Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Kvitt eller Dobbelt

edited April 2006 in Donaldisme

http://www2.nrk.no/programmer/tv/kvitt_eller_dobbelt/skjema1.aspx
Noen som har tenkt å melde seg på? (under 18 år)

«13456

Comments

• edited November -1

Jeg ville foreslått ''Jonas Larsen"

• edited November -1

Eg tenkte å melde meg på heilt til aldersgrensa dukka opp.

• edited November -1

Audun McDUCK skreiv:

Jeg ville foreslått ''Jonas Larsen"

Tja, kanskje jeg søker, men det er noe jeg må tenke litt over først (ser i løpet av dagen). Emnet mitt ville nok utvilsomt være Donaldisme/tegneserier :-)

• edited November -1

Å? Er det en spesiell grunn til at du, Audun, tenkte på akkurat ham? Bekjent eller er han kjent innenfor Donaldisme/tegneserier?:)

• edited November -1

Det siste. :)

• edited November -1

Jeg mener ikke "kjent" (som i berømt), men "kjent" (som i klok).
    Altså, når jeg sa at jeg ville foreslå Jonas larsen, fordi han etter mitt skjønn har god greie på Donaldisme/tegneserier

• edited November -1

Da forsto jeg :-)

(og det er ikke for å skryte, men tegneserier er et område jeg har god peiling på. Og det har de fleste her inne tenker jeg)

• edited November -1

Jeg tenkte litt på å melde meg på.....men finner ingen emner som er små nok innen Disney :D

• edited November -1

Velger du Don Rosa som spesialfelt har du et relativt lite emne. Han har tross alt ikke skrivd mer enn 80-90 historier:-)

• edited November -1

Joda....men du kan også få spørsmål om familien hans, bosteder osv....:D

• edited November -1

Det kan du vel?:-)

• edited November -1

Hehe.....kan nok ikke alt det, nei :)

• edited November -1

Så her http://www.nrk.no/programmer/tv/kvitt_eller_dobbelt/5602902.html at en deltaker fra 1990 hadde valgt Asterix, så kanskje du ikke kan være mer spesifisert? (Selv om Asterix ikke har fullt så mange historier som Donald da)

• edited November -1

Godt poeng, der!

Vurderte meste å melde meg på med McDuck-klanen, men da hadde det også blitt med alle historiene om Skrue :)

• edited November -1

Et tips:

Velg en figur som ikke har vært med i så mange historier og du føler at du kan litt om. Eks Kornelius Kvakk har jo ikke vært med i så mange historier (som oftest en kuliss i historiene) og har du lest en del Don Rosa kan du mye om ham :-)

• edited November -1

Det spørs om man kan være *så* spesifike. Da kan man jo likegodt ha om Donalds fetter Isak som har vært med i (etter det jeg vet) én historie.

• edited November -1

Fikke høre av noen kamerater at det skal starte med kvitt eller dobbelt igjen, og de sa at jeg burde melde meg på. Jeg må innrømme at jeg vuderte det litt, men det må være **utrolig** flaut å svare feil på første spørsmål. (selvom det er ganske usansynelig, **kan** det jo skje :-o;-))

• edited November -1

Jeg vurderer sterkt å melde meg på med "Andebys historie og viktige personer rundt den -Kornelius Kvakk, Sir Francis Drake og Skrue Mc Duck" eller "Floyd Gottfredson".

• edited November -1

MicMac skreiv:

Fikke høre av noen kamerater at det skal starte med kvitt eller dobbelt igjen, og de sa at jeg burde melde meg på. Jeg må innrømme at jeg vuderte det litt, men det må være **utrolig** flaut å svare feil på første spørsmål. (selvom det er ganske usansynelig, **kan** det jo skje :-o;-))

**//Akkruat//** sånn tenkte jeg også!

• edited November -1

Da har jeg meldt meg på i feltet "Donald Duck". Skrev at jeg ønsket spørsmål om serieskapere, personer, familier og steder i Donald-universet etter 1990.

Tviler sterkt på at jeg blir trukket ut :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?