Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Antikvariater i Bergen

edited April 2006 in Donaldisme

Jeg håper ikke innlegget strider imot forumets regler. Jeg tror det er skapt presedens i tidligere tråder for at jeg kan stille spørsmålet. Hvis det ikke er det ber jeg om unnskyldning, samt at noen sletter innlegget.

Jeg lurer på om noen vet om antikvariater og bruktbuer i Bergen som kan være av interesse fra et donaldistisk perspektiv. De kan gjerne ha litt utvalg, siden jeg har Donaldbladet fra sist uke...;)

Comments

• edited November -1

Liker egentlig ikke å linke, men det står en del informasjon på denne fortreffelige siden:
    http://tegneserie.info/Bruktbutikker.htm#Hordaland

• edited November -1

Takker

• edited November -1

Her i Larvik er det **én** eneste butikk hvor man kan kjøpe tegneserier, og alt det som er av interesse der har jeg kjøpt (men det var ikke så mye der). Så bor man i Larvik og er tegneseriesamler, må man reise til Tønsberg, eller Sandefjord.

Kanskje jeg skal studere i en annen by, når den tid kommer. Det hadde vært best for tegneserienes skyld ;-)

• edited November -1

Skal du ha Donaldblader og pocketer vil jeg bruke Lesehesten, hvis du tar til takke med varierende kvalitet. (Det er 5 kroner for et blad, uansett tilstand, forutsatt at det ikke er definert som sjeldent/gammelt.)
    Men som kritikken sier, det de definerer som sjeldent/gammelt er gjerne overpriset. Det er heller ikke noe sortering på bladene, bortsett fra på hvilke tegneserie, så du er overlatt til deg selv hvis du leter etter noe spesielt.
    Men ellers er omtrent alt priset til halv pris, pocketer, bøker osv.

Ellers er også antikvariatet i Hollendergaten brukbart, men der er det ikke så veldig mye utvalg på Donald-serier. Ihvertfall ikke av det som står fremme.

• edited November -1

Bernie skreiv:

Ellers er også antikvariatet i Hollendergaten brukbart, men der er det ikke så veldig mye utvalg på Donald-serier. Ihvertfall ikke av det som står fremme.

Men han har mye bra under disken, i pen stand. Det er bare å spørre.

• edited November -1

Jodda, men underforstått med

Ihvertfall ikke av det som står fremme

er jeg klar over det, men til mitt bruk skal det som regel være noe spesielt før jeg ber om å få se det som er under disken

• edited November -1

Bernie skreiv:

. (Det er 5 kroner for et blad, uansett tilstand, forutsatt at det ikke er definert som sjeldent/gammelt.)

Liten rettelse: Det er 4 kroner pr. blad

• TedTed
    edited November -1

liker lesehesten jeg:-)

• edited November -1

don rosist skreiv:

Bernie skreiv:

. (Det er 5 kroner for et blad, uansett tilstand, forutsatt at det ikke er definert som sjeldent/gammelt.)

Liten rettelse: Det er 4 kroner pr. blad

Ok, husket ikke i farten om det var 5 eller 4 kroner, så fant ut at det var bedre å sette en høyere pris, som er feil, enn en lavere pris som er feil:)

• edited November -1

Tok meg en tur innom de stedene dere anbefalte. De hadde en del mer interessante blader enn hva jeg har trodd når jeg har gått forbi dem tidligere. Så da får jeg vel bare sette igang å spare opp penger:)

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Her i Larvik er det **én** eneste butikk hvor man kan kjøpe tegneserier, og alt det som er av interesse der har jeg kjøpt (men det var ikke så mye der). Så bor man i Larvik og er tegneseriesamler, må man reise til Tønsberg, eller Sandefjord.

Den beste brukthandelen i Sandefjord ble nettop lagt ned. Veldig dumt egentlig. De hadde masse tegneserier, og en god del musikk.

• edited November -1

Hrmf... heldiggriser begge to. Nærmeste bruktbutikk for meg ligger to og en halv time herfra:-(:-(:-(

• edited November -1

Skal til Oslo i Mai og Juni, og der skal jeg ransake tegneserie -og bruktbutikkene ;-), pluss at det blir jo en tur til Bergen 8-10. oktober og jeg skal til Trondheim nærmere jul. Så alt i alt blir dette er bra år skulle man tro :-D

Var forresten i Tønsberg på Lørdag, men fant da bare noen få hefter.
    Til Mandagen skal jeg kanskje kjøpe et par årgangsbøker (dette er etter konfirmasjonen) også.

MicMag-nus skreiv:

Den beste brukthandelen i Sandefjord ble nettop lagt ned. Veldig dumt egentlig. De hadde masse tegneserier, og en god del musikk.

Finnes det flere i Sandefjord? (har bare vært i én der)

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

MicMag-nus skreiv:

Finnes det flere i Sandefjord? (har bare vært i én der)

Jeg tror det er en annen hvis jeg husker riktig, men har ikke vært der ofte, og de har isåfall ikke mye tegneserier. Er mest gamle møbler og sånn.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?