg, bare med Mikke istedenfor Donald, eller?

Ser ikkje sånn ut for meg. Flemming Andersen teikner iallfall ikkje i Fantonald-stil ...

Personleg set eg pris på meir action og spenning i Mikke-bladet. Det kan faktisk føre til at eg byrjar å kjøpe det.

Nokon som veit om det går an å abonnere, forresten? Finner det vel ut når eg kjøper #6, men eg er nysgjerrig *no* :-)

• edited November -1

No har eg fått lest Fantonald-bladet, og eg må vel berre seie at eg ikkje heilt ser at Donald-teikninga på denne forsida liknar så veldig på Flemming Andersen ...

Men vi får vel vente og sjå.

• TedTed
    edited November -1

når utgis dette?

• edited November -1

I Juni i alle fall ;-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?